امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آمریکا در حال تکرار غلط‌های خود در یمن است.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 12 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از خدای متعال برای اهل تقوا شدن یاری می‌خواهیم.

وی ادامه داد: میلاد امام محمدباقر (ع) را خدمت شما برادران و خواهران نمازگزار و همه پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تبریک عرض می‌کنیم، شخصی از شاگردان مکتب امام باقر (ع) می‌گوید به حضرت عرض کردم جانت به فدایت، شیعیان شما زیاد هستند، امام (ع) فرمودند این شعیان که زیادند، آیا آن دسته از آن‌ها که دستشان باز است و مال و ثروت دارند، به فکر فقرا هستند؟ آیا اگر کسی خطا و اشتباهی کرد، آدم‌های نیکومدار و خوب شیعیان ما از این آدم خطاکار می‌گذرند و او را می‌بخشند؟

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام (ع) ادامه داد آیا آن‌ها نسبت به هم مواسات دارند؟ به فکر سفره یکدیگر و حمایت از همدیگر هستند؟ این شخص می‌گوید عرض کردم نه این طور نیستند، امام (ع) فرمودند پس این‌ها شیعه نیستند، شیعه آن کسی است که این اخلاق را داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در آستانه میلاد امام محمدباقر (ع) از آن حضرت تقاضا می‌کنیم از خدا بخواهند که همه ما همان شیعه‌ای باشیم که باید به فکر هم باشند، به هم رحم کنند، آبروی همدیگر را حفظ کنند، حواسشان به سفره همدیگر باشد و نگهبان و نگهدار آبرو و سلامتی یکدیگر باشند.

وی خاطرنشان کرد: این روز‌ها در آستانه سالروز شهادت امام علی النقی (ع) هستیم، امام هادی (ع) فرمودند هر که شخصیت او خوار و شکسته شود شرور خواهد بود و تو از شرّ او در امان نخواهی بود.

آیت الله عابدینی تأکید کرد: این صهیونیست‌ها که بی خانمان‌های عالم هستند، ذلت و مسکنت به پیشانی این‌ها نشسته است، اینکه اینقدر جنایت می‌کنند برای این است که هویت و شخصیت ندارند، ملت نیستند، این‌ها نه دولت دارند و نه ملت هستند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: ملت شامل خانواده‌های ریشه دار و نسلی پس از نسل دیگر است، چنین ملتی دولت تأسیس می‌کنند، مانند همان کاری که مردم ما در انقلاب اسلامی انجام دادند، ما ملت هستیم و دولت داریم، صهیونیست‌ها ملت نیستند، دولتشان هم دولتی نیست که از ملت شکل گرفته باشد، این‌ها از یک مشت آدم‌هایی تشکیل شده اند که از جا‌های مختلف دنیا آواره و رانده شده و به طمع سرزمین‌های مردمی دیگر و برای چپاول و غارت ثروت‌های دیگران کنار هم هستند.

وی یادآور شد: این‌ها انسان نیستند، این‌ها خوار شده‌اند، امام هادی (ع) فرمودند آن کسی که شخصیتش خوار می‌شود شرور است، باید حتماً شرّ او برچیده شود.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امام هادی (ع) فرمودند دنیا بازار است، در این بازار یک عده سود می‌برند و یک عده خسارت می‌کشند؛ امثال حاج قاسم‌ها بسیار از این دنیا سود بردند، لحظه به لحظه بازار دنیا را به نفع خودشان رقم زدند، برای اینکه می‌دانستند در این بازار دنیا خدا مشتری جان و مال بندگان مؤمن است، لذا حاج قاسم جان، مال، سلامت، استراحت و آبروی خود را به خدا تقدیم کرد و با او معامله کرد.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: آن کسانی که به شهادت می‌رسند، آن زنان و کودکانی که شهید شدند، آن‌هایی که آواره شدند، آن کسانی که در مقاومت اسلامی در غزه یا کرمان مجروح شدند، این‌ها ضرر نکردند، این‌ها با خدا معامله کردند، آن‌هایی هم که حیله پیش گرفتند، نیرنگ کردند، به بندگان خدا ظلم کردند، گمان کردند خیلی زرنگ هستند که توانستند زمین یک نفر را از چنگش در بیاورند، مال دیگران را برای خودشان تصاحب کردند، این‌ها کسانی هستند که نمی‌فهمند و در این دنیای پر سود متضرر می‌شوند.

وی افزود: مناسبتی که در این ایام برای ما خوشحال کننده بوده، فرار شاه است، علیرغم همه پشتیبانی‌هایی که آمریکا، اروپا و هم فکران آن‌ها شامل شرق و غرب عالم از شاه داشتند، اما وقتی ملت قیام کرد، شاه نتوانست مقاومت کند و مجبور شد با چشم اشکبار و احساس ذلت و خواری این مملکت را ترک کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: وقتی که شاه اراده کرد به سمت آمریکا برود، آمریکایی‌هایی که این پدر و پسر عمری برای آن‌ها نوکری کرده بودند، همان‌ها به او جا و مکان ندادند، یعنی به نوکرشان کاملاً بی وفا بودند، رسم آمریکایی‌ها همین طور است، رسم شیاطین و مستکبران از ابتدا همین بوده است، آن‌هایی هم که فریب آن‌ها را خورده اند، نزد آن‌ها و اربابان شیطان آنان هیچ قیمتی ندارند، اما مؤمنین نزد خدا بسیار باارزش و قیمتی هستند.

آیت‌الله عابدینی افزود: امام راحل در بیانی فرمودند " وقتی که یک ملت اجتماع کردند بر یک مطلبی، نه قدرت شیطانی شاه توانست مقاومت کند، نه پشتیبانی ابرقدرتها. بلکه مطلق قدرت‌ها اگر اتحاد پیدا کنند، جمعیت عرب و مهم سران این جمعیت‌ها اگر اتحاد پیدا بکنند، شکی نیست که نه امریکا می‌تواند در مقابلشان کاری انجام بدهد و نه دیگر قدرتها. " و این روز‌ها این معنا را می‌بینیم.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به حمله شب گذشته امریکا و انگلیس به یمن، بیان کرد: آمریکایی‌ها در حال تکرار غلط‌های خود در خصوص یمن هستند. اگر عاقل باشند باید به یاد بیاورند که با همراهی عربستان چیزی برای مردم یمن نگذاشتند، اما از میان آن خرابه ها، قدرت بی بدیل منطقه‌ای یمن رویید و جهان را شگفت‌زده کرد و امروز شما را به استیصال کشانده است و اگر عاقل باشید باید درس عبرت بگیرید.

آن‌ها با ادامه حمله به یمن، قدرت پوشالی خود را از دست خواهند داد

وی افزود: جهان اسلام آماده همراهی با یمن است و بلکه در همه دنیا اعتراض علیه جنایت‌های امریکایی ها، صهیونیست ها، انگلیسی ها، فرانسوی‌ها و همه همپیمانانشان از سوی مسلمانان شکل گرفته است، آیا این درس عبرت برای شما نیست؟ حمله به یمن دستاوردی برای شما ندارد و آمریکایی‌ها یقین بدانند که حمله به یمن به زیان آنهاست و ادامه این روند باعث می‌شود قدرت ظاهری، پوشالی و دروغینشان را در دنیا از دست بدهند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: همانطور که شاه فرار کرد، قدرت‌های ظالم مثل آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هم از منطقه فرار می‌کنند و هم از میان خواهند رفت و مشاهده می‌کنیم که تعداد زیادی از صهیونیست‌ها فرار کردند و ان‌شاءالله مرحله بعدی فروپاشی این رژیم است.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: رهبر عزیز انقلاب فرمودند غزه مصداق عینی قدرت عظیم مردم است، مردم قدرتشان بسیار زیاد است اگر خودشان را پیدا کنند، با دست خالی شاه را بیرون کردند، با دست خالی مقاومت‌ها در مقابل صهیونیست‌ها به پیروزی رسید، سپس فرمودند گروه کوچکی از مردم در سرزمینی کوچک آمریکا با آن همه ادعا و رژیم صهیونیستی آویزان به آمریکا را با قدرت صبر و ایستادگی خود عاجز کردند و به عقب نشینی واداشتند.

وی بیان کرد: رهبری فرمودند هر ملتی به آمریکا عتماد کرد ضربه خورد و همیشه این گونه بوده است و هیچ کسی از تکیه به آمریکا و ظلم به جایی نرسیده است چرا که خداوند فرموده به ستمگران تکیه نکنید، زیرا یقینا آتش می‌گیرید و این حقیقتی الهی است.

آیت الله عابدینی یادآور شد: سالروز شهادت نواب صفوی، طهماسبی و برادران واحدی و ذوالقدر از فدائیان اسلام را در این ایام داشتیم که پیشینه انقلاب اسلامی را ایجاد کردند و شخصیت‌هایی را با خون، منش و تربیتشان ایجاد کردند و امروز شاهد عزت، اقتدار و پیروزی اسلام هستیم.

نشست رئیس‌جمهور با سران احزاب، موجب افزایش امید و وحدت در جامعه شد

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: نشستی بسیار افتخارآمیز و زیبا از جناح‌های مختلف، از هر جناحی که سلایقشان هم با هم بسیار فاصله داشت با ریاست محترم جمهوری برگزار شد و آن‌ها با رئیس جمهور نظرات خود را مطرح کردند و این حرکت، حرکتی بسیار تماشایی است و چشم دشمنان ما را کور خواهد کرد، امید مردم را افزایش می‌دهد، وحدت و انسجام جامعه را بالا می‌برد، اتحاد مردم مستحکم می‌شود و امیدوار هستیم همان الگو که در کلان کشور با ریاست جمهوری اتفاق افتاد در هر استانی با استانداران نیز انجام شود تا در آستانه انتخابات این همراهی و همدلی بیشتر به نمایش گذاشته شود.

وی اضافه کرد: باید دشمنان ببینند ما در درون جنگی نداریم و اکنون ما با دشمنی مبارزه می‌کنیم و در بیرون با دشمنان مبارزه می‌کنیم و با آن‌ها آشتی ناپذیر برخورد می‌کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: مناسبت‌های ماه شریف رجب در پیش است که ماه استغفار و توبه محسوب می‌شود. اولین جمعه ماه رجب لیله الرغائب است که مرغوب‌ترین و بهترین خواسته هایمان را به خدا نشان بدهیم و بگوییم خدایا ما می‌خواهیم قرآنی زندگی کنیم و دلسوز همه مسمانان در عالم باشیم.

وی اظهار کرد: از خدای متعال بارش نزولات آسمانی را ملتمسانه درخواست داریم، امام سجاد (ع) فرموده چیز‌هایی هستند که مانع نزول باران می‌شود، برای مؤمنان این گونه است که اگر ما خلاف کنیم خداوند همین تنبیهات را برایمان در نظر می‌گیرد.

آیت الله عابدینی افزود: حضرت فرمودند قضاوت‌های ناجوانمردانه و ناعادلانه، شهادت دروغ، عدم پرداخت زکات، قرض ندادن، کمک نکردن به نیازمندان همگی مانع بارش نزولات آسمانی برای جامعه ایمانی می‌شود و باید از آن‌ها پرهیز کنیم.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: همچنین امام (ع) فرمود سنگدلی نسبت به آدم‌های فقیر و گرسنه و امثال آن‌ها باعث کاهش نزولات آسمانی می‌شود، از خدای متعال می‌خواهیم از کار‌هایی که ما باید انجام می‌دادیم، اما در انجام آن‌ها کوتاهی کردیم، وظایفی که باید انجام می‌دادیم، اما انجام ندادیم، خدا از این گناهان و تقصیرات ما بگذرد و نزولات آسمانی را از ما دریغ نکند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار