رییس امور بازرسی فنی شرکت گاز ایلام:
رییس امور بازرسی فنی شرکت گاز ایلام گفت: در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۳ هزارو ۵۰۰ کیلومتر شبکه پلی اتیلن و ۸۰ هزار انشعاب شهری و روستایی و ۲۱۰ ایستگاه تقلیل فشار نشت یابی شده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 04 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سیدحسین موسوی با بیان اینکه پایداری و حفظ ایمنی تاسیسات یکی از اولویت های اصلی شرکت گاز ایلام است، اظهار داشت: با توجه به تکمیل گازرسانی استان و تغییر رویکرد شرکت گاز ایلام از فاز مهندسی به بهره برداری، پایداری، نگهداشت و حفظ ایمنی تاسیسات و شبکه گازرسانی یکی از اولویت های اصلی این شرکت است.

وی از کنترل کیفی ۱۰ هزار و ۷۱۰ قلم کالا توسط کارشناسان بازرسی فنی در ۹ ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: به منظور جلوگیری از ورود کالای غیراستاندارد به پروژه‌های گازرسانی استان،از ابتدای سال جاری تاکنون از تولید ۱۵۲ هزار متر لوله پلی اتیلن و فولادی، و ۱۸ هزارو ۴۵۰ قلم اتصالات فولادی مورد بازدید و کنترل کیفی قرار گرفتند.

رییس امور بازرسی فنی شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه واحد بازرسی فنی این شرکت با استفاده از علم روز، دانش و تخصص، سلامت تجهیزات را برای پایداری توزیع گاز در سطح استان دو چندان می‌کند،اظهار داشت: با استفاده از سیستم‌های کنترلی، نظارتی، ایمنی و آزمایش سلامت تجهیزات، راه برای توزیع مستمر و پایدار گاز مشترکین هموار می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه برنامه بازرسی و ضخامت سنجی نقاط مستعد خوردگی تاسیسات و تجهیزات ایستگاههای تقیل فشار گاز استان در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: در این راستا تعداد یکهزار نقطه مورد ضخامت سنجی با دستگاه آلتراسونیک انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از سیستم‌های کنترلی، نظارتی، ایمنی و آزمایش سلامت تجهیزات، راه برای عدم نصب کالای غیراستاندارد هموار می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون فرآیند بازرسی از خطوط تغذیه، انشعابات و تاسیسات در دست بهره برداری گازرسانی، واحد بازرسی فنی توانست تعداد ۱۳۸ مورد از تاسیسات گازرسانی را مورد بازرسی قرار دهد.

رییس امور بازرسی فنی شرکت گاز استان ایلام اظهار داشت: این موارد شامل ۲۰ مورد بازرسی ایستگاههای حفاظت کاتدیک(CPS) ، ۹۱ مورد بازرسی ایستگاههای تقلیل فشار (CGS)و (TBS)، ۴ مورد بازرسی ایستگاههای اندازه گیری واحد‌های صنایع و ۲ مورد هیتر و ادورایزر و ۲۲ مورد بازرسی کیفی و فنی پروژه های گازرسانی در سطح استان بوده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار