مسئولان باید در زمینه تخریب محیط زیست در برابر مردم پاسخگو باشند زیرا منابع طبیعی بستر هستی مردم است.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 19 October 2015

به گزارش تابناک مازندران از شهرستان قائم‌شهر، حفاظت از محیط زیست با توجه به رشد جمعیت و تکنولوژی، محیط بیوفیزیکی گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شود، لذا این موضوع باید به رسمیت شناخته شود و دولت‌ها باید محدودیت‌هایی علیه فعالیت‌های تخریب محیط زیست ایجاد کنند.

از سال 1960، جنبش‌های فعال زیست محیطی ایجاد شده‌اند که از مسائل مختلفی در این زمینه اطلاع دارند، هیچ توافقی در مورد میزان اثر فعالیت‌های انسانی بر روی محیط زیست وجود ندارد و اقدامات حفاظتی گاهی مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

امروزه به‌‌دلیل سهل‌انگاری مسئولان، محیط زیست در حال نابودی است، عدم توجه به زمین‌خواری، ساخت و ساز‌های غیرمجاز، عدم مدیریت بر شکار غیرمجاز، قاچاق درختان و نبود توجه کافی به بازسازی منابع طبیعی معدنی از عوامل مهم نابودی محیط زیست است.

یک درصد از منابع طبیعی به بازسازی آن تعلق گیرد

پروفسور علوم زمین و عضو هیئت علمی دانشگاه وین اتریش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقتصاد ایران بر پایه فروش منابع خام است که در این زمینه باید یک درصد از منابع طبیعی معدنی که بنیان اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهد، به احیا و بازسازی منابع طبیعی کشور تعلق گیرد.

عطاالله قبادیان با بیان اینکه تخریب منابع زیستی طبیعی در ابعاد مختلف با فروش سرمایه و ذخایر نسل حال و آینده برابری می‌کند، افزود: باید مسئولان در زمینه تخریب منابع زیستی و فروش ذخایر نسل حال و آینده توجه بیشتری کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید ارزیابی و شناخت استعدادها و قابلیت‌های طبیعی مناطق را داشته باشند، بیان کرد: باید بررسی و طراحی لازم برای رشد و توسعه مناطق، نظم و آسایش عرصه‌های زیستی برای استقرار شهرها، جاده و سدسازی بدون اینکه محیط زیست را نابود کنند، انجام دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه وین اتریش خاطرنشان کرد: مسئولان باید در زمینه تخریب محیط زیست کشور در برابر مردم پاسخگو باشند، زیرا منابع طبیعی بستر هستی مردم است.

حفظ محیط زیست باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود

یکی از اعضای انجمن‌های حفظ محیط زیست در گفت‌و‌گو با فارس، گفت: منابع طبیعی به‌دلیل سهل‌انگاری مسئولان در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل‌های بکر در حال نابودی است.

محمد داوودی با اشاره به اینکه باید مسئولان به منابع طبیعی کشور توجه بیشتری داشته باشند، اضافه کرد: سرمایه اصلی ایران بر پایه منابع طبیعی است و اگر این منابع آسیب و یا نابود شود، کشور با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

وی در پایان گفت: باید حفظ محیط زیست در مدارس آموزش داده شود تا یک انسان در همان ابتدای ورود به جامعه با حفظ محیط زیست اطراف خود آشنا شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار