دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: بازی دربی پایتخت قطعاً بدون ویدیوچک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 30 November 2023

دبیر کل فدراسیون فوتبال می‌گوید دربی تهران بین استقلال و پرسپولیس قطعاً بدون استقرار کمک داور ویدیویی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هدایت ممبینی بعد از پیروزی 2 بر صفر نساجی مقابل مومبای سیتی در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: نساجی با برد کارش را شروع و در آخرین بازی در ورزشگاه آزادی با برد تمام کرد. نساجی تجربه زیادی در لیگ قهرمانان آسیا ندارد و اولین دوره‌ای است که در این مسابقات شرکت می‌کند.

با این حال روند خوبی داشت و بازی‌های قابل قبولی ارائه کرد. از منطقه غرب آسیا هشت تیم صعود می‌کند و کار این تیم خیلی سخت بود. اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا تجربه خیلی بزرگی برای نساجی و فوتبال مازندران بود. امیدواریم در سال‌های آینده از این تجربه خیلی خوب استفاده کنند. 

وی درباره احتمال تمدید محرومیت باشگاه سپاهان از برگزاری بازی خانگی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، عنوان کرد: مسئولان باشگاه سپاهان حتماً پیگیر هستند و امیدوارم مشکلات حل شود. سپاهان در صورت صعود به مرحله بعد می‌تواند از امتیاز میزبانی استفاده کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد  شکایت باشگاه ذوب‌آهن از استقلال و آخرین وضعیت پرونده آبی‌پوشان تصریح کرد: این شکایت‌ها به رکن قضایی می‌رود.

رکن قضایی، مستقل است و مسائل انضباطی را بررسی می‌کند. اگر رأی صادر شود ابلاغ خواهد شد. بهتر است زیاد به این مسائل ورود نکنیم و اجازه بدهیم ارکان قضایی تصمیمات‌شان را در این مورد بگیرند. 

«افشاریان می‌گوید کمک داور ویدیویی که در ورزشگاه نقش جهان اصفهان مستقر شده به دلیل اینکه توسط شرکت آمریکایی ساخته شده نمی‌تواند در ایران بماند اما کمک داور ویدیویی ورزشگاه آزادی مشکلی ندارد.» وی در واکنش به این جمله گفت: من مسئول پروژه استقرار کمک داور ویدیویی در ایران هستم اما همه دوستان علاقه دارند در مورد استقرار کمک داور ویدیویی در ایران صحبت کنند. پیگیری‌های خوبی در حال انجام است. ان‌شاءالله مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد برطرف شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان برگزاری دربی در روز 23 آذر با کمک داور ویدیویی وجود دارد، عنوان کرد: خیر. شرایط استقرار کمک داور ویدیویی اینطور نیست که فقط ما وسیله را بگذاریم.

باید فیفا تمام تأییدیه‌های مربوط به کمک داور ویدیویی را صادر کند. اگر 10 دستگاه داشته باشیم اما لیگ ما تأییدیه دریافت نکند، نمی‌توانیم استفاده کنیم. با توجه به اینکه یکسری پروتکل‌های فیفا را داریم قطعاً کمک داور ویدیویی به دربی نخواهد رسید.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا حضور داوران پشت دروازه در لیگ ایران قطعی شده است، گفت: این موضوع پیشنهاد آقای افشاریان بود. اگر تصمیم گرفته شده که به قضاوت بهتر داوران کمک کند، انجام می‌شود اما فعلاً در حد پیشنهاد کمیته داوران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار