معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست در روزهای خاص در طول سال متولی پیدا می‌کند، اما در واقع تنها است و همه باید کمک کنند که شرایط محیط زیست بهتر شود، گفت: هر طرحی که در کشور اجرا می‌شود باید پیوست محیط زیست داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ 11 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست ظهر امروز در نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه زنجان با بیان اینکه خوشبختانه ارتباط سازمان محیط‌زیست با دانشگاه و صنعت در زنجان مناسب است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته در موضوع محیط‌زیست بسیار کم‌لطفی شده است به‌طوری به‌عنوان یک مقوله ثانویه به آن توجه شده است.
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اجرای طرح ملی پرچم‌داری دانشگاه‌های سبز و مدارس سبز در سطح کشور تصریح کرد: پرچم‌داری دانشگاه سبز به‌عنوان یک طرح ملی اجرا و درصدد هستیم تولیداتی که در این زمینه انجام می‌شود، نصیب همه بشود.

وی با اشاره به اینکه زبان اعداد و رقم برای سازمان محیط زیست مهم و کار‌ها و خدماتی که در این حوزه صورت می‌گیرد باید برآورد شود، ادامه داد: در بحث اقتصاد محیط زیست و ارزش‌گذاری محیط زیست گام‌های خوبی برداشته شده است به‌طوری‌که

مرادی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته دانشگاه‌های هر استان دو مورد از چالش‌ها و مشکلات محیط زیست را شناسایی و کمک به سازمان در راستای رفع آن هستند، گفت: انتظار داریم با توجه‌به ظرفیت دانشی که در دانشگاه زنجان است کار‌های خوبی در این حوزه هم انجام بشود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بحث جذب نخبگان گفت: این سازمان این آمادگی را دارد که از فارغ‌التحصیلان در مقطع ارشد و دکتری جذب کند.

وی با اشاره به افتتاح دومین خانه فناور محیط زیست استان در دانشگاه زنجان افزود: هدف از افتتاح خانه فناور در این دانشگاه، رفع چالش‌های محیط زیستی است که علاوه‌بر شکل‌گیری ارتباط بین محیط زیست و دانشگاه، زمینه برای همکاری در بحث چالش‌های زیست‌محیطی فراهم می‌شود.

مرادی با بیان اینکه آنچه در سال‌های گذشته سازمان حفاظت محیط زیست بر آن تاکید داشته است بیشتر برای حیات‌وحش بوده و به مقوله محیط زیست انسانی و دریایی کمتر توجه شده ادامه داد: امیدواریم با کمک ظرفیت علمی و ایجاد خانه‌های فناور زمینه همکاری خوبی و اجرای طرح‌های مناسب برای بهبود از این محیط انجام بشود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به طرح‌های ارایه شده از سوی اعضای هیات علمی حاضر در جلسه گفت: همه طرح‌ها قابلیت اجرا را دارد، خانه فناور محیط زیست باید بستری برای تولید ایده و اندیشه باشد.
وی با بیان اینکه محیط زیست یک موضوع اجتماعی برای نسل امروز و نسل آینده است، ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته دانش و آگاهی مردم نسبت به محیط زیست افزایش داشته است و حساسیت مردم به موضوع محیط زیست بیشتر شده است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بهره‌گیری از دانش سنتی برای سازمان بسیار ارزشمند است، گفت: محیط زیست در روز‌های خاص در طول سال متولی پیدا می‌کند، اما در واقع تنها است و همه باید کمک کنند که شرایط محیط زیست بهتر شود، ضمن اینکه هر طرحی که در کشور اجرا می‌شود باید پیوست محیط زیست داشته باشد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار