نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: مسلمین و مؤمنین با توکل به خدای متعال می‌توانند هر عملی را به سهولت به انجام برسانند.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷ 15 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری اظهار کرد: اگر بنده خدا در تمام امور زندگی به خدا توکل کند و کارش را به خدا واگذار کند خداوند متعال اسباب انجام آن کار را برایش فراهم می‌کند.

وی افزود: اگر بندگان خدای متعال به خودشان اتکا کنند و کار را به خداوند واگذار نکنند و به کار و اسبابی که در اختیار خودشان قرار دارد توکل کنند قطعا اسباب و کار خود را نسبت به آنچه که در اختیار پروردگار قرار دارد بسیار محدود است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: به همین دلیل در بسیاری از آیات شریف قرآن شاهد این هستیم که علاوه بر هدایتی که بندگان توسط پیامبران الهی و کتب آسمانی هدایت می‌شوند خدای متعال وعده فرموده است که من «بندگانم را هدایت می‌کنم».

وی عنوان کرد: خدای متعال خطاب به پیامبر می‌فرماید «اینطور نیست که هر کسی را که شما دوست داشته باشی بتوانی آن را هدایت کنی، فقط خدا است که می‌تواند هرکسی را که بخواهد هدایت کند».

غفوری گفت: هدایتی که در نهایت خداوند متعال علاوه بر تلاش و هدایتگری پیامبرانش نصیب بندگانش می‌کند این هدایت مخصوص ذات اقدس خداوند است که به وسیله فراهم کردن اسباب توفیق این هدایت را شامل حال بندگانش می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: خدای متعال می‌فرماید «هدایت را به کسانی که توسط انبیاء، اولیاء، کتب آسمانی و وحی الهی هدایت شده‌اند اضافه می‌کنم».

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار