مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: سه هزار و ۱۹۰ نفر طی ماه‌های مهر و آبان سال جاری موفق به اهدای خون شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان اهدای خون در استان ۲۹.۴۱ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 04 December 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛دکتر لیلی عاصم آبادی  اظهار کرد: در ماه های مهر و آبان سه هزار و ۷۲۴ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده که از این تعداد سه هزار و ۱۹۰ نفر واجد شرایط اهدای خون بودند.

وی افزود: از این تعداد اهداکننده خون یک هزار و ۶۰۲ نفر به صورت مستمر، یک هزار و ۷۱ نفر نیز با سابقه اهدای خون، ۵۷۰ نفر بار اولی و ۱۷۲ نفر زن بودند.

عاصم آبادی یادآور شد: در این بازه زمانی تعداد مراجعه برای اهدای خون ۲۹.۵۳ درصد، اهداکنندگان مستمر ۲۹ درصد، باسابقه ۲۹.۱۹ درصد، بار اولی ۳۰ درصد و زن ۱۱.۶۸ نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی ادامه داد: باتوجه به گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو همزمان با سراسر کشور پویش "فرزندان ایران" به منظور ترغیب نسل جوان و دانشجویان به اهدای خون از شانزدهم آذرماه به مدت یک هفته برگزار می شود.

عاصم آبادی باتوجه به ماه های سرد سال و کاهش مراجعات مردم جهت اهدای خون، از عموم مردم خواست برای اهدای خون خود، به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار