معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به ارزیابی فصلی صنایع و واحدهای خدماتی در استان گفت: ۱۸۹ واحد آلاینده آب، خاک، هوا در لیست صنایع آلوده کننده معرفی شده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ 11 December 2023

تابناک خوزستان: فرهاد قلی‌نژاد اظهار کرد: در راستای پیشگیری و کاهش آلودگی هوای خوزستان، شناسایی دقیق منابع آلاینده هوای استان آغاز شده است.

وی افزود: بازدید و رصد فعالیت‌های صنایع استان خوزستان برای شناسایی منابع آلوده کننده هوا افزایش خواهد یافت و علاوه بر بازدیدهای میدانی همه صنایع بزرگ استان به صورت آنلاین و بر خط، مورد پایش قرار می‌گیرند.

پیگیری قضایی صنایع آلاینده

قلی‌نژاد تاکید کرد: اگر صنایع و منابع آلوده‌کننده هوا در مهلت مقرر نسبت به رفع آلودگی خود اقدام نکنند براساس قوانین و مقررات از طریق قضایی پیگیری می‌شوند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان یادآور شد: مهلت مقرر برای هر منبع آلوده کننده به فراخور برآورد محاسبه شده اداره کل محیط زیست و نوع صنعت و اقدامات، مشخص می‌شود.

به گزارش ایرنا طی ۲ ماه اخیر هوای اهواز و برخی شهرهای استان در وضعیت ناسالم قرار داشته است هر چند بارندگی‌های اخیر موجب شد تا برای یک روز هوای اهواز و برخی شهرها از آلاینده‌ها پاک شود اما با گذشت چند روز پس از آن، آلودگی هوا بار دیگر برخی شهرهای استان را درگیر کرده است.

کمیته اضطرار آلودگی هوای استان طی هفته گذشته با توجه به اعلام وضعیت شرایط سکون و پایداری هوا در هفته جاری توقف آتش‌سوزی مزارع نیشکر در مدت مذکور را مصوب کرد.

مسوولان محیط زیست استان سوزاندن مزارع نیشکر و شلتوک و فعالیت برخی صنایع را از جمله عوامل اصلی آلودگی هوا عنوان کرده‌اند.

براساس این گزارش وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار