ساماندهی مسافربرهای شخصی برون شهری همواره به عنوان یکی از مطالبه‌های مردمی در هرسین مطرح بوده و هم اکنون با تلاش مسوولان در شُرف انجام است.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ 18 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا با افزایش خودروهای مسافربر شخصی در هرسین، برخی مالکان خودرو بدون رعایت ضوابط قانونی اقدام به جابه جایی مسافر کرده که موجب نارضایتی‌عمومی را فراهم کرده است.

مسوولان هرسین چندین ماه است که تلاش می کنند مشکلات صنفی مسافربرهای شخصی را از مسیر قانونی و با نشست‌ دستگاه‌های اجرایی مرتبط و ایجاد راهکار مناسب حل کنند.

اخیرا به منظور برنامه ریزی و ساماندهی حمل و نقل مسافر از مبدا از هرسین، جلسه ای در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه با توجه به عدم اعلام آمادگی شرکت "نوید سیر هرسین" در ارائه خدمات مسافربری مقرر شد اداره راهداری هرسین در صورت موافقت شرکت مذکور پیگیری های لازم را به منظور استقرار شرکت دیگری در این شهرستان به عمل آورد.

در این جلسه به منظور تسهیل در تردد مسافران مصوب شد از طرف شرکت انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل استان یک شرکت مسافربری سواری جهت ارائه خدمات مسافربری به فرمانداری هرسین معرفی شود.

شرکت جدید می بایست دارای ناوگان کرایه عمومی بوده و اقدام به ارائه سرویس دهی موقت نماید و در مکان از پیش تعیین شده مستقر شود.

نارضایتی مردم از عملکرد مسافربرهای شخصی

همچنین اخیرا طی جلسه ای به ریاست فرماندار شهرستان هرسین موضوع ساماندهی مسافربرهای شخصی مورد بررسی قرار گرفت.

«ابوطالب ایتوندی»در این جلسه عملکرد مسافربرهای بین شهری را موجب نگرانی و نارضایتی مردم دانست و گفت، می‌بایست دغدغه های شهروندان در این راستا بصورت اساسی رفع شود.

فرماندار هرسین تصریح کرد: رانندگان خودروهای مسافربر شخصی با تجمع در میادین، ورودی شهر هرسین و مسیرهای پر ترافیک ضمن توقف غیرقانونی اقدام به جابجایی مسافر می‌کنند که این امر باعث بوجود آمدن مشکلاتی در مدیریت ترافیک شهر و تردد سایر خودروهای خدماتی و شخصی شده است.

وی افزود : افزایش خودسرانه کرایه از دیگر معضلاتی است که در نتیجه این فعالیت متوجه مسافران شده است.

توسعه ترمینال هرسین، در دستور کار مسوولان

«ابوطالب ایتوندی» در حاشیه بازدید از ترمینال مسافربری هرسین به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به استقرار شرکت مسافربری در ترمینال، رانندگان خودروهای ویژه برون شهری می بایست طبق روال قانونی از این مکان اقدام به جابجایی مسافر نمایند.

وی لازمه استمرار این امر را همکاری گسترده مردم دانست و تصریح کرد: از شهروندان انتظار داریم در صورت تردد به خارج از هرسین از ظرفیت ترمینال استفاده کنند و در بهبود وضعیت ترافیکی، افزایش ایمنی مسافران و پیشگیری از آسیب های اجتماعی که در نتیجه رفتار برخی از رانندگان مسافربر شخصی به وجود می آید جلوگیری نمایند.

ایتوندی در ادامه بازدید از ترمینال هرسین - کرمانشاه افزود: این ترمینال قطعا با وجود همکاری همشهریان روز به روز توسعه خواهد یافت.

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: با توجه به جلسات اخیر مقرر شد خودروهای مسافربر که در مکان هایی بغیر از ترمینال فعالیت کنند ضمن جریمه، توقیف خواهند شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار