رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سربیشه گفت: این شهرستان 66 تعاون فعال دارد که این تعاونی ها از ابتدای امسال تاکنون ۹۱۱ هزار دلارصادرات داشته اند.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 15 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمدعلی یکه خانی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سربیشه با اشاره به وجود ۶۶ تعاون فعال در سربیشه اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ تعاونی با ۲۷ عضو و سرمایه ۴۰۵ میلیون ریال با ظرفیت اشتغال ۵۰ نفر در این شهرستان تشکیل شد.

وی از ارائه ۵۹۶ نفر ساعت آموزش به اعضای تعاونی‌های سربیشه گفت: ۸ تعاونی صنایع دستی و یک اتحادیه تخصصی در زمینه تولید محصولات صنایع دستی در این شهرستان فعالیت دارد که برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

به گفته وی تعاونی معدنی پارس گرانیت که در زمینه فرآوری سنگ‌های تزیینی گرانیت فعالیت دارد امسال ۳۶۰ تن صادرات داشت.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سربیشه میزان صادرات تعاونی‌های این شهرستان را از ابتدای امسال تاکنون ۹۱۱ هزار دلار اعلام کرد و ادامه داد: تعاونی روستایی الغدیر دشت حسین آباد غیناب در حوزه راه‌اندازی کسب و کار‌های خانگی و ایجاد شغل فعالیت دارد وبرای ۶۵۰ نفر کسب وکار خرد راه اندازی کرده است.

همچنین تعاونی دامداران کرک آوران ۲ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۹۰۰ تن نهاده بین دامداران توزیع کرد.

یکه خانی در ادامه تعداد کارگران سربیشه را ۴ هزار نفر دانست و گفت: این شهرستان دارای ۵ واحد کارگری بزرگ است.

وی با بیان این که امسال ۸۶ درصد اشتغال تعهدی شهرستان محقق شده است افزود: ۷۳ نفر از متقاضیان راه اندازی کسب و کار خانگی از تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۴۳ میلیارد ریالی بهره‌مند و ۷۳ شغل راه اندازی شده است.

به گفته این مقام مسوول ۱۵۰ نفر از بیکاران شهرستان توسط مرکز کاریابی وخدمات اشتغال اداره به واحد‌های کارگری معرفی و ۹۰ نفر بکارگماری شده‌اند.

یکه خانی با اشاره به رسیدگی ۳۴ پرونده حل اختلاف در هیئت تشخیص اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سربیشه اضافه کرد: ۴۰ نفر از کارگران بیکار شده توسط این اداره مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شده اند.

وی از آموزش تشکل‌های کارگری و کارفرمای این شهرستان از ابتدای سال تاکنون به میران ۱۰۰ نفر ساعت خبر داد و گفت: ۱۰۸ نفر از کارگران نمونه در جشنواره امتنان ثبت نام کرده اند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار