رئیس اتاق تعاون کرمانشاه از ثبت‌نام ۱۰ هزار کارگر متقاضی مسکن در کرمانشاه یاد کرد و گفت: زمینی برای احداث مسکن کارگران کرمانشاه جنب بیمارستان امام رضا(ع) اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 15 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا جلیل کرم، با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که در سطح کشور برای تامین مسکن کارگران بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون ایران منعقد شده و بر اساس آن قرار است ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران ساخته شود، اظهار کرد: در استان کرمانشاه نیز موضوع احداث مسکن برای کارگران را با جدیت پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زمینی جنب بیمارستان امام رضا(ع) برای احداث مسکن کارگران در قالب طرح مسکن ملی اختصاص یافته، افزود: هم اکنون در مرحله طراحی پروژه هستیم و امیدواریم کار ساخت و سازها نیز به زودی آغاز شود.

رئیس اتاق تعاون کرمانشاه تعداد کارگران متقاضی مسکن در کرمانشاه که تاکنون نام‌نویسی کرده‌اند را حدود ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد هزار نفر هم واریز وجه انجام داده‌اند که اولویت ساخت و ساز واحدهای مسکونی برای این گروه خواهد بود.

کرم تاکید کرد: امیدواریم در گام اول حدود هزار واحد مسکونی برای کارگران کرمانشاه احداث شود و در گام‌های بعدی تعداد بیشتری از کارگران صاحب مسکن شوند.

وی از زمان دو تا سه ساله‌ای که برای احداث مرحله اول این واحدهای مسکونی نیاز است یاد کرد و ادامه داد: ساخت و ساز واحدهای مسکونی از طریق تعاونی‌ها هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و هم با توجه به تجاربی که تعاونی‌ها در حوزه مسکن مهر دارند، بهتر انجام خواهد شد.

رئیس اتاق تعاون کرمانشاه در ادامه با اشاره به اشتغالزایی قابل توجهی که ساخت و ساز واحدهای مسکونی دارد، اضافه کرد: همچنین بنا داریم برای ساخت این واحدها حتما از مصالح تولید کارخانجات استان استفاده کنیم که خوشبختانه در زمینه تولید انواع مصالح مورد نیاز هم ظرفیت خوبی در استان داریم.

کرم گفت: قطعا در دوره جدید فعالیت اتاق تعاون کرمانشاه، یکی از اولویت‌های اساسی ما به نتیجه رساندن طرح مسکن کارگران با همکاری بخش تعاون است.

قرار  است در قالب نهضت ملی مسکن و در چارچوب تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون ایران منعقد شده، ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران ساخته شود که این واحدها هم از تسهیلات حمایتی برنامه نهضت ملی مسکن برخوردار خواهند بود و علاوه بر آن، تسهیلات حمایتی کارگران نیز به متقاضیان این واحدها پرداخت می شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار