شهردار سنندج گفت: امکان اسکان شبانه بیش از50 نفر بی‌سرپناه را در گرمخانه شهرداری سنندج داریم.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ 15 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، سیدانور رشیدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم شهرداری‌ها در فصل سرما حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی، اسکان افراد بی‌سرپناه در سطح شهر است و شهرداری به منظور حمایت از این قشر آسیب‌دیده با ایجاد ظرفیت‌های مختلف نسبت به اسکان این افراد اقدام می‌کند.

وی عنوان کرد:اسکان شبانه این افراد هر ساله با آغاز فصل سرما و برودت هوا آغاز می‌شود امسال نیز کما فی‌سابق تمهیدات لازم برای جمع‌آوری و اسکان این افراد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مرکز گرمخانه شهرداری سنندج واقع در ۱۷ شهریور در حال حاضر آماده اسکان بی سرپناهان، در راه ماندگان است، افزود: علاوه بر این گرمخانه ظرفیت اسکان ۸۰ نفر در سامانه سرا فراهم است و یک دستگاه مینی‌بوس به صورت شبانه روزی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر مشغول گشت‌زنی است.

وی اعلام کرد: طبق قوانین موجود افراد متجاهر و معتاد اجازه استفاده از گرمخانه‌های شهرداری را ندارند.

شهردار سنندج تصریح کرد: افرادی که در پاتوق‌ها و یا برخی مکان‌های رها شده مواد مخدر استعمال می‌کنند باید به کمپ ماده ۱۶ منتقل شوند با توجه به اینکه کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان فعال و در حال حاضر حدود ۴۰۰ معتاد متجاهر در این مرکز فرآیند درمان را طی می‌کنند با هماهنگی لازم با مسئولین براساس ضوابط و قوانین معتادین متجاهری که در سطح شهر باقی‌مانده باشند به صورت شبانه در سامانه سرا اسکان داده می‌شوند.

رشیدی با اشاره به انتقال کمپ اعتیاد بانوان، گفت: در حال تعمیر و تجهیز این ساختمان با ظرفیت ۸۰ نفر برای ساماندهی متکدیان هستیم و در کمترین زمان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه و در راه مانده آن‌ها را به گرمخانه شهرداری سنندج هدایت و یا مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند، اضافه کرد: امیدواریم با همراهی و مشارکت خیرین بتوانیم در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود در قبال افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب به بهترین شیوه اقدام نمایم.

اجرای طرح یارگران زندگی در روستا‌ها

سیروان بهرامی مدیرکل امور روستایی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح یارگران زندگی در روستا‌های استان اظهار کرد: اجرای این طرح براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به همه دستگاه‌های متولی ابلاغ شده و ساختار این طرح نیز با برگزاری جلسات متعدد تعیین شده است.

وی تصریح کرد: طی سالجاری ۳۱ برنامه فرهنگی در سطح روستا‌های استان در راستای توسعه فرهنگ عمومی، نشاط اجتماعی و افزایش امید به زندگی و آینده برگزار شده است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار