رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی از شناسایی 27 تارنمای توهین آمیز به ساحت مقدس شهدای حادثه تروریستی 13 دی ماه شهر کرمان و برخورد قانونی با عوامل آن‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 09 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سرهنگ قدرت الوانی، رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: پس از حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه که در مسیر گلزار شهدای شهر کرمان رخ داد و منجر به شهادت حدود ۹۰ نفر از هموطنان شد، عده‌ای از معاندین و افراد مغرض از این موضوع سوءاستفاده کرده و با انتشار شایعات، اخبار کذب و محتوا‌های توهین آمیز در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی، ناراحتی شهروندان و خانواده‌های شهدا شدند.

وی افزود: در این راستا طرح ضربتی برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی و انتشار محتوا‌های توهین آمیز در صفحات مجازی پیرامون حادثه مذکور در دستور کار پلیس فتا و مرکز سایبری پلیس اطلاعات استان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی بیان داشت: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا و مرکز سایبری پلیس اطلاعات انتظامی استان ۲۷ تارنما در فضای مجازی که اخبار کذب و محتوا‌های توهین آمیز به ساحت مقدس شهدای حادثه تروریستی کرمان در آن‌ها بازنشر شده بود، شناسایی کردند.

سرهنگ الوانی یادآور شد: از این تعداد شناسایی شده با اقدامات فنی و پلیسی ۱۲ نفر از گردانندگان صفحات شبکه‌های اجتماعی در یکی از استان‌های شرق کشور که عامل توهین به شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان بودند شناسایی و دستگیر شدند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این رابطه یک واحد صنفی نیز پلمپ گردید؛ تصریح کرد: شهروندان می‌بایست اخبار خود را از منابع معتبر و رسمی دریافت کنند، چراکه برابر قانون مجازات اسلامی هر گونه جعل خبر، تولید و انتشار شایعات که موجب تشویش اذهان عمومی و اضطراب در جامعه شود، جرم تلقی شده و پلیس برابر ماموریت‌های ذاتی خود با شایعه‌سازان در این حوزه مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هر‌گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار