کد خبر: ۱۱۴۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ 29 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 08/09/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------

دستگیری سارق تلفن همراه بیماران در بیمارستان 

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری سارق حرفه ای و مالخر تلفن همراه بیماران در بیمارستان خاتم بهشهر خبر داد . 

سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع سرقت تلفن همراه از بیماران در بیمارستان خاتم بهشهر،  موضوع به صورت ویژه مورد بررسی ماموران قرار گرفت .

وی با اشاره به اینکه ماموران کلانتری 11 و پلیس آگاهی  با کار تحقیقاتی و بررسی های میدانی موفق به شناسایی سارق جوان در بیمارستان خاتم بهشهر شدند، ادامه داد: ماموران در یک عملیات ضربتی، سارق جوان را در یکی از بخش های بیمارستان بازداشت کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه ماموران در بازرسی بدنی از متهم 7 عدد موبایل کشف کردند، تصریح کرد: این سارق موبایل قاپ در بازجویی های پلیسی صراحتاً به سرقت 30 عدد تلفن همراه در بیمارستان های استان مازندران و گلستان اعتراف کرد.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به اینکه در این راستا یک مالخر هم در استان گلستان توسط ماموران این فرماندهی دستگیر شد، اظهار داشت: پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارجاع داده شد.#

---------------------------------

آزادسازی اراضي کشاورزی در محمودآباد 

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازي 20هزار250مترمربع از اراضي کشاورزی به ارزش 610 ميليارد ريال در شهرستان محمودآباد خبر داد. 

سردار" حسن مفخمی شهرستانی" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري پليس، اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر تصرف غير قانوني، دیوارکشی و ساخت و سازهای غیر مجاز در بخش قابل توجهي از زمين هاي کشاورزی در روستاهای بخش سرخرود شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، پس از هماهنگی های قضائی و با حضور نمایندگان اداره جهادکشاورزی نسبت به تخریب 2واحد صنفی 2 واحد ساختمان نیمه کاره، دیوارکشی ها و بناهای ایجاد شده در این زمین ها اقدام شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی 20هزار250 مترمربع در اراضی کشاورزی در این عملیات خبر داد و تصريح کرد: ارزش زمين رها سازي شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر 610 ميليارد ريال برآورد شد.

سردار مفحمی شهرستانی با اشاره به اینکه با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی که منابع تامین کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید می کند، طبق قانون برخورد خواهد شد افزود: بارها متذکر شدیم هر گونه مستحدثات خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاها بدون اخذ مجوز از کمیسیون قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ممنوع بوده و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

---------------------------------

کشف 17 تن کود شیمیایی خارج از عرضه قانونی در میاندورود 

سرهنگ مجتبی راست خدیو فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف 17 تن کود شیمیایی قاچاق و دستگیری یک نفر در این ارتباط خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگذاری پلیس، سرهنگ "مجتبی راست خدیو" در تشریح این خبر بیان داشت: در پي کسب خبري مبنی بر قاچاق و عرضه کود شيميايي خارج از چرخه توزیع و برخلاف ضوابط قانوني و نظارتي توسط فردی در آن شهرستان موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران یگان امداد متهم را در حین حمل کود با یک دستگاه خودروی کامیون در محور ورودی این شهرستان دستگیر کردند .

سرهنگ راست خدیو از کشف  17 تن کود شیمیایی فاقد هر گونه مدارک قانونی از خودروی مورد نظر خبر داد و اظهار داشت: در این عملیات متهم نیز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود  ارزش کالای کشف شده  را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 2 میلیارد ریال عنوان کرد و در خاتمه با بیان اینکه افرادي قاچاق و محتکران کالا و ارزاق عمومی با برخورد قاطع پليس روبرو خواهند شد، به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت خارج از چهارچوب قانون توسط افراد سودجو مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

---------------------------------

كشف چلم قاچاق در سوادکوه 

سرهنگ صدرا عبدی ارشد انتظامي سوادکوه از كشف 10 هزار و 500 بوته چلم قاچاق و دستگیری 3 قاچاقچی محصولات جنگلی در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "صدرا عبدی" در تشريح اين خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی با همکاری ماموران منابع طبیعی شهرستان حين كنترل خودوهاي عبوري در سطح شهرستان به 2 دستگاه خودروی حامل محصولات جنگلی مشكوك و آن را متوقف كردند.

وي افزود: ماموران طي هماهنگي با مرجع  قضايي در بازرسي از خودروهاي مورد نظر 10 هزار و 500  بوته چلم قاچاق به ارزشی بالغ بر 350 میلیون ریال کشف كردند.

ارشد انتظامي سوادکوه با اشاره به تحويل محموله كشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان بيان داشت: متهمان با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ عبدی در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان و برداشت فراورده های جنگلی به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند .

---------------------------------

عامل برداشت غیرمجاز ماسه دریایی در جویبار دستگیر شد 

سرهنگ عبدالله اکبری فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز ماسه دریایی و کشف 150 تن ماسه دپو شده در آن شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله اکبری در تشریح این خبر، گفت: در پی برداشت غیر مجاز شن و ماسه از سواحل دریا در منطقه میانملک کوهی خیل شهرستان جویبار، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، تصریح کرد: ماموران پس از بررسی های همه جانبه متهم را در در حین حمل ماسه با یک دستگاه تراکتور شناسایی و دستگیر کردند .

سرهنگ اکبری از کشف 150 تن ماسه از محل دپو توسط متهم خبری داد و اظهار داشت: این قاچاقچی منابع طبیعی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است .

---------------------------------

دستگيري7 سارق منزل و خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح ارتقاء امنیت محله محور نور 

سرهنگ کارگاه احمد امینی فرمانده انتظامي شهرستان "نور" از دستگيري 5 سارق منزل و خرده فروش مواد مخدر در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت محله محور آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ کارگاه "احمد امینی" در تشریح این خبر بیان داشت: در راستاي مطالبات مردمي و برخورد با مخلان نظم و امنيت، طرح ارتقاء امنيت محله محور با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان نور به مرحله اجرا در آمد.

وي ادامه داد: ماموران این فرماندهی در اجراي اين طرح ضمن هماهنگی با مرجع قضائی موفق به شناسايي و دستگيري 5 سارق  منزل و2 خرده فروش مواد مخدر و جمع آوری 4معتاد متجاهر و دستگیری 5 متهم تحت تعقیب شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نور گفت: کشف یکدستگاه خودرو سرقتی پراید و توقیف 4دستگاه خودرو وانت نیسان و سواری که در قاچاق چوب و مواد مخدر فعالیت داشتند، از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ امینی با بیان اینکه تمامی متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند، خاطر نشان کرد: اجرای طرح های امنیت محله محور با هدف ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با متخلفان همچنان ادامه خواهد داشت و شهروندان نیز می توانند با اطلاع موارد مشکوک به مركز فوريت هاي پليسي 110 پلیس را در این امر مهم یاری دهند.

---------------------------------

خلع ید و آزادسازی زمین کشاورزی در رامسر 

سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از خلع ید و آزادسازی 250متر مربع از زمین های زراعی در یکی از مناطق شهرستان رامسر، به ارزش بیش از 17میلیارد ریال خبر داد. 

سرهنگ "محمد محمدپور" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی تغییر کاربری غیر قانونی و تصرف 250متر، از اراضی کشاورزی و زراعی در یکی از مناطق شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار رابطان این پلیس و ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی آن شهرستان، تمام دیوار کشی ها و بناهای ایجاد شده در زمین مذکور تخریب شد و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت .

وی افزود: مالک زمین های مذکور که پس از تفکیک غیر قانونی این زمین ها اقدام به دیوار کشی و ساخت و سازهای غیر مجاز در آن کرده بود نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ محمدپور ارزش زمین های رهاسازی شده در این عملیات را بالغ بر50 میلیارد ریال عنوان کرد و با اشاره به مبارزه جدی پلیس با جرایم اقتصادی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری، تصرف اراضی ملی و یا کشاورزی موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

---------------------------------

سرقت نافرجام در ساری / دستگیری 2 سارق هنگام فرار از محل سرقت 

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان ساری از وقوع يک سرقت نافرجام اماکن خصوصی در شهرستان ساری خبر داد و گفت: با سرعت عمل مامورین " کلانتری 14 " سارقان در محل سرقت دستگير شدند. 

به گزارش خبرنگار خبرگذاری پليس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" در اين خصوص اظهار داشت: در نیمه های شب ، واحد گشت کلانتری "14 " شهرستان ساری از وقوع يک فقره سرقت یک دستگاه کنتور  در يکي از خيابان هاي اين شهرستان مطلع شدند.

وي افزود: بلافاصله ماموران انتظامي به محل مورد نظر اعزام و در اين راستا موفق شدند 2 سارق را هنگام فرار از محل سرقت دستگير کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساری با بيان اينکه با حضور به موقع ماموران انتظامي و همراهي و همکاري مردم، سارقان در سرقت از اماکن خصوصی ناکام ماندند که یک دستگاه کنتور به مالک  تحویل داده شد ، گفت: با تلاش ها و اقدامات اطلاعاتي و پليسي سارقان دستگیر شده پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ حسن زاده در پایان به مخلان نظم و امنیت و سارقان هشدار داد: مخلان نظم و امنيت عمومي بدانند که پليس به آنها اجازه نخواهد داد که آسايش و آرامش مردم را سلب کنند.

---------------------------------

كشف 2 تن چوب قاچاق در گلوگاه 

سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از توقيف خودروی حامل2 تن چوب جنگلي قاچاق جنگلی در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"محمود کلوانی" در تشريح اين خبر، گفت: ماموران پلیس آگاهی در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا، حين گشت زنی در محور شهرستانی به خودروی حامل چوب مظنون شدند.

وی، افزود: ماموران انتظامی با همکاری یگان حفاظت جنگل منابع طبیعی این شهرستان خودروی متخلف را متوقف و در بازرسی از آن 2تن چوب آلات جنگلی صنعتی غیر مجاز که از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه تصریح کرد: در این راستا خودروی حامل چوب قاچاق توقیف، یک متهم دستگیر و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

سرهنگ کلوانی از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده شوم قاچاق چوب خبر داد و به شهروندان توصيه كرد:در صورت مشاهده هرگونه قاچاق وقطع درخت ،مراتب را سريعاً به پليس 110 ویا نزدیکترین پاسگاه انتظامی، اطلاع دهند.

---------------------------------

دستگیری سارق مغازه در شهرستان نور 

سرهنگ احمد امینی فرمانده انتظامي شهرستان نور از دستگیری سارق سابقه دار مغازه در عملیات ماموران کلانتری 11پاسداران آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پليس، سرهنگ "احمد امینی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پي دریافت گزارش مبني بر سرقت مغازه ای در شهر نور، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری 11 شهرستان نور با انجام تحقیقات محلی و بررسی های تخصصی رد پای سارق حرفه اي به همراه دو نفر از همدستانش را در این سرقت شناسایی و طی هماهنگی قضایی و در عملياتي غافلگيرانه سارق را در مخفیگاهش در یکی از روستاهای اطراف شهرستان نور، دستگير کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور گفت: سارق در بازجوئی های فنی و تخصصی پليسي به ارتکاب 2 فقره سرقت اعتراف و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ امینی در پایان بیان داشت: از همشهريان عزيز خواستاريم با گزارش هرگونه موارد مشکوک و ارتباط تلفني با شماره 110 ياري رسان ما در برقراري نظم و امنيت باشند . 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار