مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری البرز از اعطای تسهیلات ارزان قیمت به دهیاری‌های استان به منظور خرید ماشین آلات عمرانی و خدماتی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ 23 December 2023
به گزارش «تابناک البرز» فرشاد قدوسی اظهار داشت: این طرح ملی به منظور توانمندسازی نهاد دهیاری، ایجاد منابع درآمدی پایدار، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی اجرا می‌شود.
وی افزود: کارمزد این تسهیلات ۸ درصد با تنفس یک ساله و ضمانت تسهیلات نیز چک دهیاری‌ها است.
قدوسی از دهیاری‌های استان خواست تا ضمن شناسایی فرصت‌ها، قابلیت‌ها و مزیت‌های روستای خود، از فرصت ایجاد شده برای رونق اقتصادی روستا و ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری نهایت استفاده را ببرند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری البرز با تاکید بر اینکه استان البرز به دلیل موقعیت جغرافیایی نیازمند تقویت ناوگان عمرانی و خدماتی است، خاطر نشان کرد: استان البرز از جمله استان‌هایی است که مستعد وقوع حوادث مختلف طبیعی بویژه سیل و زلزله است بنابراین باید روستا‌های استان به تجهیزات روز مجهز شوند تا علاوه بر ارائه خدمات مطلوب به روستائیان در مواقع بحرانی نیز بتوانند نسبت به امدادرسانی اقدام کنند.
وی یادآور شد: همانگونه که در جریان سیل اخیر در جاده چالوس مشاهده کردید بسیاری از روستا‌های بخش آسارا درگیر سیل شدند که در صورت تامین ماشین آلات مورد نیاز می‌توانستند یاریگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی باشند.
قدوسی گفت: در این طرح آورده دهیاری‌ها ۱۰ درصد است و ۹۰ درصد آن نیز توسط دولت با بازپرداخت ۴ ساله تامین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار