از زمان صدور حکم سرپرستی گودرز صادقی حدود ۱۰ ماه سپری می شود اما همچنان حکم ریاست او بر دانشگاه محقق اردبیلی در هاله ای از ابهام است و گویا شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا ندارد صلاحیت سرپرست فعلی را تایید کند.
کد خبر: ۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳ 26 January 2015

نشریه چشم انداز اردبیل در آخرین شماره خود نوشت: فروردین ماه جاری بود که رضا فرجی دانا وزیروقت علوم، تحقیقات و فناوری بدون اطلاع قبلی با ارسال یک برگ فکس به دفتر مسعود گنجی رئیس وقت دانشگاه محقق اردبیلی، وی را از سمت‌اش برکنار و گودرز صادقی هشجین عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه را به سرپرستی دانشگاه محقق اردبیلی منصوب کرد.

هر چند صادقی از همان روز به ابتنای یک برگ فکس دریافتی پشت میز ریاست دانشگاه محقق اردبیلی تکیه زد اما مراسم معارفه و تودیع رئیس سابق و سرپرست جدید با تاخیر حدود دوماه و در ۲۸ خرداد ماه با حضور معاون پارلمانی وزارت علوم برگزار و او این بار رسماً سرپرست دانشگاه شناخته شد.

از زمان صدور حکم سرپرستی گودرز صادقی حدود ۱۰ ماه سپری می شود اما همچنان حکم ریاست او بر دانشگاه محقق اردبیلی در هاله ای از ابهام است و گویا شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا ندارد صلاحیت سرپرست فعلی را که از جانب فرجی دانا وزیر سابق وزارت علوم به این مسئولیت معرفی شده بود به عنوان رئیس تائید و به او اعتماد کند.

گفته می شود محمد فرهادی وزیر کنونی علوم، تحقیقات و فناوری قصد دارد تا از شرایط موجود و حساسیت شورای عالی انقلاب فرهنگی به گزینه های پیشنهادی فرجی دانا به عنوان روسای دانشگاهها که دوره سرپرستی آنها به اتمام رسیده است برای معرفی گزینه های پیشنهادی جدید خود بهره ببرد.

وزیر علوم چندی پیش سرپرستان دانشگاههای علمی کاربردی و پیام نور را که در دوره فرجی دانا برای تصدی ریاست به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شده بودند، تغییرداد. او در آغاز این هفته و چهارم بهمن، طی نامه ای از سرپرست سابق دانشگاه ایلام که پرونده اش در شورای عالی انقلاب فرهنگی سرانجام مشابه پرونده سرپرست کنونی دانشگاه محقق را تجربه می کرد قدردانی و فرد جدیدی را به سرپرستی این دانشگاه منصوب و پرونده فرد پیشنهادی را جهت اخذ صلاحیت ریاست دانشگاه ایلام به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی از زمان استیضاح رضا فرجی دانا وزیر سابق علوم تاکنون به تعداد اندکی از سرپرستان پیشنهاد شده برای تصدی ریاست دانشگاهها رای اعتماد داده و همچنان صلاحیت بسیاری از همفکران و نزدیکان وزیر سابق که پرونده اشان روی میزاین شورا قرار دارد با اگر و اماهایی مواجه است.

حسن غفوری‌فرد رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار چشم انداز اردبیل، حضورسرپرست دانشگاه آن هم بیش از ۶ ماه راخلاف قانون دانست.

وی افزود: از نظر قانونی قبلاً سرپرست دانشگاه تنها سه ماه می‌توانست به‌ عنوان سرپرست باشد که این زمان طبق قانون به شش ماه افزایش یافت.

دیوان محاسبات نیز اعلام کرده کسانی که ازمدت سرپرستی آنها بیش از شش ماه بگذرد و هنوز سرپرست باشند خلاف قانون عمل کرده‌اند و طبق قانون تصرف غیرقانونی در بیت‌المال محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار