هفته آینده؛
معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از طراحی سامانه جدید آنلاین موسسات کاریابی غیر دولتی خبرداد.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 19 October 2015

نجفی در گفتگو با تابناک خراسان شمالی با اشاره به اینکه با راه اندازی این سامانه قابلیت لیست تمام کاریابی ها فراهم خواهد شد، گفت: تمام فرصت های شغلی به صورت آنلاین برای افراد جویای کار وجود داشته و آنها می توانند نسبت به ارسال رزومه و ثبت نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 11 موسسه کاریابی مجاز در سطح استان وجود دارد،افزود: از ابتدای شروع فعالیت موسسات در سال 85 تا پایان سال 93 تعداد 42 هزار و 363 نفر در این موسسات در استان ثبت نام کرده اند و در این مدت 11 هزار و 321 فرصت شغلی در موسسات کاریابی ثبت شده است که تعداد 13 هزار و 481 نفر متقاضی کار به کارفرمایان معرفی شد و تعداد 10 هزار و 901 نفر توانسته اند توسط این موسسات مشغول به کار شوند.

وی تصریح کرد: در شش ماه اول سال جاری تعداد هزار و 930 نفر در موسسات کاریابی ثبت نام کرده اند و 538 فرصت شغلی توسط کاریابی اعلام شده و 653 نفر به این فرصت ها معرفی  که از این تعداد 434 نفر توسط این موسسات مشغول به کار شده اند.

معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی عنوان کرد: براساس آخرین آمار 5 ساله مرکز آمار کشور نرخ بیکاری برای بهار سال 94 در کل استان 9.5 درصد می باشد.

وی افزود: امسال برای اولین بار در کشور به جز طرح نمونه گیری سراسری در محاسبه آماری در حوزه اشتغال و بیکاری از آمارهای ثبتی نیز در این خصوص استفاده شده است، مانند آمارهای ثبت شده درسازمان تامین اجتماعی که طبق آمار این سازمان در سال گذشته تعداد 7 هزار و 66 نفر بیمه شده جدید به ثبت رسیده که از این تعداد 2 هزار و 112 نفر رابطه بیمه ای خود را با این سازمان قطع کرده اند که براساس این آمار تعداد 4 هزار و 955 شغل جدید در سال 93 در استان ثبت شده است.

نجفی با بیان اینکه وظیفه کاریابی برای متقاضیان قبل از شروع به کار موسسات کاریابی بر عهده اداره کل کار و تعاون اجتماعی بوده است، خاطرنشان کرد: بنابر اصل 44 برای واگذاری این امر به بخش خصوصی از سال 84 اقدام شد و در ابتدای کار 5 موسسه کاریابی در استان در راستای سرویس دهی سریعتر به متقاضیان کار فعالیت خود را شروع کردند.

وی همچنین به رشد غیرمجاز موسسات کاریابی در سال گذشته در استان اشاره کرد، و گفت:سال گذشته به صورت معنی دار موسسه های غیر مجاز در استان بسیار افزایش یافت که بلافاصله با هماهنگی با قوه قضاییه نسبت به جمع آوری آنها اقدام شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار