معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شهرت سربیشه به دیار ایمان و اندیشه و مهد پدران علم گفت: در حقیقت سربیشه‌ای‌ها هم مرزبانان سرحدات شرق کشور و هم مرزبانان عرصه علم و فرهنگ هستند.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸ 19 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمدرضا لکزای، فرماندار سربیشه شامگاه گذشته در برنامه فرهنگی اجتماعی شهر سربسشه ویژه نکوداشت روز شهرستان که با حضور معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همراه بود اظهار داشت: زنده نگهدداشتن یاد و خاطره شهدا، ایجاد نشاط اجتماعی، امیدآفرینی و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان از عمده اهداف برگزاری مراسمات مکوداشت روز شهرستان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این شهرستان به دیار ایمان و اندیشه مشهور و معروف است، ادامه داد: شهرستان سربیشه مهد معادن، روستا‌های گردشگری، پدران علم و ... است که از جمله آن‌ها می‌توان به پرفسور بلالی‌مود، پرفسور معتمدنژاد و پرفسور صباغ زاده اشاره کرد.

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به اینکه رویکرد دولت مردمی بودن، عمل‌گرایی و محرومیت‌زدایی است، تصریح کرد: اتفاقات بزرگی در حوزه‌های مختلف این شهرستان طی دو سال دولت دکتر رئیسی رقم خورده است.
لکزائی از وجود ۳ هزار کیلومتر راه که ۹۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر نیز راه روستایی است خبر داد و افزود: ۸۷۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان آسفالت شده و در طول دولت سیزدهم ۳۵ کیلومتر راه روستایی نیز با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان آسفالت شده است.

وی یادآورشد: ۲۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی آسفالت با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان نیز طی دولت سیزدهم در این شهرستان انجام شده که تا پایان سال ۱۰۰ کیلومتر دیگر نیز اجرایی خواهد شد.

فرماندار سربیشه با اشاره به مهترین رویداد جهانی و ملی یعنی انتخابات پیش رو در ۱۱ اسفند امسال خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی به ویژه شهرستان سربیشه در مشارکت حداکثری زبانزد کشور است، اما مردم مومن و ولایت‌مدار شهرستان بار دیگر در انتخابات پیش رو با حضور حداکثری خود حماسه‌ای بزرگ و برگ زرین دیگری بر افتخارات این شهرستان و استان و کشور رقم خواهند زد.

مردم سربیشه هم مرزبانان سرحدات و هم مرزبانان علمی و فرهنگی

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به شخصیت ممتاز سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: دشمنان در زمان حیات سردار دل‌ها مداوم بیناک بوده و بعد از شهادت وی نیز از مکتب، راه، منش و رهروان او نیز هراسانند.

وی با بیان اینکه دشمن امروز حتی از زائرین حاج قاسم در هراس است، تصریح کرد: دشمن امروز بدترین حال ممکن را دارد و از شکست‌های پی درپی در صحنه‌های مختلف عصبانی و درمانده است و از سر عقده‌گشایی دست به جنایات وحشیانه از قبیل حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان می‌زند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قطره قطره خون شهدا به ویژه شهید سلیمانی امروز منشا تحولات عظیم در کشور، منطقه و جهان شده و می‌شود، ادامه داد: ترورها، اقدامات تروریستی و نسل‌کشی‌های که امروز در منطقه و جهان توسط استکبار و استبداد بر علیه انسان و انسانیت انجام می‌شود، چهره واقعی و خوی وحشی‌گیری آنان را برای تمامی ملت‌ها آشکار و عیان ساخته است.

عباس‌زاده اضافه کرد: تحولات منطقه و جهان، پیروزی جبهه و هسته مقاومت از برکت خون شهدا و اثرگذاری خون‌های پاک شهیدان و مجاهدان راه حق می‌باشد.

وی با بیان اینکه باید به خود ببالیم که بر سر سفر شهدا نشسته و روز شهرستان سربیشه را بخاطر تشییع ۲۰ شهید عملیات کربلای ۵ سال ۱۳۶۵ نامگذاری و ثبت و ضبط کرده‌ایم، گفت: شهدا و خون پاکشان مایه عزت، آبرو، اقتدار و سربلندی انقلاب و نظام الهی و بیداری اسلامی در جهان است.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شهرت شهرستان سربیشه به دیار ایمان و اندیشه و مهد پدران علم گفت: در حقیقت سربیشه‌ای‌ها هم مرزبانان سرحدات شرق کشور و مرز‌های جغرافیایی و هم مرزبانان عرصه علم و فرهنگ هستند.

عباس زاده در ادامه به علقه خاص شخص رئیس جمهور به خراسان جنوبی و شهرستان‌های مرزی استان اشاره کرد و افزود: نگاه و رویکرد دولت سیزدهم در حقیقت نگاه و رویکرد عمل‌گرایی و محرومیت‌زدایی است و در این راستا اقدامات شاخصی را انجام و در دست اقدام دارد.

وی بیان داشت: تصویب طرح توسعه سربیشه که منشا خیرات و پیشرفت‌های فراوانی در این شهرستان خواهد بود با نگاه و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار در این دولت مجدد بازنگری، مصوب و ابلاغ شد.

این مقام مسوول اظهار کرد: پروژه‌های کلان اقتصادی و تحول اقتصادی در حوزه مرز شهرستان با نگاه ویژه و جدی دولت سیزدهم در حال انجام است و رویکرد دولت در حوزه آب نیز یک رویکرد تحولی می‌باشد.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: دولت‌مردان در تلاشند تا پایان دولت سیزدهم واژه «کم برخودار» را با استفاده از پتانسیل‌های موجود و بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه حوزه معادن، مرز، کشاورزی، گردشگری و ... از این شهرستان بردارند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار