وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از کاخ ناصری واقع در شهرستانک استان البرز بازدید به عمل آورد و در جریان میزان پیشرفت پروژه در حال احداث در این محوطه تاریخی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ 31 December 2023

به گزارش «تابناک البرز» سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همراه با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، سرمایه‌گذار پروژه و مدیرعامل صندوق توسعه از بخش‌های مختلف محوطه و بنای تاریخی کاخ ناصری شهرستانک استان البرز بازدید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید بعد از شنیدن صحبت‌ها و توضیحات مدیرکل میراث‌فرهنگی استان البرز و سرمایه‌گذار پروژه بر حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و احیا و صیانت از آثار تاریخی تاکید کرد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با هدف احیای آثار تاریخی، کاخ ناصری در روستای شهرستانک استان البرز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قرار است به پروژه اقامتی، پذیرایی و تفریحی در این استان تبدیل شود. از این رو از مدتی پیش طرح تأمین و ایجاد زیر ساخت‌ها مانند راه دسترسی برای تبدیل کاخ تاریخی ناصری روستای شهرستانک کرج برای تبدیل به مجموعه بومگردی آغاز شده است.

بهره برداری کاخ تاریخی شهرستانک کرج به سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی واگذار شده و مقرر شد تا زیرساخت‌های آب، برق، گاز، فیبر نوری و راه دسترسی مناسب برای آن احداث شود.

در حال حاضر مرمت کاخ تاریخی ناصری شهرستانک کرج با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که ظرفیت اقامت ۵۰۰ گردشگر در این مکان فراهم می‌شود. 

کاخ شهرستانک یا عمارت ناصرالدین شاهی شهرستانک، کاخی مربوط به دورهٔ قاجار در حدود ۳۰ کیلومتری شمال شرقی کرج و در نزدیکی جاده کرج - چالوس است.

این کاخ با دستور ناصر الدین شاه قاجار تا سال ۱۲۹۵ قمری در شهرستانک کرج ساخته شد و دارای دیوانخانهٔ بزرگ و اندرونی و چندین حمام و حوض بوده که فواره‌هایی از طریق آب رودخانه می‌آمد و دوباره به رودخانه باز می‌گشت که اکنون نیازمند مرمت است.

کاخ شهرستانک در ۱۶ شهریور ۱۳۷۶ با شماره ۱۹۲۵ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار