معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمک هزینه ماهیانه خرید لوازم بهداشتی معلولان بسترگرای این استان از ماه جاری نسبت به قبل ۲ برابر شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 02 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، کریم رهیده افزود: کمک هزینه خرید لوازم بهداشتی برای معلولان بسترگرا در کهگیلویه و بویراحمد که پیش از این ماهیانه سه میلیون ریال بود به ۶ میلیون ریال افزایش یافت.
وی بیان کرد: دولت همچنین مستمری ماهیانه و کمک هزینه حق پرستاری به معلولان بستردرمان پرداخت می‌کند.
معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که بستر گرا معلولانی هستند که وابسته به تختند و توان جابجایی و انجام امور روزمره را بدون وابستگی ندارند.
وی ابراز کرد: این معلولان در بیشتر مواقع یا دچار عدم کنترل اسفنکتری یا ادرار بوده یا دچار زخم بستر می‌باشند که این امر هزینه‌های سنگینی را برای خانواده‌ها و این افراد ایجاد می‌کند.
رهیده عنوان کرد:لوازم مورد نیاز معلولان بسترگرا شامل وسایل پانسمان برای زخم بستر، پوشینه بهداشتی، کیسه‌های کلستومی، سوند وفولیمی است.
وی با یادآوری اینکه افراد با توجه به خصوصیات فیزیکی، جنسی سایز‌های متنوعی از این لوازم را نیاز دارند خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۰ دولت تصمیم گرفت به جای توزیع لوازم بهداشتی مبلغی تحت عنوان کمک هزینه در اختیار این معلولان قرار دهد.
رهیده تاکید کرد: با این اقدام خانواده‌های معلولان بسترگرا به انتخاب خود برای خرید لوازم بهداشتی مورد نیاز اقدام می‌کنند.
وی عنوان کرد: در حالی که سال ۱۴۰۰ تعداد یکهزارو۳۰۰ نفر از معلولان بسترگرا با همکاری بهزیستی با لحاظ دهک درآمدی تحت پوشش این خدمت قرار داشتند امسال همه افراد نیازمند این خدمت که بالغ بر ۲ هزار و۸۰۰ نفر هستند زیرپوشش کمک هزینه قرار گرفته اند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هم اکنون ۲۳ هزار نفر از شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار