امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: مجلس باید بتواند در مقابل زورگویی‌ها، زیاده‌خواهی‌ها، مرعوب‌کردن و تطمیع‌کردن قدرتمندان جهان ایستاگی کند و با قدرت پیگیر مصالح مردم باشد.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ 01 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: در روز‌های اخیر به مناسبت هفته بسیج، بسیجیان گرانقدر با رهبر حکیم انقلاب اسلامی دیدار داشتند، در این دیدار چند نکته توسط ایشان مطرح شد که این نکات را خدمت شما نمازگزاران عزیز یادآوری می‌کنم، ایشان در ابتدا فرمودند همه ما بسیجی هستیم.

وی ادامه داد: کسی که به نماز جمعه می‌آید، کسی که اهل نماز جماعت مسجد محله خودشان است، کسی که اگر توانست به جبهه و دفاع از حرم می‌رود، اگر هم نتوانست و به جبهه نرفت، با همه وجود پشتیبان فرهنگ جبهه، شهادت و دفاع از حرم است، کسی که خمس و زکاتش را می‌دهد و صله‌رحم می‌کند، این‌ها همه از نشانه‌های بسیجیان عزیز است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی برخی موارد را عنوان کردند و فرمودند بسیجیان به این موارد دقت کنند، نخستین مورد بصیرت‌افزایی است، بسیجیِ سال گذشته باید با بسیجیِ امسال فرق کند و بگوید من از سال گذشته تا امسال اینقدر قرآن خواندم و این آیات را فهمیدم، اینقدر حدیث خواندم و کلام پیغمبر و امام به جانم نفوذ کرد، اینقدر کتاب مطالعه کردم و به بصیرتم افزوده شد، بنابراین بسیجی باید دائم در حال یاد دادن و یاد گرفتن باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: همچنین رهبر حکیم انقلاب اسلامی به بسیجیان فرمودند همواره باید امیدوار باشید، بسیجی آیه یأس نمی‌خواند، آیه یأس مربوط به شیطان است، خداوند در آیه ۲۶۸ سوره بقره می‌فرماید «الشَّیْطَانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَیَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشَاءِ»، یعنی (شیطان شما را به هنگام انفاق، وعده فقر و تهیدستی می‏دهد، و به فحشا و زشتی‌ها امر می‏کند)، شیطان دائم می‌گوید شما هیچ نیستید، به جایی نمی‌رسید، بیچاره و عقب مانده‌اید، در حالی که شیطان وقتی به دشمنان می‌رسد از آن‌ها تعریف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: چقدر این مسائل را در مجالس و محافل خود می‌بینیم؟ گاهی می‌بینیم برخی‌ها دهانشان را باز می‌کنند و هر چه می‌توانند از دشمن تعریف می‌کنند و هر چه بتوانند خودی‌ها را تحقیر می‌کنند، این فرد کار دشمن را انجام می‌دهد، در حالی که یک بسیجی دائم به دیگران امید داده و آینده روشن را نشان می‌دهد.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: ما پیش از این کجا بودیم و اکنون در چه نقطه‌ای قرار داریم؟ اکنون رزمندگان مقاومت ما هر زمان که اراده کنند از یمن شهر‌های صهیونیستی را می‌کوبند، این مثل معجزه است، در حالی که در سال‌های گذشته رزمندگان با سنگ با صهیونیست‌ها مبارزه می‌کردند، وقتی که از سنگ به موشک رسیده‌ایم مشخص می‌شود که از اینجا به جا‌های بالاتر هم خواهیم رسید، پس باید امیدوار باشیم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: سفارش دیگر رهبر حکیم انقلاب به بسیجیان این بود که از غرور بپرهیزیم، مبادا بسیجی بودن و موقعیت بسیجی داشتن ما را مغرور کند، در این صورت مانند صهیونیست‌ها نژادپرست هستیم، رهبر فرزانه انقلاب فرمودند هرگز غرور شما را نگیرد که بگویید من از فلانی بهترم، شاید اگر فلانی را بشناسید، او از شما بهتر باشد.

وی یادآور شد: نکته دیگر اینکه بسیجیان نباید برای انجام کار‌های بزرگ احساس عجز و ناتوانی کنند، ما پیش از انقلاب هیچ چیزی نداشتیم، شهدایی مانند طهرانی‌مقدم، شهریاری و کسانی که پایه‌گذار امنیت ما شدند و به اختراعات و اکتشافات عظیم امنیتی دست پیدا کردند، این‌ها چه داشتند؟ این‌ها دستشان خالی بود، اما ما را به اینجا رساندند، پس ما برای انجام کار‌های بسیار بزرگ‌تر از این‌ها همیشه باید امیدوار باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: مردم یمن با امید به اینجا رسیدند، آن‌ها تا پیش از این دائم تحت بمباران‌های عربستانی‌ها و آمریکایی‌ها بودند، چقدر در یمن جوان‌کشی و کودک‌کشی اتفاق افتاد و سقف خانه‌های مردم روی سرشان آوار شد، اما آن‌ها به خاطر امیدی که داشتند و گوش به فرمان رهبر ما بودند، اکنون کارشان به جایی رسیده که هر وقت لازم بدانند شهر‌های صهیونیستی را موشک‌باران می‌کنند، این یعنی ما می‌توانیم کار‌های بزرگ را انجام دهیم.

آیت‌الله عابدینی افزود: نکته دیگر اینکه از کار‌های نمایشی بپرهیزیم، یعنی برای مثال اینکه بخواهیم کار‌هایی کنیم که صرفاً گزارش کار بدهیم و مردم ببینند، رهبر حکیم انقلاب بسیجیان را از این کار منع کردند و فرمودند نباید این طور باشد، کار‌ها باید واقعی باشند.

وی عنوان کرد: همچنین رهبر حکیم انقلاب فرمودند موقعیت بسیجی و مسوولیت بسیجی را امانت بدانیم و این امانت را حفظ کنیم، هر کاری می‌کنیم حیثیت و موقعیت این امانت بسیجی بودن را بالا ببریم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: نکته دیگر اینکه فرمودند از دو قطبی شدن و دو قطبی بودن بپرهیزیم، نیاییم این جناح و آن جناح کنیم و آدم‌ها را مقابل هم قرار دهیم، ما یک دو قطبی بزرگ در طول تاریخ و در عرض عالم هستی داریم و آن دو قطبی خدا در مقابل طاغوت است، دو قطبی مهم دنیا دین، حق، صداقت و ایمان در مقابل یهودیت، ظلم، جنایت، شیطان و طاغوت است، ما فقط این دو قطبی را داریم، همه ما باید متحد، منسجم و هم‌افزا در مقابل مستکبران عالم و شیاطین باشیم که با محوریت صهیونیست‌ها در همه جای دنیا جنایت می‌کنند.

مجلس باید پیگیر مصالح مردم باشد

آیت‌الله عابدینی با یادآوری سالروز شهادت شهید مدرس و با تأکید بر اینکه مجلس باید در مقابل قدرتمندان محکم بایستد و پیگیر مصالح مردم باشد، گفت: به همین مناسبت روز مجلس را داریم. رهبر معظم انقلاب فرمودند مجلس باید بتواند در مقابل زورگویی‌ها، زیاده‌خواهی‌ها، مرعوب‌کردن و تطمیع‌کردن قدرتمندان جهان ایستادگی کند و مصالح ملت را محاسبه کند و دنبال آن برود.

امام جمعه قزوین افزود: رهبری فرمودند امام راحل بار‌ها اسم مدرس را در فرمایشاتشان می‌آوردند؛ ایشان فرمودند عالم‌تر از مدرس نیز داشتیم، اما مدرس خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب، تهدید، تطمیع و فریب‌گری در او اثر نمی‌گذاشت و هیچ چیزی نمی‌توانست او را از جایگاه محکم صحبت کردن در مقابل ظلم، بازدارد.

وی اضافه کرد: رضا خان نقشه ترور ایشان را کشیده بود و می‌گویند زمانی که شهید مدرس مجروح بوده، رضا خان می‌خواست حال او را بپرسد و ایشان گفته به کوری چشم رضا من زنده هستم و همیشه محکم ایستاده بود.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند بهترین آدم‌ها کسانی هستند که خودش را وقف کار خدا کند و با دشمنان خدا بجنگد و از خدا شهادت را درخواست کند و یا در راه خدا در مقابل دشمنان ایستادگی کند تا جان به جان آفرین تسلیم کند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: این حدیث نبی خدا (ص) هم تفسیر بسیجی بودن است و هم تفسیر شخصیت امثال شهید مدرس و آیت‎الله کاشانی است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر نماینده مجلسی بی‌علاقه به انقلاب و کشور و بی‌اعتقاد به قانون اساسی به مجلس راه پیدا کند که مصالح کشور برایش مهم نباشد و دشمنی‌های استکبار جهانی را نفهمد، مجلس را خراب می‌کند، ملت را خراب می‌کند و کشور را نیز خراب می‌کند و چنین آدمی به درد مجلس نمی‌خورد.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: نماینده مجلس باید جوانمرد باشد، صداقت داشته باشد و جانش را برای دین بگذارد و به معنای واقعی کلمه انقلابی و بسیجی باشد و اگر هم وانمود کند که انقلابی و بسیجی است، منافق می‌شود و از جنس دشمنان اسلامی می‌شود.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: شهادت میرزاکوچک خان را نیز در این ایام داریم و رهبری فرمودند حرکتی که میرزا کوچک خان داشت، حرکتی صد در صد اسلامی و ایرانی بود و خیلی مظلومانه تلاش و مبارزه کرد و در آخر هم به شهادت رسید.

وی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: رهبری فرمودند قانون اساسی تجسم انقلاب است یعنی انقلاب را اگر بخواهیم می‌توانیم در قانون اساسی ببینیم و باید دستگاه‌ها خودشان را موظف بدانند به قانون اساسی عمل کنند؛ هر کجا دل مردم می‌گیرد و رنجش خاطری پیش می‌آید به خاطر این است که یک مسوولی قانون را دور می‌زند و قانون‌خواری می‌کند برای اینکه هر چیز دیگری را برای خودش آسان کند، زمین‌خواری برایش آسان شود و هر دستگاهی و دستگاه قضایی باید ملتزم به قانون باشد، قوه مجریه و مقننه و مردم نیز باید ملتزم به قانون باشند و در مقابل قانون تسلیم باشند.

روز جهانی معلولان

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روز جهانی معلولان بیان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند در بهشت یک مقام، منزلت و جایگاهی است که هیچ بنده‌ای را آنجا راه نمی‌دهند الا کسانی که در دنیا جسمشان معلولیت داشته است و این معلولیت جسمانی پاداش تماشایی در قیامت نزد خدای متعال دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که به معلولان خدمت می‌کنند و دستشان را می‌گیرند، آن‌ها هم نزد خدا مقرب هستند، خوشبختانه در استان ما مهندس موسوی که خودشان هم معلولیت دارند و با همان جسم خود جلو افتاده‌اند و برای کار در شرکتشان هم شرط گذاشته‌اند که فقط معلولان را به کار بگیرند، ایشان امنیت فکری، آسودگی خاطر و رزق حلال معلولان را تأمین کرده‌اند و برای مملکت ما در عرصه‌های جهانی افتخار آفریده‌اند، از ایشان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: رهبر حکیم انقلاب فرمودند مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست، همه مردم اعم از بخش‌های دولتی، غیر دولتی و سازمان‌های انقلابی مسئول معلولان هستند و باید هر کاری می‌توانند برای آن‌ها انجام دهند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: روز دانشجو را هم گرامی می‌داریم، رهبر حکیم انقلاب دانشجو را به تحصیل، علم و دانش به‌صورت جدی، تهذیب در اخلاق و ورزش برای سلامتی و چابک بودن سفارش ویژه فرمودند، امیدواریم خدای متعال ملت، کشور، دانشجویان، معلولان عزیز و گرانقدر، خادمان به آحاد و اقشار مختلف مردم مخصوصاً نمازگزاران جمعه و جماعت را هر چه بیشتر از سعادت، توفیق، تقوا، عبودیت، بندگی، محبت و اخوت دینی برخوردار بفرماید.

گفتنی است در نماز جمعه این هفتۀ شهر قزوین، یاد و خاطر شهید مدافع حرم «شهید الیاس چگینی» و شهدای مدافع حرم تازه تفحص شده در سوریه گرامی داشته شد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار