نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه دانش کافی یکی از مهم‌ترین شروط مدیریت است، گفت: هر مدیری به اندازه مسئولیتی که دارد در خوش‌بین شدن مردم به نظام سهیم است.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 13 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار در نشست اخلاق مدیران در نظام اسلامی، با گرامیداشت آغاز ماه رجب، اظهار کرد: باید به‌دنبال تقویت روح و ایمان خود باشیم و بهترین زمان و فرصت برای تقویت روح، ایمان و ارتباط با خداوند متعال، ماه مبارک رجب است.

وی با تاکید بر حضور اقشار مختف مردم به ویژه نسل جوان در مناسبت‌ها و برنامه‌های ماه مبارک رجب از جمله اعتکاف، گفت: در روزهای اعتکاف نیز در این ماه مبارک، به بهترین نحو می‌توانیم ارتباط خود را با خداوند متعال تقویت کنیم.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره با اهمیت مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک امانت الهی، تصریح کرد: مسئولان و مدیران در واقع امانتدار هستند و وقتی می‌گوییم امانتدار یعنی اینکه باید به وظیفه خود در قبال جامعه و مردم به نحو احسن عمل کنیم.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه دانش کافی یکی از مهم‌ترین شروط مدیریت است، ابراز کرد: رفتار مدیر در جامعه اسلامی باید با مدیران جوامع غیر اسلامی متفاوت باشد و علاوه بر سایر شرایط اخلاقی و دینی، داشتن دانش و آگاهی کامل برای تصدی هر پُست اداری ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط مدیران با ارباب رجوع باید محترمانه بوده و از روی برتری‌جویی نباشد، تصریح کرد: مدیران جامعه اسلامی باید با تکریم و احترام، درصدد رفع دغدغه های ارباب رجوع و مراجعه کنندگان به دستگاه‌های اجرایی باشند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه هر مدیری به اندازه مسئولیتی که دارد در خوش‌بین شدن مردم به نظام سهیم است، یادآور شد: رفتار، گفتار، برخورد و پیگیری، صداقت، حرف زدن، نیت و نگاه مدیران و مسئولان به عنوان کارگزار نظام جمهوری اسلامی در جامعه مورد توجه است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه الگوی مدیران در جامعه اسلامی باید سیره حضرت امام علی(ع ) باشد، گفت: مولای متقیان، یکی از مدیران را به‌خاطر این‌که صدایش از ارباب رجوع بالاتر بود را عزل کرد و این برای همه ما درس آموز است، مدیران با الگوگیری از رفتار امام علی(ع) با مردم برخورد کنند و همواره خدمتگذار مردم باشند.

وی ابراز کرد: در منشور مدیریتی مولای متقیان به مالک اشتر یک مدیر باید قلبی لبریز از محبت به مردم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: کسی که مسئولیتی را می‌پذیرد باید مراقبت کند که آیا بهتر از او برای این پست و جایگاه، کسی هست یا خیر، چرا که در روایتی از رسول اکرم(ص) آمده است که فردی که در پذیرش مسئولیت این‌گونه نباشد، به خدا، رسول خدا(ص) و جامعه اسلامی خیانت کرده است.

نشست اخلاق مدیران در نظام اسلامی با حضور استاندار ایلام، معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در حسینیه حضرت زینب کبری(س) دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد./م

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار