نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دانشجویان باید نسبت به کشور احساس مسئولیت داشته باشند و همچنین برای جلوگیری از تحریف واقعیت‌ها، نسبت به تاریخ کشور خود مطالعه داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸ 08 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در دیدار با دانشجویان نخبه و بسیجی کردستان در اداره‌ل استاندارد استان اظهار داشت: سال ۱۳۳۲ تا سال ۱۳۳۴ سال‌های پرتلاطم بوده، در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، دانشجویان آن زمان به اعتراض به حضور معاون رئیس جمهور آمریکا در ایران، به کف دانشگاه می‌آیند و تظاهرات می‌کنند.

وی گفت: در این اتفاقات بود که نظامیان دانشجویان را به رگبار بستند و از میان آن‌ها سه دانشجو به شهادت رسیدند.

نماینده، ولی فقیه در کردستان بیان کرد: این دانشجویان لزوما همفکر و هم‌عقیده ما نبودند، اما این اتفاق نکاتی در خود داشت که اکنون برای دانشجویان می‌تواند چراغ راه باشد.

حجت‌الاسلام پوزهبی با اشاره به اینکه دانشجویان باید نسبت به کشور احساس مسوولیت داشته باشند، گفت: دانشجویان معترض در آن سال حضور معاون وقت رئیس جمهور آمریکا را نماد یک کشور مستکبر می‌دانستند که باعث ایجاد کودتای ۲۸ مرداد شده و به همین دلیل بود که دانشجویان نسبت به کشور و در مقابل استکبارستیزی احساس مسوولیت داشتند و جان خود را فدا کردند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان باید مطالعه داشته باشند و از تاریخ بخوانند، چراکه عده‌ای هستند که تاریخ را تحریف می‌کنند، اما مطالعه باعث می‌شود که هر سخنی را تایید نکنید و واقعیت را بدانید.

نماینده، ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: کشور به انسان‌های با فکر عمیق و دقیق نیاز دارد.

مدیرکل استاندارد کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: مجموعه استاندارد تلاش می‌کند به عنوان بازوی توانمند عملیاتی و مشورتی برای دانشجویان کمک حال باشد.

وی با اشاره به اینکه از دانشجویان تحصیلات تکمیلی حمایت می‌کنیم گفت: بنا شده آزمایشگاه‌های استاندارد و دستگاه‌های پیشرفته این اداره در زمینه‌های مختلف علمی در اختیار دانشجویان بسیجی قرار گیرد تا کمک حال پژوهش‌های آنان باشد.

محرم وزیری با اشاره به اینکه ۳۵۰ واحد تولیدی فعال تحت پوشش این اداره کل هستند، افزود: یک هیئت اندیشه‌ورز تشکیل داده شده و سعی می‌کنیم که تسهیلگر بازدید‌های علمی دانشجویان از واحدی تولیدی باشد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار