معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی امور مالیاتی کشور گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته نزدیک ۴۰ درصد منابع درآمد دولت از محل مالیات بود و در پیش بینی بودجه سال ۱۴۰۳ نیز بیش از ۵۰ درصد تامین اعتبار دولت از این محل است.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳ 31 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، حسین فردوسی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته نزدیک ۴۰ درصد منابع درآمد دولت از محل مالیات بود و در پیش بینی بودجه سال ۱۴۰۳ نیز بیش از ۵۰ درصد تامین اعتبار دولت از این محل است.

وی احترام به مودیان و مالیات پردازان در روند وصول مالیات را امری مهم دانست و افزود: تحقق این امر به آموزش کارکنان و تغییر در فرایند کاری نیاز دارد و بر این اساس تسهیلگری و مکانیزه شدن سیستم اخذ مالیات نیز در دستور کار قرار گرفته است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی امور مالیاتی کشور تصریح کرد: خرید و احداث ساختمان‌های جدید و همچنین بازسازی ساختمان‌های قدیمی مالیاتی در برنامه‌های تیم مدیریتی سازمان امور مالیاتی کشور است و نمی‌توانیم بپذیریم که مودی تامین کننده درآمد دولت در یک محل نامناسب حضور داشته باشد.

این مسوول، حمایت و رسیدگی به کارکنان وصول کننده مالیات را نیز از دیگر اقدامات مهم برشمرد و اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی عزم جدی خود را برای رسیدگی به رفاه و معیشت کارکنان به کار گرفته است که در این زمینه تغییر در احکام کارکنان و همچنین تغییر بودجه اختصاص یافته به این سازمان را در اولویت داریم.

فردوسی اذعان کرد: نظام مالیاتی در موضوع مالیات بر ارزش افزوده، مبالغ زیادی را در راستای تغییر خدمات به شهرداری ها می دهد که برای جامعه مغفول مانده و لازمه آن اطلاع رسانی در پروژه ها می باشد و استان ها باید آن را به طور جدی پیگیری کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی امور مالیاتی کشور در پایان گفت: از اداره های امور مالیاتی استان ها در خواست داریم در خصوص سامانه مودیان به طور کامل مطالعه و موارد لازم را تشریح کنند.

ضرورت بروز رسانی زیرساخت های مورد نیاز نظام مالیاتی کشور

در ادامه این مراسم سید محسن خوانساریان دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور نیز اظهار کرد: خدمت سازمانی به مردم به مثابه فعالیت در رشته ورزشی دوومیدانی است و بار سنگین مسوولیت طبق سنت دیرینه از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید همدلی و اتحاد را سرلوحه خود قرار دهیم و در راستای تکریم حقوق همکاران و مودیان گام برداریم‌.

این مسوول، وصول مالیات را یک امر دشوار برشمرد و افزود: مالیات در وضعیت اقتصادی جامعه یک منبع مهم به حساب می‌آید که اخذ آن باید از روش های سنتی به هوشمند تغییر کند که متاسفانه هنوز زیر ساخت های مناسب این امر را در اختیار نداریم.

خوانساریان عدم وجود زیرساخت مناسب را باعث فرسودگی کارکنان نظام مالیاتی دانست و عنوان کرد: تکریم مودیان و ارزش قائل شدن به حقوق آنها در فرایندهای مختلف بارها تاکید شده و اصل بنا شده بر اساس اظهارات مودی است.

وی ادامه داد: اگر شواهد و دلایل متقن بر خلاف آنچه مودی اظهار می کند بوده باشد، دادستانی وارد میدان می شود.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تعامل با دانشگاه ها و مراکز علمی و همچنین توانمند سازی کارکنان سازمان امور مالیاتی را اقدامی موثر در جهت پیشبرد اهداف دانست و گفت: توافق و مختومه کردن پرونده های مالیاتی باید در اولویت قرار بگیرد که برای محقق شدن این امر بین شورای حل اختلاف امور مالیاتی و دادرسی باید ارتباط نزدیکی شکل بگیرد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار