معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: زمین مورد نیاز برای احداث ۹۵ درصد از طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان تامین شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ 07 January 2024

تابناک خوزستان: مرتضی میثاقی با اشاره به اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، اظهار کرد: از زمانی که طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت، اداره کل راه و شهرسازی استان نیز این موضوع را در دستور کار ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها قرار داد تا نسبت به شناسایی اراضی مستعد ساخت مسکن اقدام کنند.

وی افزود: در شهرهایی که زمین موردنیاز برای واگذاری به متقاضیان واجد شرایط وجود نداشت با استفاده از سایر روش‌های تامین زمین پیگیری‌های لازم به عمل آمده است.

میثاقی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن یکی از راهبردهای دولت سیزدهم است، گفت: تاکنون حدود چهار هزار و ۵۰۰ قطعه زمین برای ۱۰ هزار نفر واجد شرایط استان فراهم شده‌ است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت اراضی تامین شده در طرح نهضت ملی مسکن این استان، گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سه هزار هکتار زمین مورد نیاز است که تاکنون در کل استان سه هزار و ۲۱۸ هکتار تامین شده که معادل حدود ۹۵ درصد است.

وی یادآور شد: در برخی شهرستان‌ها زمین بیشتر از تعداد متقاضیان تامین شده که این اقدام با هدف آینده‌نگری و احتمال افزایش متقاضیان واجد شرایط در آینده صورت گرفته اما در برخی شهرستان‌ها هنوز تامین زمین انجام نشده است که بزودی مراحل اداری تامین زمین این متقاضیان انجام و زمین موردنظر برای اجرای طرح نهضت ملی به متقاضیان اختصاص می‌یابد.

میثاقی با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر آن‌ها اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت پس از طرح نهضت ملی مسکن و دو سال بعد از این طرح ابلاغ شده است که در این زمینه با همکاری و تعامل با دیگر دستگاه‌ها در حال تامین زمین هستیم و تا پایان سال بخش عمده‌ای از این زمین‌ها به متقاضیان اختصاص می‌یابد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تامین زمین در شهرهای کوچک بویژه شمال شرق خوزستان را اقدامی بسیار دشوار دانست و بیان کرد: از دهدز تا هفتکل اکثر زمین‌ها جزو اراضی کشاورزی و دارای مالک هستند به همین جهت با مشکل تامین زمین در این مناطق مواجه هستیم.

وی افزود: در طرح جوانی جمعیت و طبق قانون مربوطه، قطعات زمینی که تخصیص داده می‌شود باید در شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر باشد.

میثاقی با اشاره به مساحت اراضی تامین شده در قالب طرح جوانی جمعیت در استان، خاطرنشان کرد: تقریبا در همه شهرهای استان اراضی مورد نظر تامین شده که در حال حاضر در مرحله طراحی است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار