پیکر مطهر آلاله سرخ (شهید گمنام) دفاع مقدس امروز یکشنبه همزمان با ایام سوگواری و شهادت بزرگ بانوی اسلام، ام ابی‌ها و مادر امامت حضرت فاطمه زهرا (س) در میان انبوه عزاداران و اراتمندان به خط سرخ شهادت در یاسوج تشییع و در محوطه استانداری کهگیلویه وبویراحمد به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ 17 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مردم قدرشناس و شهید پرور کهگیلویه و بویراحمد امروز با شور و عشقی وصف ناشدنی پیکر مقدس این کبوترخونین بال را بر روی دستان پرمهرشان از مقابل بارگاه امام زاده عبدالله (ع) به سمت استانداری تشییع کردند.

پیکر مطهر این آلاله سرخ بی نام و نشان پس از تشییع باشکوه و اقامه نماز در میان همراهی و شور و عشق جوانان و مادران داغدار و قشر‌های مختلف مردم ولایی در محوطه استانداری کهگیلویه وبویراحمدبه خاک سپرده شد.
جوانان پرشور یاسوجی که با نوای شهید گمنام سلام در طول مسیر و با همان احساسات پاکشان برر تابوت این شهید گمنام بوسه می‌زدند از جلوه‌های باشکوه این مراسم بود.

همچنین مادران داغدار با چشمانی اشک آلود از خانواده‌های معزز شهدا با در دست داشتن تصاویری از فرزندان شهید و همرزمان این ۲ کبوتر خونین بال آمده بودند تا بلکه مرهمی بر زخم‌های کهنه خود و یادی از آن دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس را به نظاره بنشینند.

نوای دلنشین «شهید گمنام سلام» از سوی نوحه خوانان و مداحان در طول مسیر نیز فضایی معنوی و روحانی همزمان با شمیم عطر حضور این آلاله سرخ به شهر یاسوج و البته مجموعه استانداری هدیه داده بود.

شمیم عطر شهادت در محوطه استانداری

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین تصریح کرد: تدفین پیکر این شهید گمنام دوران دفاع مقدس افتخار و مایه برکت و اقدام ماندگار فرهنگی در مجموعه وزارت کشور و استانداری این خطه شهید پرور و ولایتمدار است.

سید علی احمدزاده ابراز داشت: تدفین این آلاله سرخ دوران هشت سال دفاع مقدس در محل و محوطه استانداری کهگیلویه و وبویراحمد سبب می‌شود تا مدیران و کارکنان بر اساس تفکر و منش این شهدا رفتار روزانه خود را تنظیم و از مسیر حق و حقیقت منحرف نشوند.
وی افزود که خاکسپاری شهدای گمنام در واقع یادآوری آنان در اذهان و قلب‌های عاشق در همه ایام و زمان‌ها است.

وی با تجلیل از حضور باشکوه قشر‌های مختلف مردم ولایتمدار و قدرشناس و سایر مدیران و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در همراهی و تشییع پیکر مطهر این شهید، گفت: بی گمان حضور در آیین تشییع و بدرقه شهید سبب روحیه مضاعف در مسئولان برای خدمتگزاری بیشتر به مردم خواهد شد.

شهدا نماد عزت ایران اسلامی

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یاسوج در آیین باشکوه تشییع و تدفین این آلاله سرخ گفت: شهدا نماد ایستادگی، عزت، استقلال و مایه مباهات ایران اسلامی است.

آیت الله سید نصیر حسینی تصریح کرد: هر چند این شهدا گمنام هستند، ولی در پیشگاه خداوند متعال اجری عظیم دارند.

وی یاداور شد: نام و یاد شهیدان و وجود خانواده‌های معزز آنان نیز همواره زینت بخش و مایه برکت نظام و انقلاب هستند.

فیلم / تدفین شهید خوشنام 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار