رییس سازمان داوطلبان هلال احمر کشور خبرداد؛
رییس سازمان داوطلبان هلال احمر کشور گفت: طرح سفرنامه سلامت از سوی جمعیت هلال احمر تاکنون در 12 استان و 48 شهرستان اجرا و نتایج مفید داشته است.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 19 October 2015

 به گزارش ایرنا ، فرحناز رافع ، در نشست شورای اداری جمعیت هلال احمر استان اردبیل ، ارایه آموزش به مردم و شرکت کنندگان در سفرنامه سلامت در زمینه های محیط زیست ، پیشگیری از اعتیاد ، بهداشت و سلامت سالمندان ، پیشگیری از بیماری های مربوط به سرطان بانوان ، خودمراقبتی و بهبود شیوه تغذیه و ارایه الگوهای تازه از سبک زندگی اسلامی و ایرانی را از برنامه های گنجانده شده در این طرح دانست.
او گفت : در اجرای طرح سفرنامه سلامت چگونگی اطلاع رسانی و فراخوان مردم برای حضور گسترده در تجمع های مربوط به این طرح که باتوجه به شرایط هر شهرستان در یک نقطه مناسب برگزار می شود دارای اهمیت است و سعی می شود که تعداد افراد شرکت کننده کمتر از پنج هزار نفر نباشد.
رافع ، مرگ و میر ناشی از بیماری های عروقی را در کشور بالاتر از تعداد فوت شدگان براثر بیماری ها و حوادث رانندگی ذکر و خاطرنشان کرد در تونل های سلامت دایر شده در طرح سفرنامه سلامت با مشارکت افراد نیکوکار ، پزشکان به شکل رایگان مردم را معاینه می کنند.
وی با بیان اینکه کمک به تامین سلامت جسمانی و روانی انسان ها در جهان پرتغیر از اهداف مهم این جمعیت می باشد گفت : جهان کنونی به شکل روزانه با دگرگونی هایی در زمینه های محیطی ؛ فکری ؛ علمی ؛ فن آوری و جغرافیایی مواجه است و چگونگی کمک به تامین سلامت جسمانی و روانی انسان ها در چنین شرایطی اهمیت زیادی دارد.
وی اظهار کرد : باتوجه به راهبرد 2020 فدراسیون صلیب سرخ جهانی که شعارش تغییر ذهنیت ها برای نجات جان انسان ها می باشد در سازمان داوطلبان هلال احمر ایران راههای مناسب به منظور تحقق این هدف دنبال می شوند.
وی بیان کرد : سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با تامین سلامت مردم و از طرفی برنامه های سلامت محور دولت تدبیر و امید ما را به سوی این سوق داده است که به عنوان یاریگر دولت در اجرای برنامه های بشردوستانه باشیم.
وی با اشاره اینکه وظیفه جمعیت هلال احمر فقط امداد و نجات نمی باشد ادامه داد : بزرگترین کار سازمان صلیب سرخ جهانی و هلال احمر اقدام های مرتبط با نوع دوستی و کمک به کاهش دردهای مردم در شرایط عادی و بحرانی می باشد و به همین منظور این جمعیت هر جا نیاز احساس کند وارد فعالیت می شود.
رییس سازمان داوطلبان هلال احمر در قسمت دیگری از سخنانش فعالیت های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در اکثر بخش ها و به خصوص در زمینه ارایه خدمات گوناگون و جذب مشارکتهای مردم را مطلوب توصیف و از مدیرعامل و کارکنان این ارگان تقدیر نمود.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که طرح سفرنامه سلامت در آبان ماه پیش رو در اردبیل با همکاری ارگانهای ذیربط و نیز در سایه برنامه ریزی مدیران جمعیت هلال احمر اردبیل به شکل مطلوب برگزار شود.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار