تابناک: این وضعیت با گذشت زمان به جای اینکه بهتر شود وضعیت بدتری را به نیز به خود گرفت. هرچه دامنه انتخاب مردم برای کانالهای تلویزیونی بیشتر و بیشتر میشد دغدغه مدیران این سازمان برای ساخت فیلم های با کیفیت کم و کمتر شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷ 08 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، با تغییر مدیریتی در صدا و سیمای اصفهان ، مردم دلشان میخواهد جور دیگری پای جعبه جادو بنشینند. انتظاراتشان از یک مدیر باتجربه در این حوزه کارهای تازه با آدم های تازه و حرفه ای است.

اصفهانی ها که از اولین استان هایی بودند که دارای شبکه استانی شدند، در ابتدا اشتیاقی فراوانی به تماشای شبکه ویژه استان خود داشتند اما با گذشت زمان و با لوث شدن موضوعات فیلم های استانی خود که غالبا یک تم و حتی بازیگران یکسانی را نیز تکرار می کرد، دیگر تمایلی به تماشای برنامه های اصفهان نداشتند.

این وضعیت با گذشت زمان به جای اینکه بهتر شود وضعیت بدتری را به نیز به خود گرفت. هرچه دامنه انتخاب مردم برای کانالهای تلویزیونی بیشتر و بیشتر میشد دغدغه مدیران این سازمان برای ساخت فیلم های با کیفیت کم و کمتر شد تا جائیکه شبکه پنج اصفهان تنها برای دیدن اخبار استانی روی صفحه تلویزیون مردم اصفهان ظاهر می شد.

سریال های تکراری شبکه های دیگر آنهم زمانیکه همان سریال با اختلاف چندساعت از دیگر شبکه های کشور در حال پخش شدن بود، تنوع کاری شبکه پنج اصفهان در این سالها شده بود.

ساختار خشک و یکنواخت دیگر برنامه های تولیدی نیز دیگر جای صحبت ندارد. گاهی برخی برنامه ها آنقدر از فضای واقعی و جذب کننده یک رسانه برای مخاطبان فاصله می گرفت که باور آن برنامه برای مردم سخت میشد تا جائیکه علاقه ای برای پیگیری برنامه از سوی مردم استان وجود نداشت.

هر از گاهی هم اگر اصفهانی ها دست به ساخت فیلم می بردند، داستانها، بازیگران و حتی لوکیشن ها آنقدر تکراری و زننده بود که گمان نمی رود حتی سازندگان این فیلم ها هم برای بار دوم پای کار خود نشسته باشند!.

به هر روی مردم استان اصفهان، برخی با روی آوری به سریال های ماهواره و برخی دیگر با نصب گیرنده های دیجیتال طی سه چهار سال اخیر، بیشتر بیننده شبکه های پایتخت شده اند و از شبکه اصفهان به عنوان شبکه ای که مخاطب گریز است یاد می کنند.

از سوی دیگر شبکه استانی اصفهان، طی سه چهار سال گذشته با دریافت هزینه های گزاف و میلیاردی از شهرداری اصفهان به تریبون دربست این نهاد تبدیل شده بود و مردم اگر این شبکه را برای دیدن انتخاب می کردند، باید تعریف و تمجید های مدیران شهری برای کارهای کرده و نکرده را تحمل می کردند!.

در شهر و استانی که مردمش به هنر و هنرپردازی و به ویژه در طنز مشهوراند مشاهده چنین وضعیتی تاسف بار است و می توان بخشی از شرایط کنونی را ناشی از تنگ نظری مدیران سابق صدا و سیمای اصفهان و فضای بسته و کلیشه ای حاکم بر این سازمان دانست.

کم نیستند هنرمندانی که از استان اصفهان به پایتخت رفته اند و دیگر تمایلی برای بازگشت به استان خود نداشته اند چراکه بستر پیشرفت در کار خود را در این شهر نیافته اند.

واقعیت این است که صدا وسیما استانی، نتوانست به خوبی از استعدادهایی که در این خاک پرورش یافتند و در هوای این شهر نفس کشیدند به خوبی استفاده ببرد. و همانطور که در بسیاری از عرصه ها اصفهان بیشتر به مهاجرفرست بدل گشته تا مهاجرپذیر در این امر هم مستثنی نبوده است.

در بحث داستان نویسی و فیلم نامه نویسی نیز دراین سال ها ضعیف عمل شده است و جز یکی دو اثر خوب، مابقی آثار تهیه شده در این شبکه، بیشتر از آنکه مروج فرهنگ اصیل اصفهانی ها و شناساندن ویژگی های خوب آنها باشد به ضدتبلیغی علیه مردمان این دیار تبدیل شده بود.

لهجه شیرین و زیبای اصفهانی، بافت تاریخی و دل انگیز اصفهان، مردمان باذکاوت و تیزبین اصفهان همه و همه ظرفیت هایی است که به جای بهره بردن از آنها در آثار تلویزیونی بیشتر پشت پرده مانده است و به جای آن رفتاری که نشان دهنده فرهنگ اصفهانی نبوده و نیز رسوماتی که مردمان این دیار را به گونه ای خلاف واقعیت وجودیشان معرفی کرده است، در فیلم های تولید استان نمود یافته است.

امید می رود با تغییر نگرش و استفاده از تمام سلایق در این سازمان در دوران مدیریت جدید، بعد از سالها مخاطبان بومی این استان کانال علاقه خود را به سوی استان خود عوض کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار