کاربران می‌پرسند آخرین باری که از ویدیو وال یک برنامه زنده تلویزیونی چنین استفاده‌ای شده، چه زمانی و برای چه فردی بوده؟ آیا صداوسیما برای سایر مجریان خود هم چنین کاری کرده؟ درگذشت مادر یک مجری هرچند برای او و خانواده‌اش بسیار مهم است، چه جایگاهی در تریبون رسمی کشور دارد؟ این رخداد حتی برای مخاطبان فوتبالی هم ...
کد خبر: ۱۱۴۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵ 22 December 2023

 

پیام تسلیت به میثاقی روی وال برنامه زنده، سوژه مردم شد! / شبکه۳ برای کدام مجری‌اش این کار را کرده؟

شبکه سه سیما در اقدامی عجیب و بحث برانگیز،  پیام تسلیت به مجری خود را سرتاسری روی وال برنامه زنده به نمایش گذاشت!

به گزارش تابناک ورزشی؛ محمدحسین میثاقی، مجری فوتبالی شبکه سه سیما در هفته جاری در سوگ از دست دادن مادر خود نشست. این مجری حتی به همین دلیل مهمترین برنامه سال خود یعنی پوشش دربی جنجالی و صحنه های بحث برانگیز آن را رها کرد و به گفته تولید کننده برنامه، مسئولان شبکه به دلیل همدردی، اجازه اجرای برنامه را به او ندادند و حتی مجری جایگزین هم انتخاب نکردند تا برنامه‌ای که با افت شدید بیننده مواجه است، تعطیل هم بشود.

اینکه مدیران شبکه سه با چه مجوزی دست به این تصمیم و حذف برنامه از کنداکتور دوشنبه‌شب زدند جای خود، اما اتفاقات بعدی درباره تسلیت به این مجری نیز سوژه شبکه‌های اجتماعی شده است.

برخی نوشته اند عادل فردوسی پور مجری توانمند و محبوب برنامه نود هم بعد از دو دهه اجرای برنامه پربيننده خود در اوج هم چنین محبت و توجهی از مدیران اصولگرای بالادست خود ندید.

صدا و سیما یک نهاد عمومی و تریبون آن نیز متعلق به همه مردم است، چون بودجه و مخارج آن کاملا از محل بیت المال و خزانه کشور تامین می‌شود و تصمیمات سليقه ای و استفاده فردی از آن جایز نیست. 

هنوز ماجرای تغییر در برنامه های شبکه پویا و پخش کارتون یا برنامه طبق خواست فرزند فلان مدیر فراموش نشده است. این اتفاقات نشان از عدم درک تصمیم‌گیران سیما نسبت به جایگاه و مسئولیت‌های تریبون تحت مدیریت‌شان دارد.

حالا کاربران پلتفرم های ایکس یا همان توییتر و اینستاگرام، از پخش پیام تسلیت به مجری شبکه سه آنهم روی وال برنامه زنده انتقاد کرده و آن را غیر عادی و خارج از ضوابط حرفه‌ای رسانه دانسته اند.

پیام تسلیت به میثاقی روی وال برنامه زنده، سوژه شد! / شبکه۳ برای کدام مجری اینکار را کرده؟

درگذشت مادر یک مجری هرچند برای شخص او و خانواده‌اش بسیار مهم و مصیبتی سنگین است؛ اما چه جایگاهی نزد عوام و مردم کوچه و خیابان دارد؟ حتی این رخداد تلخ برای هواداران و علاقه مندان فوتبال هم از درجه اهمیت بسیار پایینی برخوردار است.

خیلی ها می‌پرسند آخرین باری که از ویدیو وال یک برنامه زنده تلویزیونی چنین استفاده‌ای شده است، چه زمانی و برای چه فردی بوده؟

به نظر می‌رسد مدیران فدراسیون برای پشت کردن میثاقی به استاد خود فردوسی پور - در جنگ خود با آن مجری سابق - خود را مدیون وی می بینند و اینگونه برای او ارزش قائل شده اند. حال آنکه در مورد مشابه برای سایر مجریان و ستاره های سینما یا خبری ذکر نمی‌شود یا نهایتا به یک جمله یا زیرنویس بسنده شده و اگر خیلی عزیز باشند، در مراسم ختم بستگان مجری صداوسیما شرکت خواهند کرد.

پیام تسلیت به میثاقی روی وال برنامه زنده، سوژه شد! / شبکه۳ برای کدام مجری اینکار را کرده؟

این تناقض و تبعیض در داخل سازمان صداوسیما ایجاد شکاف می‌کند و نیروها را برای استفاده از فرصت تریبون عمومی، متوقع خواهد ساخت.

نویسنده:صادق لودریچه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار