نماینده ولی فقیه در استان
امام جمعه یاسوج گفت: ملاک پذیرش نیرو در آموزش و پرورش باید، رعایت مرّ قانون و شایسته سالاری باشد.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۳ 04 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد آیت الله سید نصیر حسینی در دیدار با مدیر و کارکنان هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، با تبریک هفته گزینش به خادمان این عرصه، گزینش را عاملی مهم برای پاسداری از آرمان‌های انقلاب، نظام و خون شهدا دانست و از دست اندرکاران این حوزه خواست تا به این‌مهم توجه جدی کنند.
وی، گزینش را یکی از زیربنایی‌ترین و اساسی‌ترین کار‌ها برای انتخاب شایستگان جهت خدمت به مردم و کشور در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت:تربیت نیروی انسانی آینده کشور از فیلتر آموزش وپرورش می‌گذرد و گزینشگران در این زمینه باید بهترین، اصلح‌ترین و شایسته‌ترین افراد را برای وظیفه خطیر معلمی انتخاب کنند.
نماینده، ولی فقیه در استان، از دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان کارخانه انسان سازی و مهد پرورش انسان‌های متعهد، متخصص، مومن، و انقلابی یاد کرد و افزود:گزینش در جذب نیروی انسانی خلاق، کارآمد، متعهد و وفادار به نظام و انقلاب در بدنه آموزش و پرورش، از مهمترین مولفه‌های ارتقای نظام تعلیم وتربیت است.
آیت الله سید نصیر حسینی با بیان اینکه، هسته گزینش از طلایه داران پالایش ورود معلمان مؤمن، انقلابی و متعهد به آموزش و پرورش است. گفت:گزینش، مهمترین مؤلفه در جذب نیروی انسانی است که گزینشگران در جذب باید مهارت‌های معلمی، صلاحیت‌های حرفه ای، اخلاقی، اعتقادی، سیاسی و شایستگی لازم متقاضیان ورود به این عرصه مهم را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.
مدیر هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم، با بیان اینکه آموزش وپرورش زیربنا و محور توسعه کشور ومعلم نقطه ثقل نظام آموزشی است گفت: تلاش ما در گزینش بر این است معلمانی باتقوا، مومن، متعهد، دلسوز، مسئولیت پذیر، شجاع ودرتراز نظام مقدس جمهوری اسلامی جذب کنیم.
علی فضلی، افزود: گزینش کار معنوی و بسیار حساس بوده و گزینشگران کار خود را با شکیبایی، تقوا و جهاد و با در نظر گرفتن رضای خدا انجام می‌دهند تا خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نگردد.
وی، امسال را متفاوت‌تر از سالیان گذشته در حوزه گزینش دانست و گفت:بررسی داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، استخدام پیمانی ماده ۲۸، نیرو‌های جدید مدارس غیر دولتی، مشمولین روحانی وظیفه، سربازمعلم، تبدیل وضعیت از استخدام پیمانی به آزمایشی و رسمی قطعی، تبدیل وضعیت ایثارگران وفرزندان آن‌ها از پیمانی به رسمی قطعی و گزینش نیرو‌های نیابتی معرفی شده از سایر نقاط کشور در استان خود گواه این مدعا است.
علی فضلی با تشریح گزارشی از مهمترین فعالیت‌های گزینش استان از ابتدای سال جاری تاکنون گفت:بررسی ۸ هزار و ۵۳۰ پرونده، استعلام، گزینش و مصاحبه حضوری ۳ هزار نیروی جدید مدارس غیردولتی، ۴۲۶ نفر متقاضی دبیری در داخل و ۵۰۲ نفر از خارج از استان،۶۵۷ نفر از دانشجویان جدید پذیرفته شده دانشگاه فرهنگیان،۴۹۲ نفر نیروی نیابتی معرفی شده از استان‌های دیگر،۳۳۲ نفر دانشجو معلم ورودی ۹۸، نگارش بیش از ۱۴ هزار برگ تحقیق از جمله اقدامات انجام شده توسط کارکنان هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد است.
فضلی، از اجرای ۱۸ برنامه مختلف در هفته گزینش در استان خبر داد و افزود:شرکت گسترده کارکنان هسته گزینش در نماز جمعه، غبارروبی گلزار مطهر شهدا، تجلیل از پیشکسوتان گزینش وکارکنان زن به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) از جمله این برنامه‌ها است.
وی گفت: برگزاری مساابقه فرهنگی و ورزشی در بین همکاران، دیدار با خانواده ۳ شهید هسته گزینش استان، نوشتن جملات گرامیداشت هفته گزینش در سربرگ مکاتبات اداری، دیدار با محققین گزینش در شهرستان‌ها و مناطق استان و تجلیل از آن‌ها و ارسال پیام به روسای ادارات شهرستان‌ها و مناطق جهت گرامیداشت هفته گزینش از دیگر برنامه‌ها در هفته گزینش در استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار