مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: در حال حاضر یک هزار و ۹۵۵ تاکسی در شهر اهواز وجود داشته که بیش از ۸۸ درصد آنها فرسوده و باید نوسازی شوند.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰ 22 January 2024

تابناک خوزستان: امیر صفی‌خانی روز دوشنبه در حاشیه نخستین رویداد نمایشگاهی "شهریران" بر ضرورت ساماندهی وضعیت حمل و نقل عمومی در اهواز تاکید و اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۱ کمتر از ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد که پیش از این بالاترین میزان نوسازی ناوگان تاکسی مربوط به سال ۹۵ با ۷۴ دستگاه بود.

وی افزود: بی توجهی به نوسازی حمل و نقل عمومی اهواز طی ۱۰ سال گذشته باعث شده تا میانگین عمر ناوگان تاکسی در این کلانشهر بالای ۱۳ سال باشد و این موضوع باعث کاهش کیفیت ارائه خدمات به شهروندان شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز اختصاص نیافتن تسهیلات کم بهره به رانندگان تاکسی را مهمترین دلیل نوسازی نشدن ناوگان تاکسی در شهر اهواز دانست و عنوان کرد: با پیگیری شهردار و اعضای شورای شهر اهواز ، برای اولین بار تفاهم نامه‌ای بین بانک ملی و شهرداری با هدف توسعه و نوسازی ناوگان تاکسی منعقد شد.

وی ادامه داد: مقرر شد به ۱۵۰ راننده تاکسی در اهواز تسهیلات کم بهره (چهار درصد) برای خرید خودرو پرداخت شود که تاکنون ۶۴ راننده به منظور دریافت این نوع تسهیلات به بانک معرفی و تشکیل پرونده داده اند.

صفی خانی گفت: یک هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی در اهواز نیاز به نوسازی دارد و اولویت سازمان تاکسیرانی در مرحله اول نوسازی یک هزار دستگاه است.

وی افزود: طی تفاهم نامه ای با کمیته امداد و بهزیستی ، نوسازی ۲۰۰ دستگاه تاکسی از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره در دستور کار قرار گرفت. تاکنون ۸۷ دستگاه از منابع کمیته امداد و ۱۱ دستگاه توسط بهزیستی نوسازی شدند.

مدیرعامل تاکسیرانی اهواز گفت: در سال جاری ۱۱۴ دستگاه تاکسی را نوسازی کردیم که یک رکورد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به کمبود هشت هزار تاکسی در شهر اهواز افزود: در این شهر حداقل باید ۱۰ هزار تاکسی موجود باشد به همین دلیل بنا داریم با استفاده از خودروهای برقی که به لحاظ آلایندگی شرایط مطلوبی دارند، کمبودها در حوزه حمل و نقل عمومی را جبران کنیم.

بر اساس این گزارش شهر اهواز یکی از کلانشهرهای مهم کشور به شمار می‌رود همچنین بزرگترین شهر جنوب غرب کشور محسوب می شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار