صلواتی : لازمه این کار احترام به آموزشیاران نهضت سوادآموزی است که اگر بناست بر اساس قانون جذب آموزش و پرورش شوند امروز بعضی از آن‌ها بلاتکلیف هستند .
کد خبر: ۱۱۴۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹ 22 December 2023

نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام صلواتی اقامه شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: حضرت امام صادق سلام الله علیه به اصحاب خود فرمودند: اِتَّقُوا اللّه َ، و کونوا إخوَةً بَرَرَةً، مُتَحابّینَ فِی اللّه مُتَواصِلینَ مُتَراحِمینَ، تَزاوَروا و تَلاقَوا و تَذاکَروا أمرَنا و أحیوه. پرهیزگاری پیشه کنید و برادرانی نیکوکار و دوست دار همدیگر در راه خدا باشید و نسبت به هم دلجویی کنید و مهربان باشید. با یکدیگر دیدار کنید با هم ارتباط داشته باشید امر ما را احیا کنید.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: یکی از عرصه‌ها و میدان‌ها و مصادیق تقوا عرصه و میدان مطالبه‌گری است . یکی از وظایف قطعی امام جمعه ، اهالی اندیشه و قلم مطالبه‌گری است .

وی ادامه داد : خطبه‌های نماز جمعه باید محل مطالبه‌گری باشد رهبر حکیم انقلاب می‌فرمایند مطالبه کردن و در میدان وارد شدن از برکات انقلاب اسلامی بود امام راحل ملت خمود و تسلیم را تبدیل به یک ملت مطالبه‌گر نمود و می‌فرمایند مطالبه‌گری کنید و از مسئولان بخواهید که کار جدی بکنند که این مطالبه‌گری به تحقق گفتمان انقلاب اسلامی کمک می‌کند این مطالبه‌گری لوازمی دارد رهبر حکیم انقلاب می‌فرمایندالبته مطالبه گری را حتماً با ارائه راه حل و دادن راه حل‌های خوب و قابل قبول همراه کنید.

وی بیان کرد: حضرت آقا در دیدار اخیر با بسیجیان فرمودند بسیجی ممکن است به یک مطلبی به یک واقعیتی به یک شخصی معترض باشد هیچ اشکال ندارد، اما هنجار شکنی نمی‌کند با دشمن مخرج مشترک پیدا نمی‌کند مراقبت کنید دشمن نتواند از مطالبه به حق شما سو استفاده کند هم در صورت بندی مسئله هم در راه حلی که ارائه می‌دهید.

ححت الاسلام صلواتی گفت : سعی کنید با دشمن وجه مشترک پیدا نکنید دشمن می‌خواهد جوان‌ها را ناامید کند نسخه‌های ناامیدانه ارائه می‌دهد لذا مطالبه‌گران مواظب باشند در زمین دشمن بازی نکنند کار دشمن نفرت پراکنی و ایجاد ناامیدی در جامعه است.

امام جمعه شهرستان بهمئی بیان داشت: یکی از مبارک‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی شکوفایی نهضت سوادآموزی و جریانسازی تعلیم خواندن و نوشتن برای عموم مردم ایران بود یکی از سنت‌های حسنه بزرگ اسلام یعنی علم آموزی از برکات این نظام مقدس جمهوری اسلامی است . بی سوادی ننگ است و این برای جامعه اسلامی بسیار ناگوارتر است .

وی گفت : قبل از انقلاب نرخ باسوادی حدود ۴۷ درصد بود و امروز در حال حاضر ۹۷ درصد است یک جهاد عظیمی شکل گرفت و این جهاد عظیم با همت برادران و خواهران نهضت سواد آموزی شکل گرفت و باید بتوانیم در گام دوم این نهضت را تکمیل کنیم و جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی را برگزار کنیم.

صلواتی گفت: لازمه این کار احترام به آموزشیاران نهضت سوادآموزی است که اگر بناست بر اساس قانون جذب آموزش و پرورش شوند امروز بعضی از آن‌ها بلاتکلیف هستند نباید گذاشت بعضی‌ها در این استان با ارائه مدرک سوری و غیر واقعی و غیر حقیقی جذب شوند بعضی‌ها با سابقه کار و همچنان در حال جهاد بعضا مورد بی‌توجهی هستند مسئولان و متولیان به این عزیزان هم توجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: در هفته گذشته مطلبی را در خطبه‌های نماز جمعه راجع به اینکه سازمان بازرسی در استان فعال شود و به مناطق و شهرستان‌ها و خاصه شهرستان بهمئی ورود کند مطرح نمودم که مورد توجه استاندار محترم قرار گرفت و هیئتی را به شهرستان اعزام نمودند که امیدواریم مسائلی که مطرح شده را در ابعاد مختلف بررسی و نتایج را به اطلاع مردم برسانند لازم می‌دانم از این حساسیت استاندار محترم تشکر و قدردانی بکنم.

امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: در آستانه سالروز وفات حضرت ام البنین روز تکریم مادران و همسران شهدا هستیم حضرت ام البنین خود فاطمه‌ای از شاگردان مکتب حضرت صدیقه شهیده بود و بعد از عاشورا پاسدار فرهنگ و آرمان عاشورا بود برای ادامه دادن راه شهیدان عاشورا از حربه گریه سیاسی استفاده کرد و در این زمان از این صلاح رونمایی نمود بنیانگذار گریه سیاسی حضرت زهرا سلام الله علی‌ها هستند و حضرت ام البنین این روش را استمرار دادند و حتی قسی‌القلبی، چون مروان بن حکم را وادار به گریه کردن نمود خاک ریز شهدا در مقابل دشمنان دین خاکریز اول بود خانواده شهدا خاکریز دوم هستند.

وی در پایان گفت: نقش اساسی را در پیروزی انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس از مادران و همسران شهدا دیدیم حقیقتاً مادران شهدا ام البنین‌های عصر حاضر هستند و در رساندن ما به حیات طیبه مثل شهیدان هستند دو مولفه اصلی مکتب تشیع یکی اشک است و دیگری خون که خون متعلق به شهیدان و اشک متعلق به شهید پروران یعنی مادران و همسران شهدا می‌باشد باید قدردان و حق شناس مادران و همسران شهدا باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار