معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دامپزشکی استان ایلام:
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دامپزشکی استان ایلام از هزینه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برای اقدامات پیشگیرانه از بیماری‌های دامی در چرداول طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ 08 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ ایوب دارابی در دیدار با فرماندار چرداول با تقدیر از حمایت‌های فرمانداری چرداول از فعالیت‌های دامپزشکی، بیان داشت: شهرستان چرداول یکی از مناطق مورد توجه دامپزشکی برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از بیماری‌های دامی است.

وی، از هزینه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برای اقدامات پیشگیرانه از بیماری‌های دامی در چرداول طی سال جاری شامل بخش دولتی و بخش خصوصی خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ درصد ارائه خدمات مایه کوبی دام‌ها به بخش خصوصی دامپزشکی در قالب برونسپاری طرح‌ها واگذار شده و با توجه به مستمر بودن طرح‌های تملک دارایی‌های دامپزشکی، این عملیات‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

دارابی عنوان کرد: این هزینه‌ها شامل خرید واکسن‌های مختلف شامل آبله، طاعون نشخوارکنندگان، هاری، تب برفکی، بروسلوز، لمپی اسکین گاوی، سموم ضد انگل، هزینه دستمزد واکسیناسیون و...بوده است.

معاون دامپزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه واگذاری طرح‌های واکسیناسیون به بخش خصوصی در شهرستان چرداول در قالب ماده ۸۸ طی سال جاری باعث اشتغال ۵ نفر شده است، گفت: شهرستان چرداول دارای ۱۵۰ هزار راس دام سبک و ۳ هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین و بیش از ۴۰ واحد مرغداری فعال است که عملیات‌های پیشگیرانه برای بیش از ۸۰ درصد جمعیت دامی شهرستان انجام شده است.

علی محمدی فرماندار چرداول ضمن قدردانی از زحمات مجموعه دامپزشکی خواستار توجه بیشتر مسئولان استانی به شهرستان چرداول و جامعه هدف دامپزشکی شد و بر پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تاکید نمود.

فرماندار چرداول همچنین خواستار ساماندهی وضعیت کشتارگاه جهت ذبح دام در کشتارگاه برابر دستورالعمل‌های ابلاغی و بهداشتی شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار