مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: سوله بحران یکی از حیاتی‌ترین موضوعاتی است که باید در پزشکی قانونی مدنظر باشد چون باید نسبت به ساماندهی اجساد در مواقع بحران، یک آینده‌نگری داشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ 20 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پزشکی قانونی زیر نظر قوه‌قضائیه به عنوان یک سازمان خدمتگزار مشغول انجام خدمات است.

وی کار پزشک قانونی در تعیین علت فوت را طبق موازین علمی و کارشناسی توصیف کرد و ادامه داد: زمان تعیین علت فوت در کشور ۶۸ روز است که در استان کمتر از دو ماه پاسخ داده می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تعیین علت فوت اجساد مجهول‌الهویه را براساس یافته‌های علمی عنوان کرد و افزود: از لحاظ قانونی وظیفه نگهداری اجساد مجهول با شهرداری است که با توجه به اینکه شهرداری مکان مناسبی ندارد و همچنین برای جلوگیری از آلودگی در مکان آرامستان، اجساد را مدتی پزشکی قانونی استان نگهداری کرده و با دستور مقام قضایی هر چند وقت یک‌بار با تحویل به شهرداری، در قطعه مشخص خاکسپاری می‌شوند.

وی اضافه کرد: از اجساد مجهول برای شناسایی و تحویل به اطرافیان نمونه‌برداری می‌شود تا در صورت مراجعه اطرافیان مشکلی پیش نیاید. 

خانی در خصوص لزوم احداث سوله بحران در استان نیز، گفت: سوله بحران یکی از حیاتی‌ترین موضوعاتی است که باید در پزشکی قانونی مدنظر باشد چون پزشکی قانونی  باید نسبت به ساماندهی اجساد در مواقع بحران، یک آینده‌نگری داشته باشد.

وی اضافه کرد: به همت استاندار و شهرداری، این ملک در اختیار پزشکی قانون گذاشته شده که با به نتیجه رسیدن بحث ماده ۹۶ و دادن بهره‌برداری آن به پزشکی قانونی استان، ساختمان از محل بحران ساخته خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار