استاندار کردستان تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران بر تصمیمات بین‌المللی را به برکت خون شهدا دانست.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 17 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در سنندج با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: در این روز که روز حزن و اندوه است ما در سنندج، شهر خاطره‌های شهدا مهمان چهار شهید گمنامی هستیم که گمنامی آن‌ها برای ماست.

وی افزود: یقینا این حضور جز با عنایت خدا و دعوت خود شهیدان برای کسی میسر نمی‌شد و این توفیق بزرگی است که در تشییع پیکر بهترین فرزندان این میهن حضور یافته‌اید.

استاندار کردستان اضافه کرد: امروز روزی است که مقامی را گرامی می‌داریم که در تمامی منابع اهل تسنن و تشیع و در کلام علمای اعلام به عنوان برترین زنان عالم معرفی شده است.

وی تصریح کرد: بزرگان اهل سنت به تواتر مطالبی را در بزرگی وجود حضرت زهرا در کتابشان نقل کرده‌اند بطوری که اعلام شده است، حضرت فاطمه بتول برترین زنان از گذشتگان تا آیندگان است.

زارعی‌کوشا همچنین گفت: این کلمات در وصف کس دیگری جز حضرت فاطمه در تاریخ اسلام نقل نشده است.

وی اعلام کرد: هیچ عالمی نیست مگر اینکه یکی از مصادق آیه مباهله را حضرت فاطمه زهرا بداند و هیچ نویسنده مسلمان آگاهی نیست مگر اینکه یکی از مصادیق آیه تطهیر را حضرت زهرا بداند و امروز متعلق به وجود چنین شخصیت بزرگی در تاریخ اسلام است.

به گفته زارعی‌کوشا، امروز توفیق بزرگی است که ما میزبان فرزندان چنین مادری هستیم که گمنامی را از مادرشان به ارث برده‌اند و آن‌ها به دنبال نام و نشان نبودتد بلکه دل در گرو آرمان‌های اسلام نهادند و با در رکاب رهبری بودن، از نوامیس و میهن دفاع کردند.

وی گفت: اگر امروز ایران به یمن رهبری امام و هدایت‌های رهبری جایگاهی برجسته داریم و یکی از اضلاع تاثیرگذار بر تصمیمات بین‌المللی هستیم به برکت خون همین شهدای گمنام هستند که حتی علما و عرفا به این نوجوانان گمنام غبطه می‌خورند.

استاندار کردستان اذعان کرد: امروز اگر میهن اسلامی پیکر مطهر بیش از ۲۸۰ شهید گمنام را تشییع می‌کنند و فضای کردستان و کشور معطر به عطر این شهدای گمنام است، پیام بزرگی برای کارگزاران و مدیران است اینکه بر سر چه سفره‌ای قرار گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: فراموش نکنیم امنیتی که امروز به آن افتخار می‌کنیم و بیش از ۳۰ سال است جنگ‌های نیابتی در این منطقه برگزار می‌شود و تلاش کردند به کشور ما تجاوز کنند امروز به برکت خون این شهدا امن‌ترین کشور در میان آتش و خون هستیم.

زارعی‌کوشا ادامه داد: اگر دیروز ما شعار مرگ بر اسرائیل و امریکا می‌دادیم ما را متهم به توهم توطئه می‌کردند، اما امروز سراسر عالم شاهد جنایت‌های امریکاست که بیش از ۱۸ هزار نفر در باریکه غزه را به خاک و خون کشیده‌اند و این سازمان‌های پر طمطراق فقط نگاه کرده و سکوت کرده‌اند.

وی گفت: به فضل الهی آنچه اتفاق خواهد افتاد و تا به امروز تمام وعده‌های الهی و پیش‌بینی‌های امام راحل محقق شده است، نابودی اسرائیل به دست جوانان و نوجوانان در غزه و یمن و حزب‌الله محقق خواهد شد.

وی گفت: امروز افتخار می‌کنیم که کشور ما پرچمدار جریان حق است، چون نظامی الهی است و جریان زلال این نظام که با خون شهدا شکل گرفته است ناخالصی نمی‌پذیرد و هر کس در وجود و نیت و کارکردش ناخالصی دارد بداند نظام آن را نمی‌پذیرد و در جایی این ناخالصی‌ها را بیرون می‌ریزد.

استاندار کردستان اضافه کرد: پیام حون شهدا این است که در حقانیت انقلاب و ضعف و کاستی مسوول تفکیک وجود است.

زارعی‌کوشا افزود: امروز دولتی مردمی و انقلابی که خود را با افتخار فرمانبر، ولی فقیه می‌داند به دنبال رفع مشکلات و کجی‌هاست و مبارزه با فساد ارمان ما و پیام خون شهداست.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار