وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ساخت فیلم مقاومت ۳ سرباز ایرانی مقابل ارتش شوروی درساحل رودارس( جلفا) خبر داد و گفت: این سه شهید نماد ایران هستند و این سه قطره خون پای موضع «نه شرقی نه غربی» ماست.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ 05 December 2023

به گزارش تابناک تبریز، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  ظهر امروز در بازدید از پل آهنی ارس و ادای احترام به سه شهید بزرگ این محل اظهار کرد: این پل ۱۱۰ سال پیش احداث شده و گویای تاریخی بزرگ است. 

وی با بیان اینکه ۱۶ آذر و سه شهریور دو بال شعار «نه  شرقی و نه غربی،  جمهوری اسلامی ایران»  است، گفت: ۱۶ آذر  روز دانشجو و معروف به سه قطره خون است که در آن آمریکایی با ورود به دانشگاه سه دانشجوی فعال انقلابی را شهید کردند. 

ضرغامی ادامه داد: سه شهریور نیز هم اتفاقی است که اینجا رخ داده است  که سه قطره خون پاک دیگر هم ریخته شده است.  

وی با بیان اینکه در شهریور آن سال ایران و پهلوی تسلیم و دستور عقب‌نشینی داده و لشکر شوروی وارد ایران شدند، گفت: سه نفر در جلفا  در حاشیه رود ارس ایستاده و جنگیدند  و آتش به اختیار در مقابل دشمن ایستادند از آن نوعی که مدنظر  رهبری است طوریکه ارتش شوروی گمان می‌کرد با یک لشکر بزرگ روبه‌رو است وقتی به این طرف پل آمدند از اینکه فقط سه نفر آنجا بود تحت تاثیر قرار گرفته بودند و حتی فرمانده‌شان درجه خود را از دوش خود برداشت و روی پیکر فرمانده شهید گذاشت. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  گفت: این سه شهید نماد ایران هستند و  این سه قطره خوب پای موضع «نه شرقی نه غربی» ماست این شعار جمهوری اسلامی ایران است و این دو روز موضع بزرگ و همیشگی میهن‌مان است. 

وی در ادامه با بیان اینکه فیلمی با همکاری منطقه آزاد ارس برای این سه قهرمان ساخته خواهد شد، گفت: این فیلم توسط یکی از کارگردانان به نام ایران ساخته خواهد شد که بنده مطمئنم یک اثر فاخر خواهد بود. 

ضرغامی همچنین به اهمیت راه‌اندازی دوباره خط آهن میان نخجوان و ایران تاکید کرد و گفت: این موضوع می‌تواند در حوزه تبادلات و رونق گردشگری اثرگذار باشد و وزارت‌خانه نیز از ابن موضوع حمایت خواهد کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :