آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: خداوند بزرگ در قرآن فرمودند که کفار از دو چیز مسلمانان خیلی ناراحت هستند یکی از دین و آئین زندگی آنان است، آنها آنقدر با شما می‌جنگند تا شما را از دینتان جدا کنند
کد خبر: ۱۱۴۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ 08 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هدف قبله دانشجویان نه شرقی و نه غربی باید باشد گفت:

حجاب و عفافی که در دین خودمان داریم، محرم، نامحرم، طهارت و ناپاکی را دشمن برنمی‌تابد؛ امروز جنگ جنگِ دو سبک و آئین زندگی است؛ آئین زندگی دینی و آئین زندگی غربی

بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسمی به‌مناسبت هشتمین سالگرد شهید مدافع حرم مصطفی شیخ الاسلامی مسجد جامع چالوس، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمیه (سلام الله علیها)، اظهار کرد: مراتب انزجار و نفرت خودمان را از جنایت‌های صهیونیست غاصب و ماجرای کشتار غیرنظامیان، کودکان و زنان غزه و حمایتمان از این مردم بیگناه اعلام می‌داریم.

وی افزود: از اینکه این یادواره با محوریت شهید مصطفی شیخ الاسلامی دانشجوی نخبه شهید رتبه اول رشته ریاضی و شهید مهمان گمنام این شهرستان برگزار می‌شود جای تقدیر دارد.

آیت الله محمدی لائینی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عالم مرحوم استاد موعظه حجت الاسلام ضیایی‌فر امام جمعه، گفت: باید بدانیم که سرمایه‌های دینی خودمان را از این عالمان داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: ۱۶ آذر ماه مصادف با روز دانشجوست، امروز را با خاطره سه شهید بزرگواری که بعد از کودتای ۲۸ مرداد در آن جمع بسیار خفقان مقابل رئیس جمهور وقت آمریکا ایستادند گرامی می‌داریم.

این مسئول ادامه داد: در آن جنگ و شرایط ترس و دلهره دانشجویان چند دانشگاه تهران شجاعانه اعتراض کرده و به شهادت رسیدند تا این روز به نام روز دانشجو به ثبت رسید.

وی با اشاره به فرموده امام راحل، گفت: مسئولان باید سعی کنند که دانشجویان ما به سوی قبله‌ای تربیت شوند که به سمت آمریکا، استکبار، اسرائیل و غرب نباشد.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: خداوند بزرگ در قرآن فرمودند که کفار از دو چیز مسلمانان خیلی ناراحت هستند یکی از دین و آئین زندگی آنان است، آنها آنقدر با شما می‌جنگند تا شما را از دینتان جدا کنند، امروز هم کفار هیچگاه با دین و آئین زندگی ما کنار نمی‌آیند و از آئین و زندگی ما ناخرسند هستند و تمام تلاششان این است که دین را از ما بگیرند و عوض کنند، مسلمانان را مثل خودشان بار بیاورند، دین و سبک زندگی خودشان؛ زندگی سکولار، منهای دین و سبک زندگی غربی.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه بیان کرد: جریان ۲۰۳۰ هم برای یکدست‌سازی روش زندگی در تمام جهان است، آن‌ها این را می‌خواهند و دین و روش زندگی ما را نمی‌پذیرند، اینکه خانواده جایگاه، پایگاه و ارزش داشته باشد مادر و زن را به عنوان مقام والای بهشت ساز و بهشت آفرین بداند.

امام جمعه ساری تاکید کرد: حجاب و عفافی که در دین خودمان داریم محرم، نامحرم، طهارت و نجاست را دشمن برنمی‌تابد؛ امروز جنگ جنگِ دو سبک و آئین زندگی است؛ آئین زندگی دینی و آئین زندگی غربی.

این مسئول با اشاره به اینکه هدف راه‌اندازی جنگ ترکیبی مملو از همه چیز این است که شبیه خود کفار و دشمنان باشیم، تصریح کرد: این فرموده قرآن است، دومین چیز قبله ماست و هر کاری که بکنیم تابع قبله ما نمی‌شویم.

وی اظهار کرد: مفهوم عبادی قبله خانه کعبه است اما قبله دیگر قبله سیاسی عبادی و اجتماعی دارد، قبله یک عده شرق، تعدادی غرب و قبله عده‌ای واشنگتن، پاریس و لندن است، یعنی به آنجا نگاه می‌کنند حال باید قبله ما خدا، شهدا، قرآن و رهبر باشد.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: قبله دانشجویان نه شرقی و نه غربی باید باشد، قبله مملکت ما روزی پاریس و واشنگتن بود اما خوشبختانه مردم آن قبله را برداشتند و امروز قبله جای دیگری است، آمریکا از این می‌ترسد، امروز با انقلاب اسلامی قبله عوض شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: دشمنان از دین و آئین زندگی و قبله ما ناراحت هستند؛ دانشجویان عزیز ما هم نقش‌های خوبی را در تاریخ انقلاب ایفا کردند یکی همان چیزی که ۱۶ آذر و تسخیر لانه جاسوسی را به‌وجود آورده و منجر به کشف ۷۰ جلد اسرار جاسوسی شد، از پایگاه‌های نظامی اسرائیل سرورهای عظیم اطلاعاتی را کشف کردند که اسناد و مدارک جاسوس‌های داخل ایران بود، نقش بعدی دانشجویان جریان آزادسازی و حمایت و دفاع از هویزه است، شهید بزرگوار شهید علم‌الهدی یک دانشجویان با نیروهای اندک در محاصره ۴۰ تانک بعثیان بوده و جانانه ایستادند و تا آخرین قطرات خون دفاع کردند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: اکثریت دانشجویان عزیز ما پای نظام و انقلاب بوده و شهدای دانشجو کم نداریم از این رو حضور تعدادی از دانشجویان در اغتشاشات قطره از دریاست، این نقش دانشجویان ما و مردم بزرگوار است که دین و قبله را حفظ کردید و جبهه استکبار به خاطر همین با ما دشمن و نگران است. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار