فرماندار زیرکوه در مورد پرداخت تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن گفت: همراهی بیشتر از طرف بانک‌ها برای سرعت بخشی در این امر ضرورت دارد چرا که همه متقاضیان به بانک‌ها معرفی شده اند.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶ 16 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمدرضا غیرتی، فرماندار زیرکوه در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان اظهارداشت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های اولویت دار در ساخت مسکن بوده و در بخش روستایی و شهری همت بلند دولت سبب شد که امروز همه شهرستان‌ها تبدیل به یک کارگاه سازندگی شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان زیرکوه زمین‌ها به متقاضیان واگذار، ثبت نام‌ها انجام و با بازدید‌های میدانی که طی چند نوبت انجام شده کار سرعت گرفته و مردم در حال ساخت و ساز هستند و خوشبختانه ساخت و ساز در زیرکوه شتاب گرفته است.

فرماندار زیرکوه افزود: بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای این سایت‌ها آماده و بخشی در حال انجام است.

غیرتی با اشاره به درخواست همکاری بیشتر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به متقاضیان گفت: مردم از آنجایی که وظیفه داشته اند کار ساخت و ساز را آغاز کرده و آورده‌های خود را هزینه کرده اند و باید در ادامه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات همت کنند.

وی یادآور شد: همراهی بیشتر از طرف بانک‌ها برای سرعت بخشی در این امر مورد نیاز بوده با توجه به اینکه همه متقاضیان به بانک‌ها معرفی شده اند و در نوبت دریافت تسهیلات هستند و اقدام عملی از سوی بانک‌ها برای این امر وجود ندارد.

فرماندار زیرکوه ادامه داد: اگر این تسهیلات پرداخت نشود مردم با مشکل جدی مواجه می‌شوند و اگر پرداخت شود سرعت این ساخت و ساز‌ها افزایش می‌یابد و گشایش خوبی در شهرستان زیرکوه خواهیم داشت.

غیرتی در مورد وضعیت واگذری زمین برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت در این شهرستان اضافه کرد: برای موضوع واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت اختلاف نظر بین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی وجود دارد.

وی ادامه داد: ابتدا توافقی شد از زمین‌هایی که در اختیار بنیاد مسکن بوده طرح جوانی جمعیت تحویل متقاضیان شود و بعد از راه و شهرسازی این زمین‌ها گرفته شود، اما تهران موافقیت نکرد و با چالشی مواجه شد.

فرماندار زیرکوه تصریح کرد: جلساتی در این راستا برگزار شد و آخرین جلسه‌ای که در این زمینه داشته ایم قول داده شده تا پایان امسال واگذاری زمین انجام خواهد شد.

غیرتی خاطرنشان کرد: مشکل پرداخت تهسیلات در طرح جوانی جمعیت همانند طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان وجود دارد هر چند ثبت نام‌ها انجام گرفته، اما از تسهیلات خبری نیست بنابراین درخواست می‌شود که این امر تسریع شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار