با خرید بلیط ایلام، خود را برای سفری اعجاب‌انگیز در دل تاریخ و طبیعتی بکر آماده کنید. ایلام شهری است در غرب کشور که گردشگران را با جاذبه‌های خود به دنیایی از شگفتی‌های بی‌مانند وارد می‌کند. این شهر به‌دلیل آب‌ و هوایی که دارد از طبیعتی زیبا و بسیار دیدنی برخوردار است و همین طبیعت یکی از دلایل اصلی جذب گردشگر به این شهر کردنشین است. از دیگر دلایل اصلی جذب گردشگر جاذبه‌های تاریخی و باستانی این شهر هستند. برای ادامه این مطلب همراه فلای تودی شوید تا بیشتر با شهر ایلام آشنا شوید و بهترین زمان سفر به این شهر را شناسایی کنید.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 06 December 2023

 

بهترین زمان سفر به ایلام

چرا به ایلام سفر کنیم؟

اگر نیاز دارید که از شلوغی شهر و روزهای تکراری خود دور شوید و به‌دنبال مقصدی برای سفر می‌گردید، همین‌حالا در سایت فلای تودی و در قسمت سفرهای داخلی بلیط ایلام را جست‌وجو کنید. سفر به ایلام یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم. رفتن در دل طبیعتی که شاید چشم‌های شما مانند آن را تابه‌حال از نزدیک ندیده باشند از مهم‌ترین دلایل سفر به ایلام خواهد بود. شما می‌توانید در هوایی مطبوع به گردش در یکی از زیباترین طبیعت‌های کشور بروید و اوقات خوشی را همراه دوستان یا خانواده خود در خاطراتتان ثبت کنید. در ادامه مطلب شما را با مهم‌ترین دلایل سفر به این شهر باستانی و زیبا آشنا خواهیم کرد.

جاذبه‌های تاریخی در دل شهری باستانی

شهر ایلام پیشینه بسیار کهنی دارد و همین مسئله آن را به یکی از قطب‌های مهم تاریخی کشور تبدیل کرده است. پیشینه این شهر را در تمدن کهن بابل می‌توان جست‌وجو کرد. پیش‌از سفر به ایلام می‌توانید با جاذبه‌های تاریخی این شهر آشنا شوید و درباره آن‌ها اطلاعات کسب کنید. بازدید از هر کدام آن‌ها را به لیست برنامه گردش خود در ایلام اضافه کنید تا چیزی را از قلم نیندازید. بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی برای بازدید از همین جاذبه‌ها به ایلام سفر می‌کنند، پس مطمئن شوید که مورد مهمی را از قلم نمی‌اندازید. بازدید از این جاذبه‌های تاریخی به اندازه گردش در طبیعت چشم‌نواز ایلام جذاب خواهد بود. تعدادی از جاذبه‌های تاریخی ایلام که بازدید از آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم عبارتند از:

  • قلعه والی در منطقه دره ارغوان
  • کاخ فلاحتی در شهر ایلام، خیابان آیت‌الله عبدالرحمن حیدری ایلامی
  • تخت خاتون در بخش صالح آباد
  • قلعه هزار درب در منطقه آبدانان
  • نقش‌برجسته گل گل ملکشاهی در منطقه ارکواز

بهترین زمان سفر به ایلام

شهری در دل شگفتی‌های طبیعی

آن‌چه که بیشتر از هر مورد دیگری در این شهر شما را فرا می‌خواند و به تهیه بلیط ایلام تشویق می‌کند، طبیعت افسانه‌ای آن است. ایلام مانند جواهری در دل صدف، شهری در میان کوه‌ها و رشته کوه‌های زیبایی است که چشم هر بیننده‌ای را محو خود می‌کند. این موقعیت کوهستانی اثر زیادی بر روی آب‌وهوای این شهر دارد و آن را به مکانی برای رشد میوه‌ها و گیاهان خاصی تبدیل کرده است.  اگر به این شهر سفر کردید، حتما زمان‌هایی را به رفتن در دل طبیعت خاص آن اختصاص دهید. تعدادی از جاذبه‌های طبیعی شهر ایلام که می‌توانید آن‌ها را هم به لیست دیدنی‌های این شهر اضافه کنید عبارتند از:

  • پارک جنگلی چغاسبز در مسیر فرودگاه ایلام
  • رشته کوه قالقیران در 3 کیلومتری شمال شهر ایلام
  • دریاچه دوقلوهای سیاه گاو در شهرستان آبدانان استان ایلام
  • دره ارغوان در فاصله 5 کیلومتری از ایلام و مسیر روستای کلاته آهن
  • تنگه رازیانه در جاده دره‌شهر _ ایلام
  • آبشار گچان در ابتدای جاده ایلام به سرابه و در فاصله 15 کیلومتری ایلام

 

بهترین فصل‌های سفر به ایلام کدام‌اند؟

این شهر به‌دلیل این‌که با کوهستان‌ها و جنگل‌ها محصور شده است دارای آب ‌و هوایی معتدل و بسیار مطبوع کوهستانی است. شهر ایلام در دی سردترین هوا و در تیر گرم‌ترین هوا را در طول سال دارد. با توجه به این‌که ایلام شهری است که هر اقلیمی را می‌توانید در طول یک سال در آن مشاهده کنید، در هر فصل و زمانی که به این شهر سفر کنید از زیبایی‌های طبیعی خاص آن زمان بهره خواهید برد. اگر هم قصد دارید در بهترین زمان‌های آب‌ و هوایی بلیط ایلام را برای سفر به این شهر تهیه کنید، فصل بهار و اوایل فصل تابستان از بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر هستند. اگر قصد دارید در فصل‌های سرما یعنی پاییز و زمستان به این شهر سفر کنید، سفر خود را به اوایل فصل پاییز اختصاص دهید.

 

چگونه به ایلام سفر کنیم؟

شما می‌توانید هم به‌صورت زمینی و هم هوایی خود را به ایلام برسانید. اگر قصد دارید با خودرو شخصی خود سفر کنید، مسیرهای متفاوتی وجود دارند که با توجه به مبدا خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. این شهر راه‌آهن ندارد و نمی‌توانید با قطار مستقیم به ایلام بروید. بهترین گزینه برای سفر به ایلام سفر هوایی است. این شهر فرودگاهی دارد به نام فرودگاه شهدای ایلام که در فاصله 2 کیلومتری از شهر قرار دارد. شما می‌توانید پس‌از تعیین زمان سفر خود به سایت فلای تودی مراجعه کنید و بلیط ایلام را به‌راحتی خریداری کنید.

بهترین زمان سفر به ایلام

داشتن سفری شگفت‌انگیز با خرید بلیط ایلام از فلای تودی

شما قصد رفتن به سفر را می‌کنید و می‌خواهید تا حد امکان بهترین سفر را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. برای این منظور به‌سراغ کسب اطلاعات از شهر مقصد خود می‌روید. تلاش مجله گردشگری فلای تودی هم دقیقا همراهی شما در این مسیر است. شما می‌توانید اطلاعاتی را که برای سفر خود نیاز دارید را در سایت این مجموعه کسب کنید. در این مطلب شما را با شهر ایلام و بهترین زمان برای سفر به آن آشنا کردیم. آشنایی با بهترین زمان‌ها برای سفر به یک شهر از مهم‌ترین مواردی است که پیش‌از سفر باید درباره آن اطلاعات کسب کنید. شما باید با آب ‌و هوای آن شهر آشنا باشید تا بهترین زمان سفر را انتخاب کنید و لوازم مورد نیاز و مناسب آن فصل را هم همراه خود ببرید. برای خرید بلیط ایلام و هر مقصد داخلی و خارجی دیگری به سایت فلای تودی مراجعه کنید و علاوه‌بر بلیط هواپیما از دیگر امکانات این مجله گردشگری هم بهره ببرید.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار