پس از گذشت یک دوره ۴ ساله و تنبیه جدی تاجگردون که به خوبی نشان داد در یک حاکمیت مقتدر هر عنصر سیاسی لازم است جایگاه و حد و حدود خود را بداند حالا به نظر می‌رسد ضروری است نسبت به حضور تاجگردون در انتخابات، شرایط موجود را بهتر بررسی و نهایتا یک تصمیم خوب و منطقی گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷ 05 January 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مهدی مرادی، از شب گذشته نتایج بررسی صلاحیت کاندیدا‌های مجلس ابتدا به خود کاندیدا‌ها اعلام و امروز تقریبا در فضای عموم برای همه وضعیت تایید، عدم تایید و یا عدم احراز صلاحیت تک تک کاندیدا‌ها مشخص شد.
نتایج تایید صلاحیت‌ها تقریبا قابل پیش بینی بود به جز چند مورد از افراد شاخص که نتایج اعلام شده با آنچه که تصور می‌شد کاملا مغایر بود. اما در این بین شاید یکی از مهمترین موارد مربوط به تایید صلاحیت غلام رضا تاجگردون بود چرا که گفته می‌شد علاوه بر موضوعات مربوط به رد اعتبارنامه وی در دور گذشته مجلس، تلاش‌های زیادی هم برای پرونده سازی و یا مجاب کردن شورای نگهبان به رد صلاحیت وی انجام شده است، اما همانگونه که در دوره‌های قبل و حتی زمان در جریان بودن پروسه رد اعتبارنامه هیچ دستگاه نظارتی یا امنیتی، اقدامی بر علیه وی نکرد و یا اینکه پرونده‌ای ارائه نداد تا نهایتا باور بسیاری بر این باشد که تاجگردون قربانی یک توطئه سیاسی شده است ، اینبار هم وی به راحتی از رینگ نظارتی ها عبور کرد ! (نویسنده معتقد است که تاجگردون چوب بی پروایی و غرور خود را خورد که در این مورد بار‌ها و مفصلا به انتقادات صریح از تاجگردون در همان موقع پرداخت که اکنون مجال پرداختن به آن نیست).
اما اکنون این سئوال مطرح است که در شرایط موجود، با تاجگردون چه کنیم؟
باید بدانیم که در حوزه سیاسی نگاه صفر و صدی بدترین نوع نگاه به شرایط است چرا که شرایط و زمان می‌تواند منجر به برخی تغییرات در نظرات، اقدامات و رویکرد‌ها شود. به عنوان مثال در مورد تاجگردون می‌توان گفت در ان شرایط و با توجه به غرور زیاد و قدرت نمایی بیش از حد تاجگردون و هوادارانش به گونه‌ای که در برخی موارد هوادارانش دست به اسلحه می‌شدند و حاکمیت را تهدید می‌کردند یا شبکه سازی‌های اقتصادی وی که نمادی از قدرت فسادزا بود و یا قدرت نمایی لیدرهایش بر علیه مدیران و ... بسیاری از اینگونه موارد تنبیه سیاسی تاجگردون را یک امر لازم نشان می‌داد.
اما پس از گذشت یک دوره ۴ ساله و تنبیه جدی تاجگردون که به خوبی نشان داد در یک حاکمیت مقتدر هر عنصر سیاسی لازم است جایگاه و حد و حدود خود را بداند حالا به نظر می‌رسد ضروری است نسبت به حضور تاجگردون در انتخابات، شرایط موجود را بهتر بررسی و نهایتا یک تصمیم خوب و منطقی گرفته شود.
چرا تاجگردون یک سوژه مهم برای پرداختن به وضعیت وی در میان ۱۰۶ کاندید تایید صلاحیت شده است؟

باید واقعیت را پذیرفت که غلام رضا تاجگردون برای کهگیلویه و بویراحمد همانند سید باقر موسوی، ستار هدایت خواه و سید محمد موحد، یک برند ملی سیاسی است که قدرت تاثیرگذاری ملی دارد بنابراین لازم است حتما در مورد وی یک همفکری عقلانی صورت گیرد.
باید بپذیریم که تاجگردون در میان سیاسیون استان یک برند واقعی است و حتما تعریف یک چهارچوب برای استفاده حداکثری از ظرفیت وی در کنار گذاشتن چهارچوبی برای جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته اش، ضروری و لازم است.
هم اکنون و در پی واکنش مالک شریعتی از یاران ذاکانی که از عوامل اصلی رد اعتبارنامه تاجگردون بوده، لازم است که فارغ از برخی موضوعات سیاسی ، جناحی و قومیتی کمی هم به منافع استان بیاندیشیم.
همانگونه که در رسانه‌ها منتشر شد، مالک شریعتی پس از اعلام تایید صلاحیت تاجگردون پیامی منتشر کرد و نوشت: " کاش این خبر بد درست نباشد؛ در صورت صحت، شورای محترم نگهبان در فرصت قانونی، تصمیم هیات مرکزی نظارت را تغییر دهد. تاجگردون چهره سیاسی نیست و با مصوبه مجلس انقلابی چهره فاسد اقتصادی شناخته و رد اعتبارنامه شد. تایید فساد، موجب بی اعتمادی، کاهش مشارکت و رونق تاجگردونیسم خواهد شد. "

با تاجگردون چه کنیم؟

این یک واقعیت است که توسعه یافتگی ارتباط مستقیمی به عملکرد درست و قدرتمند و عملکرد درست وقدرتمند نیازمند افراد قدرتمند، کاربلد و بانفوذ در سطح ملی است؛ بنابراین هم اکنون که مشخص شده استان ما از یک ضعف مفرط نیرو در مرکز رنج می‌برد به نظر می‌رسد لازم است که از هر پتانسیل استان که توانایی کمک به رفع محرومیت تاریخی این استان را دارد به نحو مطلوب استفاده کنیم.
از طرف دیگر تاجگردون نشان داده که الفبای سیاست را به خوبی بلد است و معنی تفاهم و تعامل را خوب می‌شناسد و اگر یک عقل سلیم و دارای موقعیت اجتماعی و حاکمیتی وی را ارشاد به کمک و همکاری با دیگر نیرو‌های سیاسی استان نماید، وی بی شک همکاری خواهد کرد.
به نظر نگارنده صلاح استان در برهه کنونی تمرکز بر حتی کوچکترین اشتراکات و استفاده از حداقل‌ترین ظرفیت‌ها است که اگر این موضوع را بپذیریم باید تلاش شود مانع از یک لابی گری دیگر بر علیه تاجگردون شد لذا متنفذین استان خصوصا آنان که دستی بر آتش قدرت دارند، باید تلاش کنند مانع از شکل گیری یک تحرک سیاسی کینه توزانه بر علیه تاجگردون شوند و ملاک را اعتماد به نهاد‌های قانونی و صاحب مسئولیت بگذارند و شکل گیری یک تفکر کینه توزانه سیاسی بر علیه تاجگردون را در نطفه خفه کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
تابناک حامی فاسدها شده جدیدا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
به نظر من حرف تابناک منطقی است اولا من نمی دونم این همه دستگاه عریض و طویل اگه واقعا تاجگردون فاسده چرا نتونستند بر علیهش سند و مدرکی داشته باشند ؟ ثانیا باید بپذیریم قدرت تاجگردون یک ظرفیتی برای استان است بنابراین بهتره از این ظرفیت استفاده حداکثری شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار