3 هزار و 600 لیتر سوخت قاچاق در شهرستان‌های فردوس و بیرجند خراسان‌جنوبی کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 09 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی؛ در بسته خبری امروز پلیس خراسان جنوبی در جریان اخباری با عناوین توقیف کامیون مرغ قاچاق در قاینات، دستگیری ۲ سارق در طبس، محموله ۲۴ کیلویی حشیش در توقیف پلیس فردوس و... قرار می‌گیرید.

توقیف کامیون مرغ قاچاق در قاینات

سرهنگ محمود زال بیکی، فرمانده انتظامی قاینات اظهار داشت: ماموران یگان امداد این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و طیور، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از کامیون، ۳ هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ قاچاق که بدون مجوز بهداشتی بود کشف کردند که ارزش ریالی طیور قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سارقان طیور در قاین دستگیر شدند

سرهنگ زال بیکی ادامه داد: با وقوع چند فقره سرقت طیور در سطح شهرستان قاین، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران با انجام تحقیقات گسترده به صورت محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص ۴ سارق را شناسایی و تحت تعقیب قرار دهند که پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه سارقان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین با بیان این که متهمان در تحقیقات اولیه با توجه به دلایل و مستندات پلیس به یک فقره سرقت طیور اعتراف کردند؛ تصریح کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری ۲ سارق در طبس

سرهنگ محمد حسین خدا بخشی، جانشین انتظامی طبس هم گفت: با وقوع چند فقره سرقت در این شهرستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی و"کلانتری ۱۱ عباسپور شهرستان طبس با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ۲ سارق سابقه دار را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه‌ها تعدادی اموال مسروقه کشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان طبس بیان داشت: متهمان ابتدا در اظهارات خود منکر هر گونه جرم و اتهامی شدند، اما با روبه رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ خدابخشی اضافه کرد: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۲ هزار قطعه مرغ زنده غیر مجاز در خوسف

سرهنگ محمد حسن اکبری، فرمانده انتظامی خوسف هم اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و طیور، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیون باری مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از کامیون ۲ هزار قطعه مرغ قاچاق که فاقد مجوز بهداشتی بود کشف کردند که ارزش ریالی طیور قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خوسف افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سارقان احشام در سربیشه دستگیر شدند

سرهنگ علی اکبر عرب پور، جانشین انتظامی سربیشه نیز گفت: با وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح سربیشه، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان سربیشه با انجام اقدامات اطلاعاتی دقیق، ۳ سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند که پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه سارقان را دستگیر کردند.

جانشین انتظامی شهرستان سربیشه با بیان این که متهمان در بازجویی‌های پلیسی به ۴ فقره سرقت احشام نیز اعتراف کردند؛ تصریح کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

محموله ۲۴ کیلویی حشیش در توقیف پلیس فردوس

سرهنگ علیرضا فولادی، فرمانده انتظامی فردوس هم اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر، هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به یک سواری پراید مشکوک شدند که برای بررسی بیشتر با علائم هشدار دهنده به راننده خودرو دستور ایست دادند.

وی بیان داشت: راننده خودرو به محض مشاهده پلیس از محل متواری شد که ماموران خودروی حامل مواد مخدر را تعقیب و با اقدامات و شگرد‌های پلیسی خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۲۴ کیلو و ۳۰۰ گرم حشیش که به صورت بسیار ماهرانه‌ای جاساز شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس افزود: مأموران در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در فردوس

سرهنگ فولادی اضافه کرد: مأموران انتظامی کلانتری۱۵ اسلامیه فردوس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از سواری پژو؛ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراورده‌های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو شوتی توقیف و یک متهم را دستگیرکردند که متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۲۱۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

سرهنگ احمد رضا کارگر، فرمانده انتظامی بیرجند هم گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون و یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند و خودرو‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند افزود: مأموران در این خصوص ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار