نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جامعه ما محتاج ترویج مکتب تربیتی حاج قاسم است و همه باید منش شخصیتی و انقلابی او را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ 03 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مصلی الغدیر، اظهار کرد: هیچ قدرتی امروز در سایه تربیت نسل‌های انقلابی و پیشرفت همه‌جانبه ایران اسلامی، اجازه تعدی به انقلاب را ندارد.

وی جبهه مقاومت را حاصل مکتب شهید سلیمانی دانست و افزود: قرار گرفتن در مسیر تربیتی حاج قاسم، شرط عاقبت‌بخیری است و امروز دنیا می‌بیند که اسلام توسط امامین انقلاب در بازه زمانی ۴۰ ساله احیا و تجربه صدر اسلام تکرار و تمدن اسلامی شکل گرفته است.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری گفت: شکل‌گیری تمدن اسلامی، نگاه لیبرال و مارکسیسمی شرق و غرب را متلاشی کرد و ایران در کمتر از ۴۰ سال زیر سایه اسلام، کشور‌های اسلامی را به وسیله پرورش جوانان غیور انقلابی، از سلطه شرق و غرب نجات داد.

وی به مطالعه دنیای امروز و تطبیق آن با صدر اسلام تاکید کرد و افزود: امروز دنیا برای هر حادثه‌ای توجیه علمی دارد و شکل‌گیری انقلاب اسلامی به وسیله امام راحل و شاگردان او تصادفی نیست.

فرحانی با نگاهی عمیق به دیدگاه‌های اسلامی و غربی به ابعاد شخصیتی امام راحل اشاره و یادآور شد: این عالم بزرگ در هر شرایط و بحرانی خدا را به یاد داشت و در مقابل فشار‌های شرق و غرب دنیا خم به ابرو نیاورد.

وی افزود: استکبار و لیبرال‌های شرق و غرب، امام راحل را تحت فشار قرار دادند به امید اینکه حضور او موجب احیا اسلام نشود و ظهور او زود به پایان برسد، اما شاگردان امام مانند مقام معظم رهبری و شهید مطهری این اجازه را ندادند و مکتب اسلام را حفظ کردند.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری گفت: نگاه و اندیشه امام راحل به اسلام ناب محمدی به وسیله شاگردان او نسل به نسل در فضا‌هایی مانند دانشگاه، آموزش و پرورش و محیط‌هایی که جوانان حضور داشتند، تبیین وترویج داده شد.

وی افزود: امام راحل با کمک جوانان پرورش یافته مکتب اسلام، پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد و دفاع مقدس پس از شکست‌ها در جنگ‌های مختلف ایران در ۲۰۰ سال قبل از پیروزی انقلاب، در برابر بیش از ۸۰ کشور غربی با وجود روحیه اعتقادی و شجاعت جوانان غیور منجر به شکست دشمنان شد.

فرحانی تربیت نسل انقلابی از نگاه امامین انقلاب را فتح‌الفتوح دانست و یادآور شد: جوانان پرورش یافته مکتب امام با پاسخ به ندای رهبر خود به داد ایران رسیدند و از انقلاب اسلامی جانانه در سخت‌ترین شرایط و فشار‌های همه‌جانبه دشمن و وضعیت نابسامان اقتصادی آن دوران، دفاع کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری با توصیه‌های امید‌آفرین و با ایجاد روحیه امید در جوانان انقلابی، این مسیر تربیتی را به خوبی مدیریت کردند و این جوانان قدرت و توان مبارزه با استقامت در برابر دشمن را یافتند.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری گفت: امروز ایران اسلامی در ابعاد مختلف علمی، هسته‌ای و ... حرف برای گفتن دارد و به ابرقدرتی در غرب آسیا تبدیل شده که بزرگ‌ترین قدرت‌ها را در برابر خود خاضع کرده و اقتدار ایران اسلامی اجازه تعدی به هیچ قدرتی را نمی‌دهد.

وی وجود ۶۵۶۶ شهید لرستان را بیان‌گر عشق مردم این خطه به ولایت و رهبری دانست و افزود: حاج قاسم سلیمانی تربیت شده مکتب اسلام است و امروز به برکت مکتب تربیتی حاج قاسم جبهه بزرگ مقاومت تشکیل شده است.

فرحانی یادآور شد: جامعه ما محتاج ترویج مکتب تربیتی حاج قاسم است و همه باید منش شخصیتی و انقلابی او را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی اظهار داشت: اسرائیل با ایران نمی‌جنگد بلکه با بچه‌های کوچک پرورش یافته مکتب حاج قاسم می‌جنگد چرا که متوجه اهمیت تربیت نسل‌های انقلابی شده است و این همان روحیه فرعونیست که آن‌ها از فرزندان انقلابی می‌ترسند.

فرحانی شرط عاقبت‌بخیری را در مکتب تربیتی حاج قاسم دانست و گفت: هرچند ولایت‌مداری و اطاعت از ولایت یک قانون است، اما شهید سلیمانی ارتباط با مقام معظم رهبری به عنوان انسانی حکیم را مایه عاقبت بخیری می‌دانند و این به برکت فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار