نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اعتکاف زمان مناسبی برای بصیرت‌افزایی در بین نوجوانان و جوانان است.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ 21 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوب امروز در دیدار با مبلغان مراسم معنوی اعتکاف استان اظهار کرد: در این شرایط آخرالزمانی رشته اتصال دل‌های مردم با خداوند متعال هستید و این کار انبیاء است.

وی افزود: انسان براساس فطرت دارای حس پرستش است و این مسئله‌ای است که مورد قبول همه صاحبان فن است، که بهتر از همه تصریحات قرآن کریم است که می‌فرماید «فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا ۚ فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا ۚ لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ؛ پس روی خود را متوجّه آیین خالص پروردگار کن! این فطرتی است که خداوند، انسان‌ها را بر آن آفریده؛ دگرگونی در آفرینش الهی نیست؛ این است آیین استوار» انسان اینگونه آفریده شده که نمی‌تواند از پرستش شانه خالی کند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: انسان براساس هوای نفس و پیروی از شیاطین می‌تواند از پرستش حق و خدا شانه خالی کند، اما از پرستش نمی‌تواند شانه خالی کند چراکه اینگونه آفریده شده است.

وی عنوان داشت: لذا انسان بند است، در اختیار خودش نیست اگر از پرستش خدا سرباز زند، آن احساس پرستش انسان را مجبور به پرستش یک چیزی مثل پول، شهوت و شهرت می‌کند، چراکه ناچار است و پرستش با خلقتش عجین است؛ لذا هنر شما این است که رشته دل مردم را با حق متصل کنید.

آیت الله عبادی تصریح کرد: مراسم اعتکاف یکی از جا‌هایی است که علاقه‌های کاذب که پرستش غیرخدا باشد را کم می‌کند و انسان را به اصل خودش باز می‌گرداند.

وی افزود: درد و نقص بزرگی است که انسان از اصل خود بازماند؛ اما گاهی نسیم‌هایی می‌وزد که جنبه زمان و مکان دارد که اتصال به خدا را برقرار می‌کند و اعتکاف به عنوان فرصتی برای بازگشت به حق یاد است؛ امتیاز انسان دارا بودن عشق است، و بزرگترین آن عشق به خدا است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه گفت: خداوند، انسان را برای خودش آفریده است، دلیل زیبایی اعتکاف این است که از ظلمات نفس فاصله می‌گیرد و در طی این سه روز تماماً نور می‌شود و مهم این است که این حالات در ادامه نیز حفظ شود؛ امروز بیش از هر چی مسئله بصیرت مهم است که راه خدا را با راه دیگران اشتباه نکنیم.

آیت الله عبادی در پایان خاطرنشان کرد: جوانان و مردم عزیز ایران اسلامی انگیزه بالای برای شرکت در امور خیر و مراسم اعتکاف دارند و اکنون مسجد و اعتکاف زمان مناسبی برای بصیرت‌افزایی در بین نوجوانان و جوانان است تا بتوانند از خودشان و جامعه و مکتب اسلام دفاع کنند.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار