رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: با تصویب استاندار مازندران، مقرر شد که فرمانداران، شهرداران و شورای اسلامی شهرها برای تأمین وسیله ایاب و ذهاب دانش‌آموزان اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 18 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان قائم‌شهر٬ سید شمس‌الله حسینی بعدازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه باید فرمانداران از وضعیت مدارس استثنایی شهرستان‌ها آگاه باشند، اظهار کرد: در سال گذشته نامه‌ای به تصویب استاندار مازندران رسید که براساس آن فرماندار٬ شهردار و اعضای شورای شهر در هر شهرستان٬ هزینه حمل‌ و نقل دانش‌آموزان استثنایی را تأمین کنند.
وی افزود: این ابلاغیه استاندار در برخی از شهرستان‌ها اجرا شد اما در قائم‌شهر و چند شهر دیگر اتفاقی نیفتاد.
رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی مازندران به دو طیف شدید و خفیف افراد استثنایی اشاره کرد و گفت: گروه دانش‌آموزان استثنایی با درجه خفیف در مدارس عادی تحصیل می‌کنند، ولی گروه دانش‌آموزان استثنایی با درجه شدید که شامل نابینای مطلق٬ کم‌توان ذهنی٬ حرکتی و ... است٬ قادر نیستند به تنهایی مسیر خانه تا مدرسه را طی کنند یا تأمین وسیله ایاب و ذهاب برای خانواده‌هایشان مقدور نیست.
وی تصریح کرد: با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های عبور و مرور افراد ناتوان در شهرها و نیز متمایل نبودن خانواده‌ها در انتقال فرزندان استثنایی خود به مدارس٬ مصوب شد تا مسئولان شهرستان‌ها برای تأمین سرویس مدارس این افراد خاص اقدام کنند.
حسینی با بیان اینکه پوشش تحصیلی به‌ویژه در دوره متوسطه استثنایی بسیار پایین است٬ خاطرنشان کرد: این وضعیت در قائم‌شهر محسوس‌تر است.
وی به قابلیت‌های بالای افراد استثنایی اشاره کرد و افزود: این افراد در بخش‌های هنری و ورزشی مثل معرق٬ نگارگری٬ دومیدانی٬ اذان و... بسیار توانمند هستند و مدال‌های جهانی را در رشته‌های مختلف ورزشی کسب کردند.
حسینی به مدرسه استثنایی قائم‌شهر اشاره کرد و بیان داشت: این مدرسه توسط خیری به نام ناصر مهدوی در سال 86 تأسیس شد، ولی تاکنون سند مدرسه به نام آموزش‌ و پرورش انتقال نیافت.
وی گفت: مقرر شد تا با محوطه‌سازی و زیباسازی و رفع مشکلات کنونی مدرسه٬ با توجه به اخذ 50 درصد هزینه‌ها از معاون وزیر آموزش‌ و پرورش٬ تعهدات ما به این فرد خیر عملی شود و وی نیز اقدام به انتقال سند کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار