معاون سازمان تبلیغات اسلامی:
معاون فرهنگی پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: علامه مصباح یزدی ویژگی‌های ارزنده‌ای داشت که حضور فعال در عرصه جهاد از آن جمله است.
کد خبر: ۱۱۴۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ 05 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه، مصطفی اشک تلخ ظهر امروز جمعه (۱۵ دی ماه) در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه کرمانشاه اظهار کرد: از مهمترین آداب در روز جمعه گفتن ذکرهای خاص است.

وی افزود: در روایات اهل بیت آمده که از ذکرهای شریف در روز جمعه هزار مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد (ص) است؛ در روزهای دیگر ۱۰۰ مرتبه صلوات سفارش شده اما این ذکر در روز جمعه ذکر خاصی است.

معاون فرهنگی پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ذکر صلوات برای ما یک جنبه کلامی دارد، اما در نزد خداوند پاداشی دارد که حتی قابل وصف نیست، طبق روایات ملائکه در شبها و روزهای جمعه ذکر صلوات را به صورت خاصی شمار میکنند.

وی بیان کرد: طبق فرمایش امام خمینی (ره) گرامیداشت علامه مصباح یزدی از واجبات است، ویژگی بارز ایشان حضور فعال در جبهه جهاد بود با این تفاوت که جبهه جهاد علامه مصباح با حاج قاسم سلیمانی متفاوت بود.

اشک تلخ عنوان کرد: رسالت علامه مصباح یزدی این بود که در زمانی که دشمن نقشهای داشت نقشه او را خنثی میکرد با این تفاوت که جبهه جهاد او علمی و متفاوت بود، جهاد او جهاد تبیین بود.

وی تشریح کرد: کار حاج قاسم هم دقیقاً همین بود در زمانی که دشمن در میدان جهاد فیزیکی نقشهای داشت پیش از اعمال نقشه آن را خنثی میکرد، اما علامه مصباح در زمانی که شبهات در میان مردم زیاد شده بود به میدان علم آمد و پاسخ شبهات را برای مردم تبیین میکرد.

اشک تلخ بیان کرد: مقام معظم رهبری بیان کرد که حاج قاسم یک مکتب است و وجود او یک مکتب تمدنی را انسان سازی میکند، چند خصوصیت او در این مکتب باید برای ما الگو باشد.

معاون فرهنگی پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حاج قاسم اهل بکاء شدید بود و کمتر کسی به این نکته توجه کرده است، همه خوب میدانیم که گریه زیاد در این مواقع نشان دهنده پاکی قلب و صفای وجود است.

وی بیان کرد: بسیاری از مشکلات همرزمان حاج قاسم توسط ایشان حل میشد، ایشان همیشه با تمام توان در شرایط سخت همرزمان خود را یاری میکرد.


اشک تلخ عنوان کرد: حاج قاسم برای مجاهدت در راه خدا شب و روز نمیشناخت، ولی او مقام معظم رهبری بود که با توجه به روایات که فرد قائم به نافله را ولی امر میداند صحیح ترین انتخاب برای حاج قاسم بود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه ما این است که بر جهاد تبیین کار کنید، جهاد تبیین تنها به معنی عمل به کلمه به کلمه دستورات مقام معظم رهبری نیست، بلکه به این معناست که توجه کنیم دشمن چه چیزی را هدف گرفته، آن را مشخص کرده و برای بازدارندگی آن تلاش کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار