نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: این روزها برخی از کشورها در حمایت از اهالی غزه تظاهرات کرده و برخی نیز اظهار خشم کرده‌اند اما آن عده‌ای که تمام‌قد در حمایت از مردم غزه ایستادند شیعیان بودند، ما این‌ها را بسیجی می‌دانیم، این‌ها بسیجی، فاطمی، شیعی و منتظران حقیقی ظهور منجی عالم بشریت هستند.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ 28 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) که در مسجد سیدالشهداء شهر سگزآباد برگزار شد، اظهار کرد: در این ایام هیچ یک از ما نمی‌توانیم راجع به مسئله مهمی که در غزه اتفاق افتاده بی‌تفاوت باشیم، جنایاتی توسط صهیونیست‌ها در غزه رخ داد که درنده‌ترین و خون‌آشام‌ترین حیوانات نیز چنین جنایاتی را مرتکب نمی‌شوند.

وی ادامه داد: اینهمه زن و کودک در غزه به شهادت رسیدند، چقدر جنازه‌ها زیر آوارهاست، در چنین شرایطی مگر می‌شود راجع به مسئله مهم غزه دغدغه نداشت؟

امام جمعه قزوین عنوان کرد: حضرت عیسی (ع) حدود 600 سال پیش از رسول گرامی اسلام می‌زیسته‌اند، خدای متعال در آیه 6 صوره صف می‌فرماید «وَإِذْ قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ مُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ یَأْتِی مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءَهُمْ بِالْبَیِّنَاتِ قَالُوا هَذَا سِحْرٌ مُبِینٌ»، یعنی (و هنگامى را که عیسى پسر مریم گفت اى فرزندان اسرائیل من فرستاده خدا به سوى شما هستم تورات را که پیش از من بوده تصدیق مى‌‏کنم و به فرستاده‏‌اى که پس از من مى‌آید و نام او احمد است بشارتگرم پس وقتى براى آنان دلایل روشن آورد گفتند این سحرى آشکار است).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند می‌فرماید عیسی‌بن‌مریم گفت ای فرزندان اسرائیل، من فرستاده خدا برای شما هستم، کلمه «جمیعاً» در این آیه نیامده است، چرا که ممکن است همه بنی‌اسرائیل لیاقت شنیدن حرف عیسی (ع) را نداشته باشند، بنی‌اسرائیل همان‌هایی هستند که کم‌کم تبدیل به یهود و صهیونیست‌ها شده‌اند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: حضرت عیسی (ع) حدود 600 سال پیش از رسول گرامی اسلام می‌زیسته‌اند، خدای متعال در آیه 6 صوره صف می‌فرماید «وَإِذْ قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ مُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ یَأْتِی مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءَهُمْ بِالْبَیِّنَاتِ قَالُوا هَذَا سِحْرٌ مُبِینٌ»، یعنی (و هنگامى را که عیسى پسر مریم گفت اى فرزندان اسرائیل من فرستاده خدا به سوى شما هستم تورات را که پیش از من بوده تصدیق مى‌‏کنم و به فرستاده‏‌اى که پس از من مى‌آید و نام او احمد است بشارتگرم پس وقتى براى آنان دلایل روشن آورد گفتند این سحرى آشکار است).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند می‌فرماید عیسی‌بن‌مریم گفت ای فرزندان اسرائیل، من فرستاده خدا برای شما هستم، کلمه «جمیعاً» در این آیه نیامده است، چرا که ممکن است همه بنی‌اسرائیل لیاقت شنیدن حرف عیسی (ع) را نداشته باشند، بنی‌اسرائیل همان‌هایی هستند که کم‌کم تبدیل به یهود و صهیونیست‌ها شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق این آیه حضرت عیسی (ع) تورات را تصدیق کرد و بشارت داد که پس از ایشان رسولی به نام احمد خواهد آمد، البته در پایان آیه نیز از بنی‌اسرائیل گلایه است که وقتی این پیغمبر می‌آید، آن‌ها وظیفه‌شان را در قبال او انجام نمی‌دهند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: بنابراین رسالت حضرت عیسی (ع) مربوط به بنی‌اسرائیل و در منطقه خاصی بود، یعنی زمان و مکان رسالت عیسی (ع) دارای محدودیت بود، این در حالی است که خدای متعال در آیه 158 سوره اعراف می‌فرماید «قُلْ یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ جَمِیعًا الَّذِی لَهُ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ یُحْیِی وَیُمِیتُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ الَّذِی یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَکَلِمَاتِهِ وَاتَّبِعُوهُ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ»، یعنی (بگو ای مردم! من فرستاده خدا به سوی همه شما هستم، همان خدائی که حکومت آسمان‌ها و زمین از آن او است، معبودی جز او نیست، زنده می‏کند و می‏میراند پس ایمان بیاورید به خدا و فرستاده‏‌اش، آن پیامبر درس نخوانده‏‌ای که ایمان به خدا و کلماتش دارد و از او پیروی کنید تا هدایت یابند).



امام جمعه قزوین تصریح کرد: مطابق این آیه ناس، یعنی همه آدم‌ها در هر زمین و هر زمانه‌ای که زندگی می‌کنند مخاطب پیامبر (ص) هستند، بنابراین رسالت پیامبر ما محدودیت زمینی و زمانی ندارد، بلکه همه جغرافیا و همه تاریخ را در بر می‌گیرد، در این آیه کلمه «جمیعاً» نیز قید شده است.

وی یادآور شد: خداوند در آیه 42 سوره آل‌عمران می‌فرماید «وَإِذْ قَالَتِ الْمَلَائِکَةُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاکِ وَطَهَّرَکِ وَاصْطَفَاکِ عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِینَ»، یعنی (و یاد کنید هنگامی که فرشتگان گفتند: ای مریم! قطعاً خدا تو را برگزیده و از همه آلودگی‌های ظاهری و باطنی پاک ساخته، و بر زنان جهانیان برتری داده است).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: مطابق این آیه ملائکه گفتند ای مریم خدا تو را پاک کرد و در میان زنان عالم برگزید؛ از اهل بیت (ع) پرسیدند مریم (س) سیده نساءالعالمین است یا فاطمه (س)؟ فرمودند هر دو اما مریم (س) سیده نساء العالمین زمانه و عصر خویش است، همان طور که فرزندش عیسی(ع) پیامبر زمانه خود بود اما فاطمه (س) سیده نساءالعالمین من الاولین و الاخرین است، مانند رسالت پدر بزرگوارش که مربوط به همه انسان‌ها بدون محدودیت زمانی و مکانی بود.

آیت‌الله عابدینی افزود: امام زمان (عج) نیز با رسالت پیامبر (ص) هماهنگ است، آن حضرت برای یک منطقه مخصوص یا یک کشور خاص نمی‌آید، بلکه برای همه زمینیان می‌آید، در روایات هم آمده مهدی (عج) زمین را پس از آنکه ظلم و جور فرا گرفت، پر از عدل و داد می‌کند.

وی عنوان کرد: هر پیغمبری که می‌آمد پیغمبر پیش از خود را تصدیق می‌کرد، پیغمبر پس از خود را هم معرفی می‌کرد و پیغمبر خاتم را هم بشارت می‌داد، رسول گرامی اسلام فرمود من نتیجه دعای پدرم ابراهیم (ع) هستم، هر امامی هم آمد امام قبل از خود را تصدیق کرد و امام پس از خود را معرفی کرد، همه امامان نیز امام زمان (عج) را بشارت می‌دادند و می‌گفتند او می‌آید و زمین را پر از عدل و داد می‌کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ایران یکپارچه قیام کرد امام از تبعید به کشور بازگشتند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، اگر جهان قیام کند چه کسی می‌آید؟ اکنون شرایطی فراهم شده که جهان آماده قیام است و این را در مسئله غزه به خوبی مشاهده کردیم، قبلاً اگر به ما می‌گفتند در واشنگتن، نیویورک و پاریس 20 نفر تظاهرات کرده‌اند، ما تعجب می‌کردیم اما اکنون تظاهرات‌های 300 هزار نفری یا 500 هزار نفری آن‌ها را علیه صهیونیست‌ها می‌بینیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: باید راهمان را ادامه بدهیم تا این قیام جهانی محقق شود و به ثمر بنشیند، بسیج یعنی باید مرد این میدان بود، بسیجی یعنی کسی که انتظار ظهور دارد، آن کسی که انتظار ظهور دارد می‌گوید هر عاملی که باعث شود ظهور جلو بیفتد، من پای‌کار آن هستم.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: اگر فرهنگمان آنقدر رشد کند که حتی اگر تحقق عدالت به ضرر ما باشد، ما خواهان آن باشیم، در این صورت ما لیاقت ظهور پیدا کرده‌ایم، پیامبر ما پیغمبر همه عالم است، بسیجی به معنای اقامه‌کننده نماز، محب اهل بیت (ع) و مطیع خدا و رسول خداست، بسیجی یعنی با عشق و محبت در خدمت همه مردم باشیم، حتی کسانی که شاید مسلمانی‌شان خیلی معلوم نباشد.

امام جمعه قزوین یادآور شد: بسیجی یعنی کسی که کرامت انسان‌ها را حفظ کند، بسیجی یعنی کسی که به والدین خود احترام می‌گذارد و به آنان محبت می‌کند، بسیجی یعنی کسی که به فرهنگ همسایه‌داری احترام می‌گذارد.

وی اظهار کرد: خداوند می‌فرماید ای پیغمبر، تو پیامبر همه جهانیان هستی؛ می‌دانیم که بیش از نیمی از انسان‌های روی کره زمین خانم‌ها هستند، بنابراین این پیامبر باید یک دستیار از جنس خودش برای آگاهی‌بخشی به زنان عالم داشته باشد، اگر زنان آگاه شوند مردان هم به برکت مادران و همسرانشان قیام می‌کنند و حضرت زهرا (س) الگوی جهانیان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: این رسالت بسیجیان ماست که پیرو حقیقی حضرت فاطمه زهرا (س) باشند، یقیناً هر کس منش، اخلاق و دانش فاطمی به گوشش برسد مرید حضرت زهرای اطهر (س) خواهد بود، ما چنین سرمایه‌هایی داریم.

اخلاق و منش حضرت زهرا (س) را به مردم عالم معرفی کنیم

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: در روایات داریم که نه تنها حضرت زهرا (س) در دنیا سیده نساءالعالمین من الاولین و الاخرین است، بلکه در بهشت هم حضرت زهرا (س) سید زنان بهشتی است، لازم است این بانو را به دنیا معرفی کرد تا مردم اخلاق آن حضرت را بشناسند.

وی خاطرنشان کرد: این روزها در دنیا برخی از کشورها در حمایت از اهالی غزه تظاهرات کرده و برخی نیز اظهار خشم کرده‌اند اما آن عده‌ای که تمام‌قد در حمایت از مردم غزه ایستادند شیعیان بودند، هم شیعیان داخل ایران و هم شیعیان یمن که با موشک‌های خود سرزمین‌های اشغالی را هدف می‌گرفتند، ما این‌ها را بسیجی می‌دانیم، این‌ها بسیجی، فاطمی، شیعی و منتظران حقیقی ظهور منجی عالم بشریت هستند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: شخصی به همسرش گفت نزد حضرت فاطمه (س) برو و از آن حضرت بپرس آیا ما لیاقت این را داریم که شیعه شما باشیم؟ این خانم هم رفت و از حضرت این سؤال را پرسید، حضرت فرمودند برو به همسرت بگو اگر هر چه را که ما فرمان می‌دهیم، اطاعت می‌کنی و هر چه را که نهی می‌کنیم، دوری کنی، به این شرط شیعه ما هستی، در غیر این صورت شیعه ما نخواهی بود.

یهودی‌های صهیونیست، اصلی‌ترین مغضوبین درگاه خداوند هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: آیات زیادی از قرآن راجع به یهودی‌هاست، خدا ضدیت خود را با یهودی‌ها از سوره حمد آغاز کرده است، اصلی‌ترین مغضوبین درگاه خدا یهودی‌های صهیونیست هستند، ضالین هم منافقینی هستند که به دنبال یهودی‌ها و آمریکایی‌ها می‌روند، در سوره‌های بقره و آل‌عمران خداوند فراوان راجع به یهودی‌ها و بنی‌اسرائیل صحبت کرده است.

وی یادآور شد: خداوند فرموده یهودی‌ها وقتی با شما مذاکره می‌کنند و حرفشان به جایی نمی‌رسد و نمی‌توانند شما را فریب دهند، انگشتان دست خود را از عصبانیت گاز می‌گیرند، همان کاری که امروز می‌بینیم نتانیاهو انجام می‌دهد، خداوند خطاب به پیامبر (ص) می‌گوید این‌ها عصبانی هستند، به آنان بگو از عصبانیت بمیرید، شهید بهشتی نیز خطاب به آمریکا فرمودند ای آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.



آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: قرآن می‌گوید یهودی‌ها مغضوب هستند، یعنی خدا نسبت به آن‌ها غضب کرده است، همچنین خداوند می‌فرماید یهودی‌ها ملعون و ظالم هستند، دین خدا را تکذیب می‌کنند، دروغ می‌گویند، دنیاپرست هستند و جانشان را خیلی دوست دارند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: چرا خداوند به ما می‌فرماید که یهودیان دنیاپرست هستند؟ زیرا می‌خواهد به ما بگوید اگر می‌خواهید آنان را از میان بردارید، باید موشک‌هایتان را متوجه ثروت‌های دنیایی‌شان کنید، چرا خداوند به ما می‌فرماید یهودی‌ها جانشان را دوست دارند و دلشان می‌خواهد هزار سال عمر کنند؟ زیرا می‌خواهد به ما بگوید که باید جان آن‌ها را هدف بگیرید.

وی بیان کرد: ما باید گفته‌های قرآن در مورد یهودی‌ها را بشناسیم و بدانیم که دوران این‌ها رو به اتمام است، قرآن می‌گوید شما تصور می‌کنید قلوب یهودیان با هم است، در حالی که قلب‌هایشان پراکنده است، قرآن می‌گوید یهودی‌ها نمی‌توانند بجنگند، مگر در محله‌هایی که محکم‌کاری کرده باشند و بخواهند از پشت دیوار بجنگند، اینکه بی‌عقلی کردند و از دیوار بیرون آمدند، نتیجه‌اش این شد که مجبور شدند به آتش‌بس تن دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز دنیا علیه صهیونیست‌ها غضب کرده است، تعدادی از کشورها سفارتخانه‌های صهیونیست‌ها را تعطیل کرده‌اند، خیلی از کشورها نیز علیه صهیونیست‌ها اظهار انزجار کرده‌اند، البته کشورهایی هم هستند که در حال تأمین انرژی و سوخت صهیونیست‌ها هستند، آن‌ها به دروغ و نفاق می‌گویند ما با صهیونیست‌ها مخالفیم اما عملاً سوخت آن‌ها را تأمین می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: آینده جهان آینده‌ای روشن است، امروز نگاه فاطمی و بسیجی در دنیا موقعیت پیدا کرده است، اخوت دینی و برادری ایمانی روز به روز در حال گسترش است و زمینه‌های ظهور منجی عالم بشریت فراهم شده است، ان‌شاءالله همه دست به دست هم دهیم فرهنگ فاطمی و بسیجی بیش از پیش در دنیا گسترش یابد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار