کد خبر: ۱۱۴۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵ 16 January 2024

خسرو آرنگ، فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری گفت: تلاش داریم با عوامل اجرایی خود، این دو انتخابات را به نحو احسن در شهرستان آستانه اشرفیه برگزار کنیم به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.

آرنگ با بیان آن که 60 نفر در انتخابات مجلس پیش ثبت نام انجام دادند، گفت: 34 نفر به ثبت نام قطعی رسیدند که از این تعداد، 31 نفر مرد و 3 نفر خانم بودند.

فرماندار آستانه اشرفیه افزود: ما توانستیم با کمک هیات اجرایی، 142 شعبه را در سطح شهرستان ایجاد کنیم که 96 شعبه در بخش مرکزی و 46 شعبه در بخش کیاشهر است و در هر دو بخش، شعبه سیار هم خواهیم داشت. همچنین بیش از 3 هزار نفر آماده رای گیری هستند که تاکنون 90 درصد از این افراد را در سامانه جامع انتخابات ثبت کرده ایم.

فرماندار آستانه اشرفیه گفت: در ابتدا با توجه به ثبت نام‌ زیادی که انجام شد، تصور می شد که مشارکت بالایی داشته باشیم اما پس از آن که هیات محترم نظارت، عده ای از افراد را ردصلاحیت کرد، ریزش هایی صورت گرفت که احساس می کنیم با این افرادی که داریم، تنور انتخابات ما آن گرمی خاص خود را ندارد، لذا از ستاد انتخابات استان و عزیزانی که اثرگذار بودند خواستیم که هیات نظارت اگر می‌تواند یک نفر از عزیزان را که بتوان انتخابات را به نوعی دوقطبی کرد، پای کار بیاورند تا انتخاباتی پرشورتر و با مشارکت بیشتر داشته باشیم.

آرنگ افزود: سعی ما این است که انتخابت هم رقابتی باشد هم سلامت کامل در آن شکل بگیرد و مشارکت گسترده باشد. مردم گله مندی هایی در خصوص انباشت برنج، وضعیت اشتغال و... دارند، اما برای اینکه بتوانیم یک ساز و کار مناسب در مجلس فراهم کنیم و افرادی که قابلیت آن را داشته باشند که قوانین خوب وضع کنند، به مجلس راه یابند، حتما باید پای کار بیاییم و از مردم خواهش داریم که حتما در انتخابات مشارکت بالایی داشته باشند.

فرماندار آستانه اشرفیه با بیان آن که انشالله بتوانیم مشارکت بالای 50 درصد داشته باشیم، گفت: براساس قانون جدید، اکنون افراد می‌توانند با گذرنامه، گواهینامه، شناسنامه، کارت ملی و یا هر مدرک هویتی دیگری رأی دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار