به گفته معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، اطلاع رسانی در خصوص اقدامات و خدمات حاکمیت محرک افزایش مشارکت در انتخابات است و این مهم باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳ 05 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، احسان یاوری عصر امروز در مراسم روز دانشجو که در سالن آمفی تئاتر مجتمع دانشگاهی علوم پزشکی گلدشت برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه دانشجویان در برهه‌های مختلف، اظهار کرد: دانشجویان امروز همان دانشجویانی هستند که سال ۱۳۳۲ در مقابل شاه و آمریکا ایستادگی کردند، دانشجویانی پیرو خط امام که سفارت آمریکا را تسخیر کردند.

وی به تحولات غزه نیز ورود کرد و گفت: برخی‌ها می‌گویند حماس اول حمله کرده چه ربطی به آمریکا دارد، اما همانطور که در کودتای ۱۳۳۲ رد پای آمریکا وجود داشت امروز هم در غزه می‌بینیم عامل اصلی حمله به غزه همان آمریکا است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، خاطر نشان کرد: با وجود جنایات جنگی در غزه، اما یک قطعنامه در محکومیت این جنایات صادر نشد، چون سیاست نژاد پرستانه آن‌ها می‌گوید، جز آن‌ها کسی حق بهره‌برداری از مواهب و منابع زمین را ندارد.

یاوری به موضوع انتخابات ورود کرد و گفت: برای ما مشارکت در انتخابات مهم است و تضمین کننده افزایش مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت در انتخابات است که در نهایت منجر به انتخاب اصلح می‌شود.

به گفته وی اطلاع رسانی در خصوص اقدامات و خدمات حاکمیت محرک افزایش مشارکت در انتخابات است و این مهم باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه در تایید و رد صلاحیت کاندیدا‌ها از فشار‌های زیادی عبور کردیم، تاکید کرد: در حوزه‌های انتخاباتی هیچ خلاف قانون اتفاق نیفتاده است و آنچه که در توان داشته باشیم برای حفظ سلامت و امنیت انتخابات به کار می‌گیریم.

یاوری، گفت: دولت سیزدهم تلاش زیادی در حوزه مهار تورم و ارتقاء دیپلماسی انجام داد و امروز به واسطه همین دیپلماسی در منطقه اقتدار داریم.

وی به افزایش ۴ برابری برداشت گندم نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش دو برابری سطح گلخانه‌ها از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در استان است، احیا ۵۰ کارخانه راکد در استان هم از دیگر کار‌های انجام شده است.

وی پرداخت تسهیلات ۴۹ هزار میلیارد تومانی را از دیگر اقدامات مهم دولت در استان مطرح کرد که ۹ درصد از سهمیه تعیین شده هم بیشتر بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه ما هم معتقد هستیم که در لرستان به واسطه عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کار‌های زیادی روی زمین مانده است، خاطر نشان کرد:، اما در مورد کارخانه پارسیلون که تمام تجهیزات آن از دست رفته و تنها یک زمین باقیمانده است، ما چکار می‌توانیم بکنیم، یا در مورد سد معشوره که به تعبیر یکی از نمایندگان مجلس مافیای آب نمی‌گذارد، چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

یاوری تاکید کرد: با توجه به عقب‌ماندگی اقتصادی در لرستان، هر مدیری که اینجا مسوولیت دارد باید سه برابر دیگر مدیران وقت بگذارد، باید سرعت کار در استان را بالا ببریم.

وی گفت: اگر می‌خواهیم کار‌ها پیش برود باید مدیران به دانشگاه اعتماد کنند و به خلاقیت دانشگاه ایمان بیاورند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به دستور رئیس جمهوری مبنی بر تشکیل قرارگاه اشتغال استان‌های زاگرس نشین اشاره کرد و افزود: در همین راستا استانداران استان‌ها مأموریت پیدا کردند که طرح‌های اشتغال زا تهیه، اعلام و اجرا شوند، اتفاقی که در صورت تحقق منجر به اشتغال در استان می‌شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار