عضو هیئت رئیسه شورای شهر بندرعباس:
تابناک هرمزگان- عضو هیئت رئیسه شورای شهر بندرعباس گفت: بانوان ایرانی با عزت نفس و الگوگیری از حضرت زهرا(س) در صحنه‌های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی، سیاسی و... افتخار آفرینی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ 13 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//حجت الاسلام عبدالرضا حیدری سراحی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بانویی از تبار آسمان‌ها هستند که فداکاری‌ها و از خودگذشتگی این شیر زن هیچ‌گاه در تاریخ فراموش نمی‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر بندرعباس مطرح کرد: این بانو که تربیت یافته رسول اکرم(ص) بودند در دوران سختی که زن را مایه ننگ می‌دانستند راضیه مرضیه به دنیا آمد و در دامن پیامبر رشد پیدا کرده و جایگاه زن را در جامعه به عنوان یکی از ارزشمندترین فرد هر خانواده نشان دادند.

حیدری سراحی مطرح کرد: هنگامی که جایگاه امامت به خطر افتاد این فاطمه زهرا(س) بودند که جان خود را سپر امامت کردند تا دستور خدا و پیامبر(ص) اجرا و جایگاه امامت به خطر نیفتد؛ ایشان از خودگذشت‌ترین زنان به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: تربیت فرزندان که مهترین رکن در خانواده است این بانو توانستند به نحو احسنت انجام دهند و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را به گونه پرورش دادند که زیر بار هیچ گونه ظلمی نروند و قیام عاشورا برای زنده نگه داشتن اسلام و امر به معروف و نهی از منکر تنها به دست فرزند پرورش یافته حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) امکان پذیر بود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر بندرعباس گفت: در سخت‌ترین شرایط و مبارزه با کوفیان در دوران امامت حضرت علی(ع)، راضیه مرضیه به امر خدا و قرآن توجه ویژه ای داشتند و همان گونه که خداوند در آیات مختلف قرآن کریم به رعایت حجاب اشاره و تأکید دارند این بانو نیز در سخت‌ترین شرایط نیز علاوه بر اینکه خودشان حجاب کامل را داشتند زنان عرب را نیز به رعایت حجاب دعوت می‌کردند و ایشان الگویی ناب برای زنان و ودختران جامعه اسلامی هستند.

حیدری سراحی بیان کرد: حضرت زهرای مرضیه(س) الگویی ناب برای خانه‌داری، سیاستمداری، فرزندپروری، فرهنگی و اجتماعی و... هستند که زنان ایران اسلامی با الگو قرار دادن این بانو می‌توانند قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کنند؛ امروزه نیز مشاهده می‌شود بانوان ایرانی با عزت نفس و الگوگیری از حضرت زهرا(س) در صحنه‌های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی، سیاسی و... افتخار آفرینی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهند زن غربی را که پایبند به ارزش‌های اخلاقی نیستند را به عنوان الگوی زنان ما قرار دهند اما زنان ما الگویی ناب دارند که نیازی به زنان غربی نیستند و برای معرفی و شناساندن این الگو به جامعه به خصوص جوانان باید تمام دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی پای کار باشند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار