معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به هیچ عنوان در هیچ بخشی از موسیقی تک خوانی زن نداریم و مبنای ما هم خوانی است.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳ 19 October 2015
علی مرادخانی درباره اتفاقاتی که این روزها برای اپرای عاشورا ارکستر سمفونیک تهران افتاده است افزود: طبق گزارشاتی که به من داده اند زمانی که گروه در حال تمرین بوده شخصی شیطنت کرده است و از فاصله خیلی نزدیک به یکی از اعضا فیلمی را گرفته است.

وی گفت: ما به هیچ وجه اجازه تک خوانی زن را به ارکستر سمفونیک و هیچ بخش دیگری نداده ایم و طی صحبت هایی هم که امروز با حاج آقا سالک داشتم گفتم که ما نسبت به این قضیه بسیار حساس هستیم و حتی در جلسه مدیران کل استانی نیز گفته ایم که اجازه تک خوانی زن را ندهند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: چند دقیقه پیش نیز با جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی و نصیر حیدریان رهبر اپرای عاشورا صحبت کرده ام و آن ها به من گفته اند که ما در هیچ کدام از کارهای مان تک خوانی زن نداشته ایم و نخواهیم داشت؛ خواهش می کنم دوستانی که نسبت به این قضیه شک دارند به تماشای این برنامه بروند.

وی افزود: اپرای عاشورا برنامه باشکوهی با استفاده از نوحه های قدیمی و بازآفرینی هنری آنهاست، به هیچ عنوان نمی گذاریم که چنین مسائلی که جامعه ما نسبت به آن حساس است اتفاق بیافتد و این شیطنتی هم که انجام شده قابل بررسی است.

معاون وزیر ارشاد گفت: شما می دانید زمانی که انسان در تالار نشسته باشد مجموعه ای از صداها را می شوند و من برای تمام کسانی که دراین زمینه حساسیت های مذهبی دارند می گویم که در هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم تک خوانی اتفاق بیفتد، اگر هم مواردی پیش آمد در استان ها و یا جاهای دیگر طبق آئین نامه هایی که برای این مسئله نوشته شده است با آن برخورد می کنیم، همیشه گفته ایم که در موسیقی مبنای ما هم خوانی است و نمی گذاریم که اتفاقات شبهه ناک بیفتد.

پیش از این اخباری مبنی بر تک خوانی یک زن در اپرای عاشورای ارکستر سمفونیک تهران منتشر شده بود که حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد رودکی و علی مراد خانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را تکذیب کردند.

خبرگزاری صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار